نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی گرگان همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی گرگان

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی گرگان 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی گرگان دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی گرگان 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعدی بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی گرگان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 169

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی یاسوج همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع:‌ ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی یاسوج 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی یاسوج ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 475

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی کرمانشاه همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی کرمانشاه 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمانشاه ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 179

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی کرمان همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمان

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمان 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمان دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی کرمان 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرمان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 229

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی سنندج همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنندج

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنندج 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنندج دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی سنندج 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنندج ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 453

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی قم همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قم

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قم 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قم دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی قم 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قم ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 322

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی قزوین همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قزوین

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قزوین 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قزوین دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی قزوین 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی قزوین ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 307

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی شیراز همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شیراز

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شیراز 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شیراز دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی شیراز 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شیراز ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 184

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی زاهدان همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی زاهدان 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زاهدان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 194

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی سمنان همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنان

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنان 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنان دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی سمنان 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنی

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 507

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی زنجان همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: رشته های دانشگاه غیرانتفاعی زنجان

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زنجان 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زنجان دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی زنجان 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنی

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی زنجان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 178

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی اهواز همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

بخوانید: راهنمای کامل

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اهواز 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اهواز دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی اهواز 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اهواز ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 191

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی بجنورد همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی بجنورد 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنی

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بجنورد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 178

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی مشهد همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع:‌ ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مشهد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مشهد 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مشهد دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی مشهد 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مشهد اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی مشهد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 186

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی بیرجند همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی بیرجند 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بیرجند ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 194

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی شهرکرد همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی شهرکرد 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شهرکرد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 194

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی بوشهر همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی بوشهر 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بوشهر ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 193

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی ایلام همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ایلام

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ایلام 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ایلام دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی ایلام 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ایلام اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ایلام ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 168

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی کرج همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرج 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرج دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی کرج 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرج اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کرج ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 273

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی اصفهان همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی اصفهان 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایی

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 205

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی اصفهان همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی اصفهان 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایی

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اصفهان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 199

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی اردبیل همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی اردبیل 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی اردبیل ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 172

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی ارومیه همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی ارومیه 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ارومیه ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 168

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی تبریز همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

منبع: ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تبریز

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تبریز 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تبریز دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی تبریز 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تبریز اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تبریز ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 341

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه غیر انتفاعی تهران همچون سایر دانشگاه های غیرانتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران 1401 اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تهران

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران 1401 در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تهران 1401

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تهران دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی تهران 1401 می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی ۱۴۰۱ برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران 1401

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

رشته های گروه تجربی

گیاه پزشکی اقتصاد کشاورزی شیمی کاربردی
میکروبیولوژی زیست شناسی دریا محیط زیست
زیست فناوری زیست شناسی جانوری زیست شناسی سلولی و مولکولی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
شیمی محض علوم و مهندسی آب مهندسی

رشته های گروه ریاضی

 کاردانی معماری کاردانی فنی مکانیک کاردانی فنی عمران
مهندسی عمران مهندسی نقشه برداری مهندسی مدیریت پروژه
علوم کامپیوتر مهندسی کامپیوتر مهندسی معماری
معماری داخلی مهندسی برق مهندسی انرژی
مهندسی نفت مهندسی هوافضا  مهندسی معدن

رشته های گروه انسانی

حسابداری مددکاری اجتماعی مشاوره
حقوق  علوم قضایی زبان و ادبیات فارسی
مدیریت مالی  کاردانی بیمه گردشگری
علوم تربیتی روابط عمومی روزنامه نگاری 
کاردانی روابط کار کاردانی مدیریت صنعتی

رشته های گروه هنر

سینما  آهنگسازی نوازندگی موسیقی ایرانی
عکاسی ارتباط تصویری بازیگری
ادبیات نمایشی نقاشی  طراحی لباس
مرمت آثار تاریخی طراحی صحنه تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
طراحی صنعتی طراحی و ساخت طلا و جواهر

رشته های گروه زبان

مترجمی زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تهران اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

راهنما تصویری

برای آشنایی بیشتر شما داوطلبان، در ادامه مرحله به مرحله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران 1401 را شرح داده ایم. داوطلبان باید هزینه ثبت نام را در سایت سنجش واریز نمایند که مراحل آن به شرح زیر می باشد:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سامانه بر روی گزینه “ سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ سپس بر روی لینک فعال ” سامانه پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر 1400 ” کلیک نمایید.

4️⃣ در قدم بعد می بایست بر روی لینک “ خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله از ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ اطلاعات خواسته به صورت دقیق تکمیل کنید.

6️⃣ اطلاعات ورودی را بررسی کنید و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید. فراموش نکنید شماره پیگیری پرداخت را حتما یادداشت نمایید.

7️⃣ در مرحله بعدی، اطلاعات کارت بانکی که شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و … می باشد را در بخش های مشخص شده درج کنید.

8️⃣ در نهایت یا کلیک بر روی گزینه “ پرداخت ” وجه ثبت نام از حساب شما کم می شود و سریال ثبت نام را می توانید از سامانه دریافت کنید.

مراحل تکمیل فرم ثبت نام 

پس از واریز هزینه ثبت نام رشته های  دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ در سایت سنجش و دریافت سریال ثبت‌نام، مطابق مراحل زیر می توانید مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید : 

9️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام جدید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تهران ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 186

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه قبولی رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۱ منبع خوبی برای تخمین رتبه کنکور می باشد. کنکور ریاضی برای پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی همچون مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و … برگزار می شود و هر ساله داوطلبان زیادی به قصد پذیرش در این رشته ها در کنکور گروه آزمایشی ریاضی شرکت می کنند. بسیاری از داوطلبان که علاقه مند به تحصیل در رشته های فنی مهندسی هستند، می خواهند بدانند که برای قبولی در دانشگاه های مختلف چه رتبه و ترازی را باید کسب کنند و درصد دروس آنها باید به چه صورت باشد. بررسی کارنامه قبولی کنکور ریاضی پذیرفته شدگان سال های قبل به این دسته از داوطلبان کمک می کند تا پاسخ سوالات خود را در مورد رتبه قبولی و درصد دروس لازم برای پذیرش در رشته ها و دانشگاه های مختلف، بیابند.

منبع: کارنامه قبولی ریاضی

بخوانید: راهنما انتخاب رشته

 

کارنامه قبولی رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۱

رشته های پر طرفدار کنکور ریاضی در میان داوطلبان این گروه ازمایشی عموما رشته های مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر و دیگر رشته های فنی مهندسی هستند و بیشتر داوطلبان نیز به دنبال قبولی این رشته ها در دانشگاه های برتر روزانه و نوبت دوم می باشند. همانطور که می دانید قبولی در دانشگاه های برتری همچون دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و … نیازمند کسب رتبه قبولی ریاضی مناسبی است و باید بتوانید درصد دروس بالایی را کسب کنید تا شانس پذیرش داشته باشید.

در ادامه کارنامه قبولی رشته ها کنکور ریاضی 1401 را در چند رشته پرطرفدار بررسی خواهیم کرد و شما را با رتبه و تراز قبولی و همچنین درصد دروس لازم عمومی و اختصاصی آشنا می کنیم. برای مشاهده لیست رشته های کنکور ریاضی کلیک کنید.

 

 

برای اطلاع از رتبه قبولی تمامی رشته های کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید.

رتبه قبولی کنکور

 

 

کارنامه قبولی کنکور ریاضی 1401 | مهندسی برق 

داوطلبان برای قبولی در رشته مهندسی برق دانشگاه های سراسری با توجه به رتبه در سهمیه ای که کسب کرده اند، سنجش و ارزیابی می شوند و کارنامه قبولی کنکور ریاضی رشته مهندسی برق  در هر یک از سهمیه ها به شرح جداول زیر می باشد:

سهمیه منطقه یک

رتبه در سهمیه : 261  تراز اکتسابی : 10654
رتبه کشوری : 348 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتي اميرکبير-تهران
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 70
زبان عربی 79
فرهنگ و معارف اسلامی 66
زبان انگلیسی  88
ریاضیات 68
فیزیک 79
شیمی 51

سهمیه منطقه دو

رتبه در سهمیه : 714  تراز اکتسابی : 9354
رتبه کشوری : 1245 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتي اصفهان
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 42
زبان عربی 81
فرهنگ و معارف اسلامی 75
زبان انگلیسی  71
ریاضیات 54
فیزیک 86
شیمی 48

سهمیه منطقه سه

رتبه در سهمیه : 2754  تراز اکتسابی : 6751
رتبه کشوری : 18725 دانشگاه محل پذیرش: دانشگاه شهيدچمران -اهواز |
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 31
زبان عربی 38
فرهنگ و معارف اسلامی 26
زبان انگلیسی  37
ریاضیات 35
فیزیک 22
شیمی 11

کارنامه قبولی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران را دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان و …. ارائه می دهند و اگر می خواهید در این رشته پذیرش شوید باید در سهمیه خود رتبه مناسبی به دست آورید. کارنامه قبولی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ رشته مهندسی عمران در هر یک از سهمیه ها به شرح جداول زیر می باشد:

سهمیه منطقه یک

رتبه در سهمیه : 725  تراز اکتسابی : 10142
رتبه کشوری : 1272 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتی شریف
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 78
زبان عربی 74
فرهنگ و معارف اسلامی 83
زبان انگلیسی  91
ریاضیات 50
فیزیک 78
شیمی 60

سهمیه منطقه دو

رتبه در سهمیه : 498  تراز اکتسابی : 9812
رتبه کشوری : 1895 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 68
زبان عربی 42
فرهنگ و معارف اسلامی 73
زبان انگلیسی  22
ریاضیات 55
فیزیک 70
شیمی 74

سهمیه منطقه سه

رتبه در سهمیه : 1865  تراز اکتسابی : 7140
رتبه کشوری : 6245 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه شيراز 
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 36
زبان عربی 62
فرهنگ و معارف اسلامی 48
زبان انگلیسی  30
ریاضیات 48
فیزیک 42
شیمی 26

کارنامه قبولی کنکور ریاضی 1401 | مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر نیز جزو رشته های بسیار پر متقاضی کنکور ریاضی است  و کارنامه قبولی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ رشته مهندسی کامپیوتر در هر یک از سهمیه ها به شرح جداول زیر می باشد:

سهمیه منطقه یک

رتبه در سهمیه : 198  تراز اکتسابی : 10982
رتبه کشوری : 315 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 75
زبان عربی 78
فرهنگ و معارف اسلامی 83
زبان انگلیسی  66
ریاضیات 70
فیزیک 79
شیمی 81

سهمیه منطقه دو

رتبه در سهمیه : 325  تراز اکتسابی : 9305
رتبه کشوری : 820 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه شهید بهشتی
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 68
زبان عربی 66
فرهنگ و معارف اسلامی 93
زبان انگلیسی  98
ریاضیات 35
فیزیک 42
شیمی 63

سهمیه منطقه سه

رتبه در سهمیه : 325  تراز اکتسابی : 9072
رتبه کشوری : 4680 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه الزهرا (س)
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 66
زبان عربی 62
فرهنگ و معارف اسلامی 74
زبان انگلیسی  30
ریاضیات 55
فیزیک 39
شیمی 57

 

کارنامه قبولی کنکور ریاضی | مهندسی صنایع

داوطلبان کنکور ریاضی برای قبولی در رشته مهندسی صنایع نیز لازم است درصد دروس مناسب دانشگاه مد نظرشان را کسب کنند تا شانس پذیرش داشته باشند. کارنامه قبولی این رشته در هر یک از سهمیه ها به شرح جداول زیر می باشد :

سهمیه منطقه یک

رتبه در سهمیه : 752  تراز اکتسابی : 8640
رتبه کشوری : 2514 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه علم و صنعت ایران – تهران
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 93
زبان عربی 67
فرهنگ و معارف اسلامی 83
زبان انگلیسی  55
ریاضیات 35
فیزیک 92
شیمی 66

سهمیه منطقه دو

رتبه در سهمیه : 4325  تراز اکتسابی : 8950
رتبه کشوری : 9780 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه فردوسی مشهد – نوبت دوم
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 79
زبان عربی 65
فرهنگ و معارف اسلامی 83
زبان انگلیسی  82
ریاضیات 33
فیزیک 55
شیمی 66

سهمیه منطقه سه

رتبه در سهمیه : 2250  تراز اکتسابی : 7356
رتبه کشوری : 19145 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتی امیرکبیر – پردیس خودگردان
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 37
زبان عربی 30
فرهنگ و معارف اسلامی 17
زبان انگلیسی  70
ریاضیات 42
فیزیک 27
شیمی 18

کارنامه قبولی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | مهندسی مکانیک

کارنامه قبولی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ رشته مهندسی مکانیک در هر یک از سهمیه ها به شرح جداول زیر می باشد:

سهمیه منطقه یک

رتبه در سهمیه : 354  تراز اکتسابی : 9124
رتبه کشوری : 2930 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 59
زبان عربی 52
فرهنگ و معارف اسلامی 60
زبان انگلیسی  58
ریاضیات 58
فیزیک 63
شیمی 56

سهمیه منطقه دو

رتبه در سهمیه : 3142  تراز اکتسابی : 8257
رتبه کشوری : 10215 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه ارومیه
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 28
زبان عربی 31
فرهنگ و معارف اسلامی 46
زبان انگلیسی  52
ریاضیات 63
فیزیک 55
شیمی 41

سهمیه منطقه سه

رتبه در سهمیه : 4425  تراز اکتسابی : 6740
رتبه کشوری : 24285 دانشگاه محل پذیرش : دانشگاه صنعتی شاهرود
نام درس و درصد دروس اکتسابی
زبان و ادبیات فارسی 25
زبان عربی 22
فرهنگ و معارف اسلامی 63
زبان انگلیسی  12
ریاضیات 16
فیزیک 11
شیمی 32

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۱

در این مطلب رتبه قبولی و درصد دروس لازم در کارنامه قبولی کنکور ریاضی در رشته های پر طرفدار کنکور ریاضی بررسی شد. شما داوطلبان می توانید برای بهره مندی از مشاوره رتبه قبولی کنکور ریاضی با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. برای مشاهده نکات و مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی کلیک کنید

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه رشته کنکور ریاضی 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور از کارنامه قبولی استفاده کنند؟

بله بررسی کارنامه قبولی کنکور ریاضی داوطلبان کمک می کند تا از رتبه و ترازلازم برای قبولی در رشته های مختلف مطلع گردد.

تاثیر بررسی کارنامه قبولی در زمان برنامه ریزی درسی چیست؟

داوطلبان با بررسی کارنامه قبولی های سال گذشته می توانند از درصد و رتبه لازم برای قبولی ازلاع یابند.

منبع: کارنامه قبولی ریاضی



:: برچسب‌ها: کارنامه قبولی رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زیر گروه کنکور ریاضی ۱۴۰۱ شامل 3 درس تخصصی می باشد که هر ضرایب دروس در هر زیرگروه متفاوت می باشد. رشته های دانشگاهی در یکی از از این دسته قرار می گیرند. در کارنامه کنکور ریاضی بخش های مختلفی وجود دارد. برای هر داوطلب در هریک از زیرگروه ها یک رتبه تعیین شده است. تمامی داوطلبان برای درک این رتبه ها باید با مفهوم هر زیرگروه آشنا شوند به همین منظور در ادامه این مطلب به موضوع ضرایب دروس و زیر گروه رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۱ می‌پردازیم.

منبع: ضرایب زیر گروه کنکور ریاضی

ضرایب دروس و زیر گروه کنکور ریاضی ۱۴۰۱

کنکور ریاضی شامل رشته های دانشگاهی بسیار متنوعی است. برای قبولی در هر یک از این رشته‌ها نیاز است که داوطلب در دروس اختصاصی زیر گروه رشته های کنون ریاضی ۱۴۰۱ عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین برای قبولی در یک رشته خاص شما می بایست در مجموع دروس عمومی و اختصاصی عملکرد خوبی داشته باشید. برای مشاهده رشته های کنکور ریاضی و دریافت دفترچه انتخاب رشته ریاضی کلیک کنید.

کنکور ریاضی از سه زیرگروه تشکیل شده است که هر کدام زیر گروه کنکور ریاضی 1401 چندین رشته را در زیرمجموعه خود دارند. ضرایب دروس عمومی در تمامی زیرگروه‌ها یکسان است اما ضرایب دروس اختصاصی در هر زیرگروه با دیگری متفاوت است که توجه به آن ها قبل از کنکور سراسری در رسیدن به رشته دلخواه و بعد از کنکور سراسری در انتخاب رشته ریاضی موثر است.

 

 

ضرایب دروس عمومی

ضرایب دروس عمومی در تمامی زیرگروه ها در کنکور ریاضی یکسان بوده به شرح جدول زیر می‌باشد.

دروس عمومی زبان و ادبیات فارسی زبان عربی فرهنگ و معارف اسلامی زبان خارجی
ضریب ضریب 4 ضریب2 ضریب 3 ضریب 2

ضرایب زیر گروه یک کنکور ریاضی 1401

ضرایب دروس اختصاصی در زیرگروه یک کنکور ریاضی به شرح جدول زیر می‌باشد.

دروس اختصاصی ریاضی فیزیک شیمی
ضریب ضریب 4 ضریب 3 ضریب 2

در رشته های زیر گروه یک کنکور ریاضی ۱۴۰۱ در مقاطع دکترای پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و کاردانی ارائه می‌شود و شامل رشته های پرمتقاضی همچون مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و مهندسی معماری است. لیست کامل رشته های زیرگروه یک به شرح جدول زیر می‌باشد.

مقطع تحصیلی رشته ها
دکتری پیوسته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دکتری پیوسته فیزیک
کارشناسی حسابداری علوم ورزشی مهندسی آب آموزش ابتدایی
آمار پژوهشگری امنیت آموزش ریاضی حفاظت اطلاعات
علوم مهندسی آموزش علوم ورزشی آموزش کودکان استثنایی ادیان و مذاهب،
علوم کامپیوتر آموزش فیزیک ریاضیات و کاربردها الکترونیک و مخابرات دریایی
اقتصاد روانشناسی فقه و حقوق مذاهب اسلامی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات
امنیت اقتصادی مددکاری اجتماعی فلسفه و حکمت اسلامی علوم قرآن و حدیث
فیزیک  فیزیک مهندسی، گردشگری مهندسی شهرسازی
مدیریت اطلاعات و ارتباطات مهندسی برق مهندسی کامپیوتر مهندسی عمران
مهندسی صنایع مهندسی راه آهن معماری داخلی مهندسی اپتیک و لیزر
مهندسی ساخت و تولید، مهندسی بهره برداری راه آهن مهندسی پزشکی مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما
مهندسی مواد و متالورژی مهندسی نساجی مهندسی مکانیک بیوسیستم مهندسی هوافضا
مهندسی مکانیک معماری مهندسی ماشین‌ های ریلی مهندسی نقشه‌برداری
مهندسی کشتی مدیریت کسب وکارهای کوچک مدیریت بازرگانی مدیریت امور بانکی
مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی مدیریت مالی مدیریت امور گمرکی
کاردانی آمار آموزش ریاضی علوم ورزشی مدیریت بازرگانی
آموزش و پرورش ابتدایی حسابداری تکنولوژی ماشین‌های کشاورزی فناوری اطلاعات و ارتباطات
امور مالی و مالیاتی بیمه علوم انتظامی مدیریت صنعتی،
امور بانکی امور دولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات تکنولوژی آبیاری
کاردانی فنی کشتی مخابرات هواپیما مکانیزاسیون کشاورزی هتلداری
سخت‌افزار کامپیوتر فراوری مواد معدنی معماری معماری سنتی

ضرایب زیر گروه دو کنکور ریاضی ۱۴۰۱

ضرایب دروس اختصاصی در زیرگروه دو کنکور ریاضی به شرح جدول زیر می‌باشد.

دروس اختصاصی ریاضی فیزیک شیمی
ضریب ضریب 4 ضریب 3 ضریب 3

رشته های زیر گروه دو کنکور ریاضی 1401 در مقاطع کارشناسی و کاردانی ارائه می شود و شامل رشته هایی همچون مهندسی شیمی، مهندسی مواد و مهندسی پلیمر می باشد. لیست رشته های زیرگروه دو کنکور ریاضی به شرح جدول زیر است.

مقطع تحصیلی رشته ها
کارشناسی شیمی کاربردی مهندسی پلیمر شیمی محض مهندسی ایمنی
مهندسی معدن مهندسی شیمی مهندسی نفت مهندسی ایمنی صنعتی
مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار مهندسی ایمنی و بازرس فنی
کاردانی کاردانی فنی مواد

ضرایب زیر گروه سه کنکور ریاضی 1401

ضرایب دروس اختصاصی در زیرگروه سه کنکور ریاضی به شرح جدول زیر می‌باشد.

دروس اختصاصی ریاضی فیزیک شیمی
ضریب ضریب 3 ضریب 2 ضریب 3

زیر گروه سه کنکور ریاضی ۱۴۰۱ در مقطع  کاردانی پیوسته ارائه می شود و شامل رشته هایی همچون کاردانی نقشه برداری و کاردانی فنی عمران است. رشته های زیرگروه سه کنکور علوم تجربی به شرح جدول زیر می باشد.

مقطع تحصیلی رشته ها
کاردانی الکترونیک هواپیمایی شهرسازی پالایش گاز کاردانی فنی برق
 اویونیک هواپیما کاردانی فنی صنایع کاردانی فنی عمران کاردانی فنی جوشکاری،
کاردانی فنی عملیات پتروشیمی کاردانی فنی معدن کاردانی فنی مکانیک کاردانی نقشه برداری

مشاوره انتخاب رشته رشته کنکور ریاضی 1401

در زمان دریافت کارنامه اولیه کنکور ریاضی داوطلبان رتبه کسب شده در زیرگروهای مختلف را مشاهده می کنند.

برای مطالعه رتبه قبولی کنکور ریاضی کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

منبع: ضرایب زیر گروه کنکور ریاضی



:: برچسب‌ها: ضرایب زیر گروه کنکور ریاضی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

اطلاع از قوانین انتخاب رشته موفق شانس قبولی شما بیشتر می شود. با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از داوطلبان در زیرگروه های آزمایشی مختلف در کنکور سراسری شرکت کرده اند، متقاضیان پس از برگزاری این آزمون و اطلاع از رتبه و ترازی که بدست آورده اند، بایستی که وارد مرحله انتخاب رشته شوند. تجربه نشان داده است که بسیاری از داوطلبان که در عین کسب رتبه مناسب به دلیل انتخاب رشته نادرست موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اند، اما در حالت برعکس متقاضیان توانسته اند با اطلاع از قوانین انتخاب رشته، در کد رشته محل مطلبوبی متناسب با رتبه ای که کسب کرده اند، پذیرفته شوند. به همین دلیل لازم دانستیم در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون قوانین انتخاب رشته موفق کنکور سراسری 1401 برایتان ارائه کنیم.

منبع: قوانین انتخاب رشته

قوانین انتخاب رشته موفق کنکور سراسری ۱۴۰۱

به قطعیت می توان گفت مهم ترین و حساس ترین مرحله کنکور سراسری، مرحله انتخاب رشته می باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۱ نام نویسی کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند پس از یک بازه زمانی یک ماهه از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، وارد این مرحله شوند.

حال سوالی که برای متقاضیان در زیرگروه های آزمایشی مختلف وجود دارد این است که قوانین انتخاب رشته موفق کنکور سراسری 1401 در نظر بگیریم تا بتوانیم در یک دانشگاه خوب در رشته مورد نظرمان متناسب با رتبه ای که بدست آورده ایم، قبول شویم. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم نکات طلایی را که هر داوطلب باید در زمان انتخاب رشته به آن ها توجه داشته باشد را برایتان ارائه کنیم.

قوانین انتخاب رشته موفق کنکور 1401 | تحلیل کارنامه اولیه

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، برای تمامی شرکت کنندگان کارنامه اولیه منتشر می شود. کارنامه اولیه منتشر شده برای تمامی شرکت کنندگان شامل مندرجات مهمی می باشد. اولین فاکتوری که در کارنامه اولیه بایستی بررسی شود، این نکته می باشد که آیا داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده است یا خیر. داوطلبانی می توانند وارد مرحله انتخاب رشته دوره هایی همچون دوره روزانه و فرهنگیان شوند که طبق کارنامه اولیه شان مجاز شده باشند.

در مراحل بعدی نیز داوطلب بایستی به سهمیه، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، تراز علمی و رتبه در زیرگروه های مختلف گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده است، توجه داشته باشد.

قوانین انتخاب رشته موفق کنکور ۱۴۰۱ | مدیریت زمان

ابتدا توجه داشته باشید که مرحله انتخاب رشته پس از اعلام نتایج اولیه دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد پس از مرحله اعلام نتایج اولیه، از سوی سازمان های مربوطه مشخص می شود. زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه و نوبت دوم دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیر انتفاعی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام می گردد.

نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که زمان در نظر گرفته شده برای این مرحله محدود است، بنابراین باید برنامه ریزی کنید تا در این بازه زمانی چهار روز تا یک هفته، انتخاب رشته خود را انجام دهید و از روز اول دست به کار شوید. توصیه ما به شما عزیزان این است مراحل تحقیق و کسب اطلاعات پیرامون انتخاب رشته را قبل از اعلام نتایج اولیه آغاز کنید.

مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته

همزمان با شروع مهلت مقرر انتخاب رشته، سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی زیرگروه های کنکور سراسری دفترچه ای را با عنوان دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

اولین قدم در قوانین انتخاب رشته موفق بایستی که دفترچه زیرگروه آزمایشی خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند و به دقت مندرجات آن را مطالعه کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل قسمت های مختلفی شامل مدارک لازم جهت انتخاب رشته، شرایط و ضوابط، لیست کد رشته محل های ارائه شده و … می باشد که اطلاع از آن ها ضروری می باشد.

اطلاع از تمامی رشته های زیرگروه آزمایشی

هر کدام از زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری شامل چندین زیرگروه می باشد که در هر کدام از این زیرگروه ها با توجه به ضرایب دروس تخصصی رشته هایی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته ارائه می گردد.

متقاضیان می توانند با مطالعه کامل زیرگروه ها و رشته های کنکور سراسری زیرگروه آزمایشی خود، متناسب با رتبه های زیرگروهی که کسب کرده اند، انتخاب رشته اصولی تری داشته باشند. به طور مثال در قبولی در رشته مهندسی برق در کنکور ریاضی، رتبه داوطلب در زیرگروه یک دارای اهمیت است؛ چراکه رشته مهندسی برق از رشته های زیرگروه یک کنکور ریاضی است.

 

 

انتخاب رشته | الویت بندی

قدم دوم قوانین انتخاب رشته موفق استفاده از اولویت بندی درست است. طبق نظر متخصصین امر هر داوطلبی با توجه به ملاک هایی که دارد می بایست دست به انتخاب رشته بزند. این ملاک ها عبارتند از مسافت، هزینه، رشته، دانشگاه و نوع تحصیل. پیشنهاد مشاورین مجموعه دانتل به شما این است که ابتدا این ملاک ها را مورد بررسی قرار دهید و شرایط خود را بصورت شفاف روشن کنید. در قدم بعدی در نظر بگیرید که کدام یک از این ملاک ها برای شما مهم تر است و آنها را به ترتیب اهمیت مرتب کنید.

ترکیب ملاک ها ، علاقمندی و نتایج کارنامه می تواند به هر داوطلب کمک کند تا بهترین اولویت بندی ممکن را انجام دهد. بهتر است در این امر از مشورت متخصصین آگاه بهره بگیرید تا موفق ترین انتخاب رشته را داشته باشید

 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

قوانین انتخاب رشته موفق کنکور ۱۴۰۱ | دوری از خیال پردازی

توجه داشته باشید که در مرحله انتخاب رشته، شما داوطلبان گرامی در هر کدام از زیرگروه های آزمایشی که امتحان داده اید، دارای 150 انتخاب می باشید. حتما باید در زمان انتخاب این 150 کد رشته محل، رتبه خود را در نظر بگیرید و به عبارت بهتر خیال پردازی را کنار بذارید.

150 انتخاب خود را بایستی بدین گونه بچینید که 30 تا 40 انتخاب خود را خوش بینانه انتخاب کنید، یعنی انتخاب هایی که شانس قبولی شما در آن ها کم می باشد. سپس بخش دوم انتخاب های خود را شامل 80 تا 90 انتخاب است را به انتخاب های نرمال اختصاص دهید، انتخاب هایی که شانس قبولی شما در آن کد رشته محل ها متوسط است و در انتها نیز 40 تا 20 انتخاب را نیز به انتخاب ها بدبینانه اختصاص دهید، انتخاب های که شانس قبولی بالایی در آن ها دارید.

اطلاع از شرایط دانشگاه های دارای شرایط خاص

برخی از دانشگاه ها که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری کد رشته محل هایی را ارائه داده اند، دارای شرایط خاصی هستند و به اصطلاح به صورت نیمه متمرکز دانشجو جذب می کنند، بدین معنی که متقاضیان برای ورود به این دانشگاه ها، علاوه بر آزمون کتبی بایستی در مصاحبه تخصصی نیز شرکت کنند. دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه شاهد، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه شهید مهطری، دانشگاه امام حسین (ع) و … از جمله این دانشگاه ها هستند.

اگر قصد انتخاب کدرشته محل هایی از این دانشگاه ها را دارید، ابتدا بهتر است از شرایط مربوط به این دانشگاه ها از جمله تعهد خدمت و … مطلع گردید.

توجه به نحوه پذیرش کد رشته محل ها

نکته بسیار مهمی که بایستی در زمان انتخاب رشته بدان توجه داشته باشید این است که نحوه پذیرش در کدرشته محل های که انتخاب می کنید چه می باشد. پذیرش در اغلب رشته های کنکور سراسری در دانشگاه های دولتی بر اساس رتبه داوطلب در سهیمه است، اما پذیرش در برخی رشته ها نیز بر اساس رتبه کشوری و در برخی دیگر به صورت قطبی و ناحیه ای است.

پذیرش در دانشگاه آزاد نیز بر اساس تراز و رتبه کشوری شرکت کنندگان در کنکور سراسری انجام می شود. بنابراین نحوه پذیرش در کنکور سراسری بسیار حائز اهیمت است و بایستی که این فاکتور را نیز مدنظر داشته باشید.

قوانین انتخاب رشته موفق | علاقه مندی

حتما زمانی که در حال استخراج کد رشته محل های مورد نظرتان از دفترچه انتخاب رشته هستید، به علاقه خود به رشته انتخابی تان فکر کنید. اگر راجع به رشته ای اطلاعات کافی ندارید حتما پیرامون آن و دروس دانشگاهی آن تحقیق کنید و اگر در زمینه علاقه شما نیست، انتخاب نکیند.

بسیاری از داوطلبان بدون در نظر گرفتن علاقه خود اقدام به انتخاب رشته می کنند و فقط هدفشان قبولی در دانشگاه می باشد که متاسفانه پس از قبولی یا تصمیم بر انصراف می گیرند و یا در نهایت موفق به کسب تخصص لازم در آن رشته نمی شوند و یا علاقه ای به کاردر آن زمینه ندارند.

 

 

اطلاع از شهریه رشته و دانشگاه انتخابی

حتما قبل از اینکه کد رشته محلی را انتخاب کنید، اگر در دوره ای به جز دوره روزانه است، حتما از شهریه های آن مطلع شوید تا پس از کسب نتیجه قبولی با مشکل مالی برخورد نکیند، چراکه پرداخت شهریه در دوره ها و دانشگاه های شهریه پرداز از الزامات انتخاب واحد و حضور در کلاس ها می باشد. به عنوان مثال دوره پردیس خودرگردان دارای شهریه های نسبتا بالایی است که اگر قصد انتخاب آن را در فرم انتخاب رشته خود دارید، حتما از شهریه های آن مطلع گردید.

توجه به بازار کار رشته انتخابی

آنچه که بدیهی است، این است که شما بایستی در کنار در نظر گرفتن علاقه خود، به بازار کار رشته انتخابی تان نیز توجه داشته باشید. چراکه درصورتی که فارغ التحصیل شوید، اما نتوانید وارد بازار شوید با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین در مورد رشته های مورد علاقه تان می توانید از طریق پرس و جو از دوستان و آشنایان، جستجو در اینترنت و … اطلاعات کافی بدست آورید و چنانچه در کشورمان برای رشته انتخابی تان بازار کار مناسب و آینده شغلی خوبی وجود داشت، آن را انتخاب نمایید.

قوانین انتخاب رشته موفق | آخرین رتبه قبولی 

یکی از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا کد رشته محل های انتخابی تان از دفترچه راهنمای انتخاب رشته را الویت بندی کنید، آخرین رتبه قبولی در سال های گذشته می باشد. این رتبه ها به شما کمک خواهد کرد، تا متوجه شوید در کدام کد رشته محل شانس قبولی دارید تا در فرم انتخاب رشته خود درج کنید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آخرین رتبه قبولی کنکور را با توجه به رتبه واقعی افراد پذیرفته شده جمع آوری کرده اند، می توانید از طریق تماس تلفنی و برقراری تماس با مشاوران این مرکز از این رتبه ها مطلع شوید.

 

بخوانید: رتبه قبولی کنکور تمامی رشته ها

 

استفاده از فرم پیش نویس انتخاب رشته انتها دفترچه

در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری در تمامی زیرگروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر یک فرم پیش نویس وجود دارد. این فرم بدین منظور قرار داده شده است که شما داوطلبان ابتدا الویت های خود را در این فرم وارد کنید و پس ازکسب اطمینان از الویت بندی که انجام داده اید، وارد سایت سازمان سنجش کنید. استفاده از فرم پیش نویس ثبت نام میزان خطا را در وارد کردن کد رشته محل ها کاهش می دهد.

قوانین انتخاب رشته موفق کنکور 1401 | کمک از یک مشاور با تجربه

همانطور که گفتیم زمان در نظر گرفته شده جهت انتخاب رشته کنکور سراسری محدود است و شاید یک داوطلب کنکور در این زمان نتواند به طور کامل تمامی اطلاعاتی که راجب انتخاب رشته لازم است بداند را کسب کند و سپس انتخاب رشته خود را انجام دهد. به همین دلیل توصیه ما به شما متقاضیان کنکور سراسری این است که حتما از یک مشاور با تجربه که بتواند به شما کمک کند در این زمان کوتاه متناسب با رتبه ای که بدست آورده اید، بهترین انتخاب رشته را انجام دهید، کمک بگیرید.

اطمینان از ثبت انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش

پس از اینکه انتخاب های خود را الویت بندی کردید و در فرم پیش نویس انتخاب رشته انتهای دفترچه وارد کردید و نسبت به آن ها اطمینان داشتید، حال وقت آن است که در سایت سازمان سنجش وارد کنید. فقط توجه داشته باشید که در انتها اگر مراحل ثبت در سامانه را به درستی پست سرگذاشته باشید، سامانه به شما یک کد رهگیری خواهد دارد که به منظور موفقیت در ثبت اطلاعات است و عدم دریافت آن بدین معنی است که مجدد بایستی جهت ثبت الویت های خود اقدام کنید.

مشاوره قوانین انتخاب رشته موفق کنکور سراسری ۱۴۰۱

کسب یک نتیجه ایده آل از مرحله انتخاب رشته مشروط به این می باشد که شما تمامی جوانب را سنجیده باشید ودرست عمل کنید. مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی دانتل چندین سال است که در زمینه انتخاب رشته در حال فعالیت هستند. می توانید برای انجام یک انتخاب رشته مطمئن و مشاوره قوانین انتخاب رشته موفق کنکور سراسری ۱۴۰۱ با مشاوران مرکز تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین انتخاب رشته موفق کنکور سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود؟

بله، پس از برگزاری آزمون یکپارچه ئر تمامی زیر گروه ها برای متقاضیان، نتایج اولیه اعلام می شود و مرحله انتخاب رشته نیز به صورت مجزا برای دانشگاه سراسری و آزاد برگزار می گردد.

اگر داوطلبی در مرحله اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری موفق به کسب نتیجه قبولی نگردد، شانس دیگری دارد؟

بله، چنانچه داوطلبی پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری موفق به کسب نتیجه قبولی نشود، می تواند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کند.

داوطلبان در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری، چند انتخاب دارند؟

داوطلبان می توانند 150 کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کند.

منبع: قوانین انتخاب رشته



:: برچسب‌ها: قوانین انتخاب رشته موفق کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است. تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون سراسری، در صورتی که پس از دریافت کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته در حداقل یکی از دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری شده باشند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور کد رشته محل های مورد علاقه خود را در برگه درج نمایند. نمونه مشابه فرم انتخاب‌رشته با نام فرم پیش نویس انتخاب‌رشته در انتهای دفترچه راهنما قرار داده شده است. به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی پیرامون فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: فرم انتخاب رشته کنکور

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مراحل این آزمون است که پس از اعلام نتایج اولیه برگزار می گردد. این مرحله دارای حساسیت بسیار بالایی است چراکه هر کدام از انتخاب هایی که داوطلب طی این مرحله در فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ درج می کند، می تواند سرنوشت او را رقم بزند.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور راهنمایی تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون که قصد انتخاب رشته در کنکور سراسری را دارند، دستورالعملی را در قالب دفترچه منتشر کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از قوانین و نحوه شرکت در این مرحله، کد رشته محل های مورد علاقه خود را به منظور درج در فرم انتخاب رشته کنکور 1401 استخراج کنند.

از نگرانی های انتخاب رشته نحوه چینش و الویت بندی انتخاب‌ها در فرم می باشد. برای اینکه یکبار الویت های خود را قبل از ثبت آن ها در سایت سنجش در فرم پیش نویس درج نمایید، توصیه می شود از  فرم پیش نویس انتخاب رشته که در انتهای دفترچه انتخاب رشته درج شده است، کمک بگیرید تا با تکمیل آن بدون استرس و مشکل بتوانید الویت های خود را در موعد مقرر در سایت سنجش درج نمایید.

در نظر داشته باشید که فرم پیش نویس، دقیقا مشابه با فرم انتخاب‌رشته سازمان سنجش است. 

 

دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

اگر در جلسه آزمون کنکور سراسری حضور داشته اید، برای شرکت در مرحله انتخاب رشته، ابتدا باید کارنامه اولیه خود را دریافت کنید تا از وضعیت مجاز بودن و یا نبودن خود مطلع شوید. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد مجاز شده اند، می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. (در نظر داشته باشید که انتخاب رشته چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد به طور همزمان با دانشگاه های سراسری در سایت سنجش انجام می شود و برای انتخاب آن ها و درج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری باید مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشید.)

 

 

لازم است اشاره کنیم که انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور سراسری به صورت همزمان انجام می شود و علاقه مندان به شرکت در هر دو شیوه پذیرش، باید اقدام به درج تمامی آن ها در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 نمایند. اگر مایل به دریافت برگه پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری هستید، می توانید برای دریافت آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

مندرجات فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال ایجاد شده باشد که فرم انتخاب رشته کنکور 1401 شامل چه مواردی است و چگونه باید آن را تکمیل کرد. برگه متشکل از چهار ردیف می باشد که به ترتیب هر کدام شامل دوره، کد رشته محل، نام رشته و نام دانشگاه مورد علاقه داوطلب است.

در این فرم می توان حداکثر 150 کد رشته محل از کدرشته محل های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته زیرگروه مورد علاقه خود را ثبت نمایید. آنچه که در مرحله انتخاب رشته بسیار مهم است، نحوه چینش الویت ها در فرم نامبرده می باشد. بسیاری از داوطلبان با بی اطلاعی و عدم آگاهی در این مسیر قدم می گذارند و در نهایت زحمات خود را هدر می دهند و نمی توانند در کد رشته محل مورد علاقه خود پذیرفته شوند. 

بنابراین لازم است متقاضیان در کنار مطالعه دفترچه و در نظر گرفتن فاکتورهای مهم و موثر در نتیجه کنکور سراسری، از متخصصان این امر نیز راهنمایی های لازم را بگیرند تا الویت های مورد علاقه خود را به درستی در فرم انتخاب‌رشته درج نمایند. 

نکات مهم قبل از تکمیل فرم

از اشتباهات رایج داوطلبان در کنکور سراسری و در نهایت کسب نتیجه عدم قبولی و یا عدم رضایت از نتیجه قبولی، این است که بدون تحقیق و بررسی اقدام به انتخاب رشته می کنند و صرفا برخی کد رشته محل ها را بدون بررسی در فرم انتخاب رشته ۱۴۰۱ درج می کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله حساس و در عین حال بسیار مهمی است که میزان موفقیت در آن وابسته به فردی است که انتخاب رشته را تکمیل می کند و نسبت به این امر آگاهی دارد. بنابراین در قدم اول لازم است کارنامه اولیه خود را بررسی کنید و پس از مطالعه تمامی بندهای دفترچه، از رتبه های قبولی داوطلبان در سال های گذشته استفاده کنید تا از محدوده قبولی هر کد رشته محل مطلع گردید.

پس از اینکه متوجه شدید شما در چه جایگاهی ایستاده اید و با توجه به رتبه تان چه شانسی برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های مختلف دارید، می توانید با در نظر گرفتن فاکتورهای مهمی شامل علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج کنید.  توصیه می شود حتما از یک مشاوره تحصیلی نیز راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری 1401

از فاکتورهای موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری، مندرجات کارنامه اولیه است. بنابراین لازم است که متقاضیان آن را به دقت بررسی کنند و متناسب با آن انتخاب های خود را به گونه ای درج کنند که در نهایت شانس قبولی داشته باشند.

فراموش نکنید هر کدام از زیرگروه های آزمایشی کنکور سراسری دارای زیرگروه های مختلفی است که رتبه در هر زیرگروه در قبولی رشته های آن زیرگروه تاثیر می گذارد. 

چنانچه فکر می کنید اطلاعات کافی برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 را ندارید، نگران نباشید؛ کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آماده کمک به شما عزیزان می باشند. می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی  با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید و انتخاب رشته خود را به آن ها بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

به چه صورتی می توان فرم پیش نویس را دریافت کرد؟

فرم پیش نویس در زمان انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

متقاضیان مجاز به درج چند کدرشته محل در انتخاب رشته خود می باشند؟

برای هر داوطلب امکان درج حداکثر 150 کدرشته محل وجود دارد.

هدف استفاده از فرم پیش نویس چه می باشد؟

هر داوطلب می تواند پیش از مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم اصلی، ابتدا یک بار فرم پیش نویس را تکمیل کند تا میزان خطا در وارد کردن اطلاعات را کاهش دهد.

منبع: فرم انتخاب رشته کنکور



:: برچسب‌ها: فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج کنکور سراسری می باشد. داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری با توجه به رتبه‌ای که کسب کرده اند، انتخاب‌رشته این دانشگاه را انجام دهند. انتخاب‌رشته در زمان و سایت متفاوتی از دانشگاه‌های سراسری انجام می گیرد و متقاضیان این دانشگاه باید به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند و پس از دانلود دفترچه راهنما و اطلاع از رشته‌های ارائه شده، فرم را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 شرح داده شده است.

منبع: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از سایر دانشگاه‌ها مجزاست زیرا انتخاب‌رشته این دانشگاه در سایت azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد و با دانشگاه‌های سراسری مشترک نیست. داوطلبانی که با توجه به کارنامه کنکور مجاز به انتخاب‌رشته شده اند و علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه نیز هستند، می توانند در نیمه دوم مرداد ماه انتخاب‌رشته کنند. 

 

در حال حاضر زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 اعلام نشده است و به محض اعلام، تاریخ دقیق را در این مطلب قرار خواهیم داد.

 

پیش بینی می شود با توجه به تاریخ انتخاب‌رشته در سال گذشته امسال نیز در مرداد ماه انجام شود. داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنما را به صورت کامل مطالعه کنندو لیست رشته‌های انتخابی را استخراج کنند و پس از آن فرآیند انتخاب‌ را آغاز کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری و ثبت نام بدون کنکور می توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید تا از تمامی اخبار تحصیلی مطلع شوید.

تمدید مهلت انتخاب رشته آزاد 1401

هر ساله برخی از داوطلبان به دلایل مختلف موفق به انتخاب‌رشته در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 نمی شوند. دانشگاه ازاد نیز مهلت مجددی در اختیار این دسته داوطلبان می گذارد و مهلت ‌انتخاب رشته را چند روز تمدید می کند تا همه داوطلبان امکان ‌انتخاب‌رشته داشته باشند.

 

تا کنون تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ اعلام نشده است به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد.

 

در این بازه زمانی آن دسته از داوطلبانی که انتخاب‌رشته خود را انجام داده اند در صورت نیاز به ویرایش فرم خود می توانند با مراجعه به سایت مربوطه ویرایش خود را انجام داده و رشته‌های انتخابی خود را اضافه یا کم کنند و حت ترتیب اولویت بندی را تغییر دهند.

 

 

نحوه انتخاب‌رشته

انتخاب‌رشته ازاد از طریق سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد و داوطلبان باید برای شروع فرآیند در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ابتدا باید با خرید کارت اعتباری هزینه را واریز نمایند. در واقع، برخلاف انتخاب رشته کنکور سراسری که هزینه ای ندارد، 

پس از خرید کارت اعتباری و واریز هزینه مربوطه، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید از طریق این کد و همچنین کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه کنکور درج می شود، فرم انتخاب‌رشته را دریافت و تکمیل نمایید. برای دریافت و دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

دفترچه راهنما نیز از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و این دفترچه برای هر 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان مشترک است.

 

 

مراحل کلی انتخاب‌رشته به صورت زیر می باشد:

✅ ورود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org

✅ درج کد ملی (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه ازاد در بخش های تعیین شده

✅ کلیک بر روی عبارت پرداخت برای پرداخت هزینه انتخاب‌رشته از طریق خرید کارت اعتباری

✅ دریافت کد رهگیری مربوط به پرداخت 

✅ دریافت فرم انتخاب‌رشته و درج کد رشته های مورد علاقه 

✅ پس از پایان این مراحل و تایید نهایی، کد پیگیری فرآیند انتخاب‌رشته را از سامانه دریافت کنید.

 

مشاوره زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

انتخاب‌رشته ازاد نیز مانند انتخاب‌رشته کنکور سراسری حساسیت زیادی دارد و شما باید با اطلاعات کامل انتخاب‌رشته این دانشگاه را انجام دهید. هر یک از داوطلبان در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 مجازند که حداکثر 100 کدرشته محل را انتخاب کنند و این 100 کدرشته باید به صورتی در فرم اولویت بندی شوند که باعت افزایش شانس قبولی داوطلب شوند. 

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان با چگونگی چیدمان فرم انتخاب‌رشته برای بیشتر شدن شانس قبولی آشنا نیستند، فرم انتخاب‌رشته را به غلط تکمیل می کنند که در نهایت یا در هیچ رشته ای قبول نمی شوند و یا از رشته ای که قبول شده اند رضایت ندارند.

به همین دلیل توصیه می شود که حتما پیش از ثبت قطعی رشته‌های انتخابی خود در زمان انتخاب رشته آزاد 1401 ، با مشاوری مجرب مشورت کنید تا با اطلاعاتی که مشاور در اختیار شما قرار می دهد رشته های بهتری را انتخاب کنید. اگر تمایل به دریافت مشاوره دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد چه تاریخی است؟

انتخاب رشته در نیمه دوم مرداد ماه و جدود یک هفته پس از انتخاب رشته کنکور سراسری انجام میگیرد.

برای انتخاب‌رشته ازاد باید به کدام سایت مراجعه کرد؟

داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت azmoon.org مراجعه فرمایند.

آیا مهلت انتخاب رشته ازاد تمدید می‌شود؟

در سال های گذشته پس پایان بازه زمانی اولیه، مهلت مجددی در گرفته می شد. انتظار می رود در سال جاری به همین روال پیش رود.

منبع: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج گردیده است. متقاضیانی که پس از شرکت در جلسه آزمون و دریافت نتایج اولیه، تمایل دارند علاوه بر دانشگاه های سراسری و یا به تنهایی در انتخاب‌رشته ازاد شرکت کنند، در صورتی مجاز به این کار هستند که شناسه انتخاب‌رشته ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج شده باشد. شناسه انتخاب‌رشته ازاد یک شناسه 7 رقمی است که از اطلاعات لازم و ضروری برای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد می باشد. در ادامه این مقاله اطلاعات تکمیلی پیرامون کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 را ارائه کرده ایم.

منبع: کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ یک شناسه هفت رقمی است که در انتهای کارنامه اولیه هر داوطلب درج شده است. نکته ای که پیرامون آن این است که این شناسه فقط برای داوطلبانی منتشر می گردد که مجاز به انتخاب‌رشته  شده باشند. داوطلبان برای ورود به فرآیند به شناسه انتخاب‌رشته نیاز دارند تا بتوانند با دسترسی به فرم انتخاب‌رشته الویت های خود را حداکثر در 100 کدرشته محل درج کنند.

متقاضیان دانشگاه ازاد ، پس از شرکت در کنکور سراسری در صورت کسب حد نصاب علمی لازم جهت انتخاب، رشته های با کنکور آزاد قادر به انتخاب‌رشته می باشند.  از طریق سایت ” azmoon.iau.ac.ir ” صورت می گیرد که نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد. داوطلبان متقاضی مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل هستند. داوطلبان برای ورود به فرآیند انتخاب‌رشته به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز دارند تا بتوانند با دسترسی به فرم الویت های خود را حداکثر در 100 کد رشته محل درج کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

محل درج کد دسترسی انتخاب رشته 

 این شناسه یک کد اختصاصی بوده و برای هر داوطلب متفاوت است که یک عدد 7 رقمی می باشد. داوطلبانی که خواهان انتخاب رشته کنکور ازاد هستند باید کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری موجود می باشد یادداشت کرده و در هنگام مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir این شناسه را جهت انجام انتخاب‌رشته خود وارد کنند.

نحوه دریافت کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

داوطلبانی که قصد بازیابی کد انتخاب رشته دانشگاه ازاد را دارند، می تواتتد طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ گزینه ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1401 ” را انتخاب کنید

4️⃣ به منظور دسترسی به فرم انتخاب رشته، سامانه سه روش به شرح موارد زیر را پیشنهاد می کند. می توانید مطابق با اطلاعاتی که در اختیار دارید یکی از روش ها را انتخاب کرده و وارد سامانه شوید.
         ✅ شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
         ✅ شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
         ✅ شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

5️⃣ پس از دریافت کارنامه اولیه، کد دسترسی انتخاب رشته آزاد 1401را از انتهای کارنامه می توانید بردارید.

کاربرد کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

‌متقاضیان برای اطلاع از کدرشته محل های ارائه شده ضروری است که ابتدا دفترچه انتخاب رشته آزاد را دانلود کنند. سپس با توجه به علاقه‌مندی و رتبه اکتسابی خود، کدرشته محل‌ها را از این دفترچه استخراج نمایند.

پس از مطالعه دفترچه داوطلبان می توانند با درج کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد 7 رقمی و کدملی خود وارد صفحه پرداخت شوند. پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب‌رشته محل در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. داوطلبان با وارد کردن کدرشته محل انتخاب شده، می توانند نام کامل رشته محل را در صفحه خود ببینند. دقت کافی در این مرحله، مانع از بروز مشکل در آینده می‌شود. 

مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۱

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ برای تمام داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم را کسب کرده اند، صادر می شود. نیازی نیست داوطلبان در زمان ثبت نام در کنکور سراسری اقدام خاصی انجام داده باشند. در زمان انتخاب‌رشته تمام داوطلبانی که شناسه در کارنامه آنها درج شده است، با پرداخت هزینه، می توانند از رشته محل های ارائه شده توسط دانشگاه ازاد استفاده نمایند. چنانچه پیرامون نحوه انتخاب‌رشته و الویت بندی فرم سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

متقاضیان برای دریافت کددسترسی به انتخاب‌رشته ازاد بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

شناسه انتخاب رشته دانشگاه ازاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری درج می شود. این کارنامه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

برای دریافت شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد چه اطلاعاتی نیازمندیم؟

برای دریافت این کد نیاز به شماره پرونده و شماره داوطلبی است.

اگر متقاضیان شناسه دسترسی به انتخاب‌رشته را فراموش کرده باشند، امکان بازیابی آن وجود دارد؟

بله، متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی مجدد آن اقدام کنند.

منبع: کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج گردیده است. متقاضیانی که پس از شرکت در جلسه آزمون و دریافت نتایج اولیه، تمایل دارند علاوه بر دانشگاه های سراسری و یا به تنهایی در انتخاب‌رشته ازاد شرکت کنند، در صورتی مجاز به این کار هستند که شناسه انتخاب‌رشته ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج شده باشد. شناسه انتخاب‌رشته ازاد یک شناسه 7 رقمی است که از اطلاعات لازم و ضروری برای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد می باشد. در ادامه این مقاله اطلاعات تکمیلی پیرامون کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 را ارائه کرده ایم.

منبع: کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ یک شناسه هفت رقمی است که در انتهای کارنامه اولیه هر داوطلب درج شده است. نکته ای که پیرامون آن این است که این شناسه فقط برای داوطلبانی منتشر می گردد که مجاز به انتخاب‌رشته  شده باشند. داوطلبان برای ورود به فرآیند به شناسه انتخاب‌رشته نیاز دارند تا بتوانند با دسترسی به فرم انتخاب‌رشته الویت های خود را حداکثر در 100 کدرشته محل درج کنند.

متقاضیان دانشگاه ازاد ، پس از شرکت در کنکور سراسری در صورت کسب حد نصاب علمی لازم جهت انتخاب، رشته های با کنکور آزاد قادر به انتخاب‌رشته می باشند.  از طریق سایت ” azmoon.iau.ac.ir ” صورت می گیرد که نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد. داوطلبان متقاضی مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل هستند. داوطلبان برای ورود به فرآیند انتخاب‌رشته به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز دارند تا بتوانند با دسترسی به فرم الویت های خود را حداکثر در 100 کد رشته محل درج کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

محل درج کد دسترسی انتخاب رشته 

 این شناسه یک کد اختصاصی بوده و برای هر داوطلب متفاوت است که یک عدد 7 رقمی می باشد. داوطلبانی که خواهان انتخاب رشته کنکور ازاد هستند باید کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری موجود می باشد یادداشت کرده و در هنگام مراجعه به سایت azmoon.iau.ac.ir این شناسه را جهت انجام انتخاب‌رشته خود وارد کنند.

نحوه دریافت کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

داوطلبانی که قصد بازیابی کد انتخاب رشته دانشگاه ازاد را دارند، می تواتتد طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ گزینه ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1401 ” را انتخاب کنید

4️⃣ به منظور دسترسی به فرم انتخاب رشته، سامانه سه روش به شرح موارد زیر را پیشنهاد می کند. می توانید مطابق با اطلاعاتی که در اختیار دارید یکی از روش ها را انتخاب کرده و وارد سامانه شوید.
         ✅ شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
         ✅ شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
         ✅ شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

5️⃣ پس از دریافت کارنامه اولیه، کد دسترسی انتخاب رشته آزاد 1401را از انتهای کارنامه می توانید بردارید.

کاربرد کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

‌متقاضیان برای اطلاع از کدرشته محل های ارائه شده ضروری است که ابتدا دفترچه انتخاب رشته آزاد را دانلود کنند. سپس با توجه به علاقه‌مندی و رتبه اکتسابی خود، کدرشته محل‌ها را از این دفترچه استخراج نمایند.

پس از مطالعه دفترچه داوطلبان می توانند با درج کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد 7 رقمی و کدملی خود وارد صفحه پرداخت شوند. پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب‌رشته محل در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. داوطلبان با وارد کردن کدرشته محل انتخاب شده، می توانند نام کامل رشته محل را در صفحه خود ببینند. دقت کافی در این مرحله، مانع از بروز مشکل در آینده می‌شود. 

مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۱

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ برای تمام داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم را کسب کرده اند، صادر می شود. نیازی نیست داوطلبان در زمان ثبت نام در کنکور سراسری اقدام خاصی انجام داده باشند. در زمان انتخاب‌رشته تمام داوطلبانی که شناسه در کارنامه آنها درج شده است، با پرداخت هزینه، می توانند از رشته محل های ارائه شده توسط دانشگاه ازاد استفاده نمایند. چنانچه پیرامون نحوه انتخاب‌رشته و الویت بندی فرم سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

متقاضیان برای دریافت کددسترسی به انتخاب‌رشته ازاد بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

شناسه انتخاب رشته دانشگاه ازاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری درج می شود. این کارنامه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

برای دریافت شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد چه اطلاعاتی نیازمندیم؟

برای دریافت این کد نیاز به شماره پرونده و شماره داوطلبی است.

اگر متقاضیان شناسه دسترسی به انتخاب‌رشته را فراموش کرده باشند، امکان بازیابی آن وجود دارد؟

بله، متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به بازیابی مجدد آن اقدام کنند.

منبع: کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ با وجود ادغام کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و ازاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه کنکور علاوه بر سازمان سنجش که برای دانشگاه های سراسری فرایند انتخاب‌رشته را انجام می‌دهد؛ مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد نیز به طور جداگانه مسئولیت انتخاب رشته کنکور آزاد را بر عهده دارد. داوطلبان در تمامی زیرگروه ها در صورت علاقه‌مندی به رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد، می‌توانند در کنار انتخاب رشته برای دانشگاه‌های سراسری انتخاب‌رشته این دانشگاه را نیز انجام دهند. در ادامه مطلب توضیحات جامعی از انتخاب رشته آزاد 1401 ارائه شده است.

منبع: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، مسیر دانشگاه های سراسری و ازاد از یکدیگر جدا می شود، به طوری که علاقه مندان به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ باید برای تکمیل فرآیند انتخاب‌رشته خود به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. لازم است اشاره کنیم که داوطلبانی مجاز به انتخاب‌رشته هستند که در انتهای کارنامه اولیه کد دسترسی به انتخاب رشته ازاد برایشان درج شده باشد.

 

در نظر داشته باشید طی مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 هر داوطلب مجاز است از میان رشته های ارائه شده در زیرگروه آزمایشی خود انتخاب کند.

 

 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

 

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401

انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد علاوه بر اینکه به صورت مجزا از دانشگاه‌های سراسری انجام می شود، بازه های زمانی انجام آن نیز متفاوت است. زمان انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ معمولا چند روز پس از انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری آغاز می گردد. تاکنون زمان انتخاب‌رشته اعلام نشده است، اما احتمالا مشابه با سال های گذشته در اواسط مرداد ماه باشد. 

 

تاکنون زمان زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن این مقاله بروز رسانی شده و تاریخ جدید را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

در نظر داشته باشید مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد 1401 را برای چند روزی نیز تمدید می کند تا جاماندگان از مرحله انتخاب‌رشته نیز بتوانند شانس خود را برای پذیرش امتحان کنند. علاقه مندان می توانند در زمان‌های اعلام شده به سایت نامبرده مراجعه کنند و پس از پرداخت هزینه و خرید کارت اعتباری، اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته خود نمایند. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه ازاد تمامی دستورالعمل‌های انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه‌ای منتشر کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد. سال گذشته دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 در مرداد ماه منتشر شد و داوطلبان از این تاریخ می توانند نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند. تاکنون دفترچه راهنما منتشر نشده است، اما در ادامه لینک دانلود دفترچه مرتبط با سال گذشته را برایتان آورده ایم. به محض انتشار دفترچه آن را قرار خواهیم داد.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد 1401

 

 

نکته ای که در رابطه با دفترچه انتخاب رشته آزاد 1401 وجود دارد، این است که برای تمامی زیرگروه های آزمایشی در قالب یک دفترچه و مشترک منتشر می گردد. بنابراین تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی باید یک دفترچه را دریافت و مطالعه کنند و از لیست کد رشته محل های ارائه شده در زیرگروه خود مطلع شده و اقدام به انتخاب آن ها نمایند. 

تاثیر رتبه در انتخاب رشته 

در قبولی داوطلبان در دانشگاه‌های سراسری، آنچه که از کارنامه اولیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی متقاضیان مهم می باشد، رتبه در سهمیه می باشد.پیش از کنکور سراسری سال گذشته، متقاضیان به منظور انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ باید به رتبه خود در سهمیه توجه می کردند، اما با تغییراتی که در روند جذب دانشحو در دانشگاه ازاد ایجاد شد، ملاک و معیار سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های ازاد نیز رتبه داوطلب در سهمیه است.

اما بطور کلی لازم است توجه داشته باشید که پیش بینی رتبه قبولی امکان پذیر نیست. هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون این رتبه ها دستخوش تغییر می‌شوند. برای اطلاع از شانس قبولی خود توصیه می‌کنیم با یک مشاور صحبت کنید. برای مطالعه اشتباهات انتخاب رشته آزاد کلیک کنید.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

هریک از داوطلبان کنکور دارای سهمیه‌های مشخصی هستند. سهمیه مناطق یکی از این سهمیه هاست که شامل همه شرکت کنندگان در کنکور سراسری می‌شود. براساس این سهمیه با داوطلبین براساس عدالت آموزشی برخورد می‌شود. یعنی هر داوطلب براساس میزان دسترسی به امکانات در سهمیه‌ای قرار می‌گیرد و همه داوطلبان در یک دسته سهمیه عادی قرار ندارند.

علاوه بر سهمیه مناطق که گفته شد، برخی از داوطلبین دارای سهمیه های دیگری از جمله سهمیه ایثارگری و سهمیه بسیج می‌باشند.

یکی از سهمیه‌های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 سهمیه بسیج فعال می‌باشد. بدین صورت که داوطلب باید حداقل 95 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را کسب کند، تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شود. دارندگان این سهمیه می توانند برای اعمال سهمیه خود به حوزه مقاومت بسیج محل سکونتشان مراجعه نمایند و کد پیگیری 12 رقمی خود را دریافت و در فرم انتخاب‌رشته درج کنند. 

فرضا اگر آخرین رتبه پذیرفته شده رشته مامایی در دانشگاه آزاد 20 هزار باشد، فرد دارای سهمیه بسیج فعال حداقل باید رتبه 19 هزار را کسب کند تا بتواند از سهمیه خود برای قبولی در رشته مامایی استفاده کند.

سهمیه ایثارگری علاوه بر بهره‌مندی از تخفیف شهریه با استفاده از سهمیه می‌تواند شانس قبولی داوطلبین را افزایش بدهد؛ چراکه داوطلبان براساس سهمیه های خودشان مورد ارزیابی قرار میگیرند. این بدین معناست که از بین داوطلبین دارای سهمیه ایثارگری نفرات برتر قبول می‌شوند و سنجش بین افراد دارای سهمیه صورت می‌گیرد.

میزان شهریه

دانشگاه ازاد به صورت شهریه پرداز اداره می شود، به این معنی که متقاضیان پیش از شروع هر ترم باید اقدام به واریز شهریه نمایند تا مجاز به شرکت در کلاس های درسی شوند.

بیشترین میزان شهریه دانشگاه ازاد ، مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی است. سعی کنید پیش از انتخاب رشته، حتما از شهریه مطلع شوید تا پس از کسب قبولی دچار مشکلات مالی نشوید. لازم به ذکر است دانشگاه آزاد به منظور مساعدت با دانشجویان، تسهیلاتی شامل وام دانشجویی و … را در نظر گرفته است.

 

بخوانید: نرخ شهریه دانشگاه آزاد

 

نحوه درج الویت ها در فرم انتخاب رشته

آنچه که در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ حائز اهمیت است، نحوه درج الویت ها در فرم انتخاب‌رشته می باشد که دارای تاثیر مستقیمی بر افزایش شانس قبولی داوطلبان دارد. بنابراین توجه به صحبت های مشاورین در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

توصیه می شود انتخاب‌های خود را پس از استخراج از دفترچه راهنما به سه قسمت به شرح موارد زیر تقسیم کنید:



:: برچسب‌ها: انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 161

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ معمولا برای چند روز تمدید می شود. پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه ها، متقاضیانی که علاقه مند به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد هستند، بایستی که از طریق azmoon.iau.ac.ir اقدام کنند. دانشگاه ازاد معمولا هر سال در ساعات پایانی زمان تعیین شده، مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 را تمدید می‌کند؛ تا داوطلبان جا مانده از این مرحله بتوانند نسبت به تکمیل فرم مذکور اقدام کنند. 

منبع: مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایت azmoon.org اعلام می‌شود و داوطلبان باید در زمان تعیین شده از سوی این سازمان نسبت به انتخاب‌رشته، اقدام کنند. اما گاها برخی داوطلبان از این مرحله جا می مانند و یا نیاز به ویرایش اطلاعات خود دارند می توانند در تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اقدام کنند.

 

تا کنون مهلت انتخاب‌رشته آزاد 1401 اعلام نشده است.

 

تاکنون سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پیرامون زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری آزاد سال 1401 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد، اما پیش بینی می شود که این روند در مرداد ماه انجام شود.

نکته ای که متقاضیان بایستی بدان توجه داشته باشند این است که داوطلبانی که قصد انتخاب چهار رشته شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه ازاد را دارند باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ” مراجعه کرده و بر اساس دفترچه راهنما کنکور سراسری که در سایت دانتل موجود می باشد، نسبت به انتخاب‌رشته اقدام نمايند.

 

انتخاب چهار رشته شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی “sanjesh.org ” انجام می شود.

 

تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

همانطور که در متن فوق نیز گفته شد دانشگاه ازاد هر سال پس از اتمام زمان انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد ، فرصت مجددی در اختیار جاماندگان از فرآیند انتخابرشته قرار می‌دهد. دانشگاه ازاد معمولا 3 تا 5 روز زمان انتخاب‌رشته را تمدید می کند.

 

تا کنون تمدید مهلت انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ اعلام شده است.

 

امسال نیز اگر طبق روال سال های گذشته باشد سازمان سنجش و پذیرش ازاد، مهلت انتخاب رشته آزاد 1401 را تمدید خواهد کرد. داوطلبانی که انتخاب‌رشته اولیه خود را انجام داده اند، اما قصد ویرایش فرم انتخاب‌رشته خود را دارند، می‌توانند در این بازه زمانی نیز نسبت به ویرایش فرم اقدام نمایند.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

مشاوره انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱

نکته ای که بایستی بدان توجه داشته باشید، این است که سعی کنید در همان روزهایی ابتدایی مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ نسبت به تکمیل فرم انتخاب‌رشته خود اقدام کنید و به امید تمدید زمان، تکمیل فرم خود را به روزهای آخر موکول نکیند.

داوطلبان در نظر داشته باشند تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 آخرین فرصت برای ثبت حداکثر صد کد رشته محل در سایت سازمان مذکور می‌باشد و پس از اتمام این مهلت زمانی برای اقدام، وجود نخواهد داشت. چنانچه قصد انتخاب‌رشته را دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پس از دریافت راهنمایی های لازم اطلاعات را درست وارد کنید و برای انتخاب رشته‌تان درست الویت بندی نمایید.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir انجام می شود؟

بله به جز انتخاب چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود، انتخاب بقیه رشته ها در سایت azmoon.org انجام می گیرد.

مهلت انتخاب رشته دانشگاه ازاد سال ۱۴۰۱ چه زمانی است؟

تا کنون زمان انتخاب رشته اعلام نشده است، پیش بینی می شود که در مرداد ماه انجام گیرد.

آیا دانشگاه ازاد مهلت انتخاب رشته را تمدید میکند؟

بله هر ساله علاوه بر زمان اعلام شده، چند روزی نیز جهت انجام انتخاب رشته جاماندگان درنظر می گیرد.

منبع: مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱ سایت سازمان سنجش sanjesh.org می باشد. طی سال های اخیر، شاهد ارائه شدن بسیاری از رشته ها بصورت بدون آزمون در دانشگاه های سراسری هستیم. تمامی داوطلبان کنکور سراسری 1401 می توانند علاوه بر شرکت در کنکور سراسری و انتخاب کد رشته محل های با آزمون، در ثبت نام بدون آزمون نیز شرکت کنند. برای ثبت‌نام بدون آزمون متقاضیان بایستی که از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور یعنی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و البته سایت ثبت نام بدون کنکور 1401 اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

منبع: سایت ثبت نام بدون کنکور

سایت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

سایت ثبت نام بدون کنکور 1401 سامانه سازمان سنجش sanjesh.org می باشد. داوطلبانی که تمایل دارند در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری شرکت کنند ، بایستی که از جزئیات این ثبت نام مطلع شوند تا بتوانند تمامی مراحل را با اطمینان و به درستی پشت سربگذارند و در نهایت موفق به کسب قبولی شوند.

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری کنکور سراسری برای تمامی زیر گروه ها می باشد، ثبت‌نام بدون آزمون را نیز برای متقاضیان بر عهده دارد. بنابراین تمامی داوطلبان ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری بایستی برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور 1401 دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکورو تهیه کارت اعتباری، تکمیل فرم ثبت نام، اعلام نتایج پذیرش داوطلبان به سایت ثبت نام بدون کنکور 1401 نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام بدون کنکور 1401

1️⃣ به سایت ثبت نام بدون کنکور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید و سپس از طریق منوی رنگی سمت راست سایت گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

2️⃣ بر روی لینک ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401 ” کلیک کنید.

3️⃣  پس از وارد شدن به سایت ثبت نام بدون کنکور ، بایستی بر روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک نمایید.

4️⃣ شماره سریال ۱۲ رقمی کارت خریداری شده را وارد کنید.

5️⃣ متقاضیان بایستی یک عکس جدید که در سال جاری گرفته شده باشد با زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای متقاضیان خانم، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت و بدون هیچ حاشیه زائد، کاملا واضح و مشخص، بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه، اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل در این قسمت بارگذاری کنند. 

برای ارسال عکس از قسمت ” choose file ” اقدام کنید و پس از انتخاب عکس بر روی گزینه ” ارسال عکس ” کلیک کنید.‌

6️⃣ موارد فرم ثبت نام را در سایت ثبت نام بدون کنکور پر کنید.

7️⃣ در انتهای این فرم کد رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب اولویت قرار دهید.

8️⃣ سیستم به شما یک شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی در اختیار شما قرار می دهد که به منزله اتمام فرآیند انتخاب رشته می باشد. آن ها را یادداشت نمایید زیرا که مراحل دیگر به این کد ها نیاز دارید.

در این مقاله فرآیند کلی انتخاب رشته را شرح داده ایم. داوطلبان برای مشاهده کامل با تمام جزییات نحوه ثبت نام و انتخاب رشته می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

 

سایت اعلام نتایج بدون کنکور 1401 

 از آنجایی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در دو بازه زمانی مجزا صورت می گیرد، اعلام نتایج آن ها نیز به صورت جداگانه انجام می شود که در ادامه به آن پرداخته ایم.

اعلام نتایج بدون کنکور ۱۴۰۱ | مهر

همانند مراحل نام نویسی و ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری ورودی مهرماه، نتایج نهایی نیز مجدد به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور منتشر می گردد.

داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی نام نویسی خود می توانند پس از اعلام نتایج از طریق لینک اعلام نتایج نهایی بدون کنکور دانشگاه های سراسری فعال شده در این سایت، نتایج خود را دریافت کنند.

در سال گذشته نتایج نهایی ثبت نام نیمسال اول در اواخر مهرماه اعلام شد که با توجه به اعلام نشدن زمان دقیق آن از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، پیش بینی می شود لینک اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 1401 نیز اواخر مهر ماه امسال در سایت ثبت نام بدون کنکور فعال گردد.

اعلام نتایج بدون کنکور 1401 | بهمن

نتایج نهایی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری برای ورودی بهمن ماه نیز در صورت اینترنتی بودن از طریق سایت ثبت نام بدون آزمون اعلام می شود و چنانچه به صورت حضوری باشد داوطلبان می توانند به صورت تلفنی یا حضوری از دانشگاه های انتخابی خود استعلام بگیرند و از پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند.

با توجه به اینکه نحوه و زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1401 تاکنون از سوی سنجش آموزش کشور منتشر نشده است، اما پیش بینی می شود طبق روال سال گذشته در نیمه های دی ماه یا به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری اعلام گردد که به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

مشاوره سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱

شما متقاضیان گرامی که قصد دارید در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری شرکت کنید، بایستی در موعد مقرر ثبت نام برای نیمسال اول و نیمسال دوم 1401 به سایت ثبت نام بدون کنکور مراجعه کنید و به منظور اطلاع از شرایط ثبت نام بدون آزمون ۱۴۰۱ هزینه و نحوه ثبت نام و همینطور کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های مختلف، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نمایید.

پس از دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور لازم است طبق الویت هایی که دارید کد رشته محل های خود را از دفترچه استخراج کنید و سپس در فرم مربوطه در سایت ثبت نام بدون کنکور به آدرس sanjesh.org ثبت نمایید. در مراحل ثبت نام بدون آزمون سراسری لازم است شما برخی مدارک را نیز در سامانه سازمان سنجش بارگذاری کنید که برای اطلاع از مدارک ثبت نام بدون آزمون 1401 و کمک از یک مشاور برای انجام دقیق مراحل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید. 

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور 1401

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری کدام است؟

متقاضیان بایستی جهت ثبت نام به وبسایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایند.

آیا داوطلبان می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری را نیز از وبسایت سازمان سنجش دانلود کنند؟

بله، دفترجه راهنمای ثبت نام نیز از طریق وبسایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

زمان ثبت نام بدون آزمون سراسری، چه تاریخی است؟

تا کنون سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری در نیمسال تحصیلی اول و دوم منتشر نکرده است.

منبع: سایت ثبت نام بدون کنکور



:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ چگونه می باشد؟ ثبت نام بدون کنکور فرصتی را برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری فراهم می نماید. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری به صورت بدون آزمون باید در زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند. از آنجایی که ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری ممکن است به روش های متفاوتی انجام شود، این مقاله را به راهنما گام به گام تصویری و نحوه ثبت نام بدون کنکور 1401 اختصاص داده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 به صورت مجازی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود. البته گاهی هم برای نیمسال دوم به صورت حضوری در دانشگاه های ارائه دهنده انجام می شود که به هر حال از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش مشخص خواهد شد.

داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری را دارند، بایستی برای اطلاع از جزییات این ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کنند و دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری 1401 را دانلود کنند. این دفترچه شامل اطلاعات مهمی از جمله شرایط ثبت نام، کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های مختلف ، نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ و … می باشد که لازم است پیش از هر اقدامی از این اطلاعات آگاه شد.

چنانچه طبق مندرجات دفترچه راهنما متقاضیان واجد شرایط بودند، باید مدارک لازم ثبت نام را آماده کنند و البته کد رشته محل های خود را نیز حداکثر در 100 کد رشته محل استخراج نمایند. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 را ارائه کرده ایم.

 

راهنما نحوه ثبت نام بدون کنکور 1401

جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری لازم است شما متقاضیان عزیز طبق مراحل زیر پیش بروید و ثبت نام خود را از سایت ثبت نام بدون کنکور انجام دهید. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ را شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید و سپس از طریق منوی رنگی سمت راست سایت گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

2️⃣ بر روی لینک ” ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۱ ” کلیک کنید.

3️⃣ پس از وارد شدن به سامانه پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی، بایستی بر روی گزینه ” ثبت نام جدید ” کلیک نمایید.

4️⃣ این مرحله از نحوه ثبت نام بدون کنکور ، ارسال عکس می باشد. متقاضیان بایستی یک عکس جدید که در سال جاری گرفته شده باشد با زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای متقاضیان خانم، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت و بدون هیچ حاشیه زائد، کاملا واضح و مشخص، بدون اثر مهر، منگنه و یا هر گونه لکه، اندازه حداقل 300*200 پیکسل و حداکثر 400*300 پیکسل در این قسمت بارگذاری کنند. 

5️⃣ برای ارسال عکس بایستی ابتدا عکسی با مشخصات گفته شده انتخاب نمایید که برای انتخاب عکس بایستی از قسمت ” choose file ” اقدام کنید و پس از انتخاب عکس بر روی گزینه ” ارسال عکس ” کلیک کنید.‌ چنانچه عکس انتخابی شما مشخصات گفته شده را دارا باشد در صفحه و در کادر مربوط به عکس نمایش داده می شود که برای ادامه بایستی بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک نمایید.

چنانچه عکس شما نمایش داده نشد، نمی توانید به مرحله بعد بروید. حتما عکسی با مشخصات گفته شده بارگذاری نمایید.

تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

در این بخش از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 یک فرم برای داوطلبان نمایش داده می شود که بهتر است با دقت به تمامی آن ها پاسخ داده شود. سوالات این فرم به شرح موارد زیر است:

نام خانوادگی نام نام پدر جنسیت
شماره شناسنامه سری و سریال شناسنامه تاریخ تولد کد ملی
کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم کد دانش آموزی مقطع دیپلم کد عنوان دیپلم
تاریخ اخذ مدرک دیپلم کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستان محل اخذ مدرک دیپلم  معدل کل دیپلم
معدل کتبی نهایی دیپلم کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی
تاریخ اخذ مدرک پیش دانشگاهی کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی معدل مقطع پیش دانشگاهی سهمیه داوطلب
کد پیگیری 12 رقمی ایثارگران مدت حضور داوطلبانه در جبهه معلولیت اتباع غیر ایرانی و کد پیگیری 13 رقمی اتباع غیرایرانی
وضعیت اشتغال به تحصیل وضعیت فارغ التحصیلی در آموزش عالی معدل کل دوره کاردانی کد اشتغال کارکنان رسمی
کد استان و کد بخش محل اقامت کد نظام وظیفه کد پستی تلفن ثابت
تلفن همراه نشانی نشانی پست الکترونیکی اگر در آزمون کنکور سال گذشته شرکت کرده اید، شماره پرونده خود را وارد کنید.

داوطلبان بایستی توجه داشته باشند هر کدام از بند های فوق که مربوط به آن ها می شود را به دقت پاسخ دهند. برای جلوگیری از اتلاف وقت بهتر است داوطلبان از قبل این اطلاعات را آماده کنند و در زمان ثبت نام باسرعت بیشتری وارد سایت نمایند.

انتخاب کد رشته محل 

در این مرحله از نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ داوطلبان بایستی که کد رشته محل های استخراجی خود را از دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور در فرم مربوطه وارد نمایند.

در این مرحله متقاضیان مجاز هستند 100 کد رشته محل را به ترتیب الویت در فرم انتخاب رشته وارد کنند. در این قسمت گزینه ای با عنوان ” جستجوی کد رشته محل ” وجود دارد که هر داوطلب می تواند جهت پیدا کردن کد رشته های مورد علاقه و انتخابی خود از آن استفاده کند.

چنانچه تمامی کد رشته محل های مورد نظر خود را وارد کردید، چندین بار بررسی نمایید و سپس بر روی گزینه ” تایید” کلیک کنید.

دریافت کد رهگیری ثبت نام

در این مرحله از نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱ اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید، صفحه ای برای شما نمایش داده خواهد شد که شامل فرم ثبت نام شما با مشخصات و ” شماره پرونده ” و ” کد رهگیری ” است که خوب است از این صفحه پرینت تهیه کرده و تا پایان اعلام نتایج نزد خود نگه دارید.

 

تاکنون لینک مربوط به ” سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۱” در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال نگردیده است که به محض فعال شدن، راهنمای تصویری نیز به مطالب فوق اضافه خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور بهمن ۱۴۰۱

داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری در ورودی مهرماه 1401 نشوند و یا موفق به کسب قبولی نگردند، می توانند شانس خود را در ورودی نیمسال دوم و بهمن ماه امتحان کنند. در سال های گذشته بوده است زمان هایی که ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری را به خود دانشگاه ها واگذار کرده اند، بدین معنی که داوطلبان بایستی به صورت حضوری به دانشگاه مدنظرشان مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام می دادند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور ورودی بهمن ماه 1401 اینترنتی می باشد و داوطلبان می توانند طبق روش گفته شده برای مهرماه اقدام کنند، بدین صورت که به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن 1401 و مطالعه دقیق آن کد رشته محل های مدنظر شان را استخراج کنند و پس از آماده کردن مدارک لازم برای ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور و دریافت کد رهگیری، فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

مشاوره ثبت نام بدون آزمون 1401 

شما متقاضیان گرامی رشته های بدون کنکور در نیمسال اول و دوم، بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش، نسبت به تکمیل فرم و دیگر جزئیات اقدامات لازم را انجام دهید.

در گذشته اینطور بود که متقاضیان فقط می توانستند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری فقط رشته هایی را انتخاب کنند که از رشته های زیر مجموعه رشته دیپلم آن‌ها باشد، اما طی سال های اخیر متقاضیان بدون درنظر گرفتن مدرک دیپلمشان می توانند تمامی رشته ها را انتخاب کنند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که میزان تاثیر معدل کتبی دیپلم در این رشته ها متفاوت می باشد. برای اطلاع از میزان تاثیر معدل در انتخاب رشته و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 و البته انجام کامل فرآیند انتخاب رشته و ثبت در سامانه با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید. 

ثبت نام بدون کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در تمامی دوره ها ارائه می شود؟

بله، رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری در تمامی دوره های روزانه، نوبت، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی ارائه می شود.

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری به چه سایتی مراجعه کنند؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ازطریق سایت سازمان سنجش کشوری صورت می گیرد

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اشاره کردیم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور



:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق سایت ” sanjesh.org ” منتشر می گردد. داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به شرکت در این انتخاب‌رشته دوره‌های مختلف دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که پس از اطلاع از تاریخ انتخاب رشته جهت تکمیل مراحل اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان انتخاب رشته ارشد ارائه کرده ایم.

منبع: زمان انتخاب رشته کنکور ارشد

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد از سوی سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. با توجه به رویه انتخاب‌رشته در سال های گذشته، پیش بینی می شود این فرآیند اوایل شهریور ماه انجام شود. 

 

تاکنون زمان انتخاب رشته ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

 

پس از حدود یک ماه از برگزاری آزمون و حضور تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور برای هر کدام از داوطلبان، نتایج اولیه را در قالب یک کارنامه اولیه منتشر می کند. داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده باشند، در واقع مجاز به انتخاب‌رشته بوده و می توانند کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان در فرم انتخاب‌رشته خود درج کنند. 

به محض اعلام زمان انتخاب رشته ارشد 1401 درسایت سازمان سنجش sanjesh.org تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش به منظور مساعدت با متقاضیانی که از مرحله انتخاب رشته جامانده اند، این بازه زمانی را برای چند روز دیگر نیز تمدید می کند تا تمامی علاقه مندان زمان کافی برای چینش صحیح الویت های خود و درج آن ها در فرم انتخاب رشته را داشته باشند. 

 

تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است،

 

مطابق با تدابیر سازمان سنجش آموزش کشور، تمدید مهلت انتخاب‌رشته معمولا سه الی چهار روز می باشد و بلافاصله پس از اتمام مهلت انتخاب رشته آغاز می گردد. احتمالا مشابه سال های گذشته پس از اتمام مهلت انتخاب رشته و در نیمه های تیر ماه انجام شود. به محض اعلام تمدید زمان انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه انتخاب رشته

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز می شوند می بایست زمان انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ پس از مطالعه دفترچه راهنما به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کد رشته‌ محل های مورد نظر خود را ثبت کنند؛در ادامه قصد داریم راهنما تصویری را به شما ارائه کنیم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت برروی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی گزینه “ سامانه جامع آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال 1401 (کارنامه نتایج اولیه و انتخاب‌رشته) ”  کلیک نمایید.

4️⃣ پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک کنید.

5️⃣ از طریق یکی از دو روش موجود وارد فرم انتخاب‌رشته شوید. (در روش اول شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام را به همراه عبارت امنیتی و در روش دوم شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی را به همراه عبارت امنیتی وارد کنید.)

6️⃣ در این مرحله وارد میز کار خود می شوید. و در زمان انتخاب رشته ارشد 1401 مجدد بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک نمایید.

7️⃣ فرم انتخاب‌رشته نمایش داده خواهد شد، انتخاب های خود حداکثر در 100 کد رشته محل در فرم الویت بندی کنید.

8️⃣ پس از وارد کردن الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته، چندین بار بررسی کنید تا کد رشته محل ها را به درستی وارد کرده باشید، سپس تایید کنید و در نهایت کد پیگیری 15 رقمی را که سامانه در اختیارتان قرار می دهد را یادداشت کنید و تا انتهای مرحله پذیرش نزد خود نگه دارید.

مشاوره زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401

اگر در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 ، اطلاعات ثبت نامی خود را شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد پیگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را فراموش کرده اید، می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و پس از ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کنید. داشتن یکی از این اطلاعات برای دسترسی به فرم انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش الزامی است.

در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401 الویت بندی انتخاب ها، متقاضیان بایستی به فاکتور های تاثیر گذار همچون علاقه، هزینه تحصیل، محل دانشگاه و … توجه داشته باشند. چنانچه پیرامون انتخاب رشته سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با برترین مشاوران این مرکز راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

تاریخ انتخاب رشته 1401 تاکنون مشخص نشده است، اما پیش بینی می شود طبق رویه سال های گذشته در شهریور ماه باشد.

آیا تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، مجاز به انتخاب‌رشته می باشند؟

خیر، تنها داوطلبان می توانند وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند، که طبق نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند.

آیا انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود؟

بله، انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب‌رشته دانشگاه در سایت سنجش و پذیرش آزاد انجام می شود.

منبع: زمان انتخاب رشته کنکور ارشد



:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. تمامی داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه کنکور سراسری انسانی، مجاز به انتخاب‌رشته در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان هستند؛ می توانند پس از مطالعه دفترچه راهنما اقدام به انتخاب‌رشته و درج کد رشته محل های مورد علاقه خود خود نمایند. در ادامه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1401 را قرار داده ایم.

منبع: انتخاب رشته انسانی

انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱

پس از برگزاری کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها از جمله زیرگروه آزمایشی انسانی، برای تمامی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، کارنامه ای با عنوان کارنامه اولیه منتشر می شود. کارنامه اولیه کنکور سراسری انسانی دارای اطلاعات مهمی شامل رتبه و تراز علمی و وضعیت مجاز شدن و یا نشدن آن ها برای انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱ است و متقاضیان با توجه به آن می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری شوند. 

 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

 

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه ، مجاز به انتخاب رشته انسانی 1401 در دوره های مختلف شامل دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و … شده اند؛ می توانند با توجه به گروه آزمایشی خود و دیگر فاکتورهایی که مدنظر دارند شامل علاقه، مسافت محل زندگی تا دانشگاه، رتبه و جایگاه علمی دانشگاه و … لیست رشته های مورد علاقه شان را از دفترچه راهنما استخراج نمایند و پس از الویت بندی در فرم انتخاب‌رشته درج کنند.

 

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1401 مجاز به درج 150 کد رشته در فرم انتخاب رشته هستند که نحوه چینش آن ها در قبولی نهایی داوطلب بسیار تاثیرگذار است.

 

زمان انتخاب رشته انسانی 1401

انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۱ از مراحل مهم و سرنوشت ساز برای آینده تحصیلی شرکت کنندگان می باشد. به همین دلیل متقاضیان باید با اطلاع از زمان انتخاب رشته کنکور انسانی 1401 اقدام به درج کد رشته محل های مورد علاقه شان در فرم انتخاب رشته نمایند. بر اساس رویه سال های گذشته احتمالا انتخاب‌رشته در مرداد ماه برگزار شود. 

 

تاکنون سازمان سنجش اطلاعیه ای پیرامون زمان انتخاب رشته 1401 اطلاعیه ای منتشر نشده است. به محض انتشار این مقاله را بروز رسانی می کنیم

 

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. تمامی داوطلبان انسانی که مجاز به انتخاب‌رشته در دوره‌های روزانه و غیرروزانه شده اند؛ باید با دریافت دفترچه و مطالعه مندرجات آن، آماده تکمیل فرم اینترنتی در سایت سازمان سنجش شوند. 

تحلیل کارنامه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱

متقاضیان آزمون سراسری در زیرگروه آزمایشی علوم‌انسانی، می توانند برای انجام یک انتخاب‌رشته اصولی و آگاهانه از ابزار هایی که سازمان سنجش در اختیار آن ها قرار می دهد، استفاده کنند. یکی از مهم ترین ابزار هایی که متقاضیان کنکور انسانی می توانند جهت انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۱ خود از آن استفاده کنند، کارنامه اولیه‌ای می باشد که در زمان اعلام نتایج اولیه در اختیار آن ها قرار می گیرد.

کارنامه داوطلبان، نشان دهنده عملکرد آن ها در آزمون سراسری می باشد که تحلیل درست آن به داوطلب کمک می کند تا یک انتخاب‌رشته درست انجام دهد. این کارنامه شامل سه قسمت اصلی اطلاعات ثبت نامی و آزمونی، وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف و درصد ها و نمرات آزمون می باشد. در ادامه بخش های مختلف را به تفکیک بررسی کرده ایم.

 

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف

برای انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱ گزینه های مختلفی شامل دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، فرهنگیان وجود دارد، اما داوطلب در صورتی مجاز به انتخاب‌رشته در این دوره ها می باشد که مطابق کارنامه ای که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده است، مجاز باشد.

مجاز بودن داوطلب در هر کدام از این دوره ها وابسته به رتبه و ترازی است که کسب کرده است. بنابراین داوطلب ابتدا کارنامه خود را بررسی می کند، در هر دوره ای که مجاز باشد، می تواند انتخاب رشته کند.

مجاز بودن فرهنگیان

بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری انسانی با هدف دستیابی به رشته های دانشگاه فرهنگیان در این آزمون شرکت می کنند. چرا که تحصیل در دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان مزیت های فراوانی دارد و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها از سوی آموزش و پرورش استخدام رسمی می شوند.

بنابراین برای خیلی از داوطلبان این قسمت از کارنامه اهمیت زیادی دارد که آیا مجاز به انتخاب رشته‌های تربیت معلم می باشند یا خیر. معمولا متقاضیانی که در کنکور سراسری انسانی تراز بالای 6500 کسب می کنند، مجاز به انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱ دانشگاه فرهنگیان می باشند.

رتبه در سهمیه و رتبه کشوری

رتبه اصلی در کارنامه کنکور برای قبولی متقاضیان انتخاب رشته کنکور انسانی 1401 در دانشگاه های سراسری، رتبه در سهمیه  است. برای برقراری عدالت در برگزاری کنکور سراسری هر کدام از شرکت کنندگان با توجه به شرایطی که دارند دارای یکی از سهمیه های مناطق، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، خانواده شهدا و … می باشند. رتبه در سهمیه بدان معناست که داوطلب با متقاضیانی که دارای سهمیه مشترک با فرد هستند، در ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری رقابت می کند.

به عنوان مثال رتبه در سهمیه داوطلب کنکور انسانی که دارای سهمیه منطقه دو است، از میان تمامی داوطلبان دارای سهمیه منطقه دو یعنی 83,545 نفر سنجیده می شود، نه بر اساس تعداد کل داوطلبان کنکور این گروه آزمایشی. چنانچه رتبه داوطلب بر اساس تعداد کل داوطلبان گروه آزمایشی انسانی سنجیده شده باشد، رتبه او کشوری خواهد بود.

رتبه در زیر گروه

در کارنامه ای که برای تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری صادر می گردد، علاوه بر رتبه داوطلب در سهیمه و رتبه کشوری، شامل زیر گروه نیز می باشد. از آن جا که هر زیر گروهی شامل رشته های مختلفی و ضرایب امتحانی متفاوتی است، داوطلب با توجه به نمره ای که در هر زیر گروه کسب کرده است می تواند شانس قبولی خود را در هر رشته تخمین بزند.

گروه آزمایشی انسانی خود شامل پنج زیر گروه است و همانطور که گفته شد در هر زیر گروه چندین رشته مختلف وجود دارد. به عنوان مثال رشته حقوق که از پرطرفدار ترین لیست رشته های کنکور انسانی است، در زیر گروه یک قرار دارد، بنابراین در زمان انتخاب رشته کنکور انسانی 1401 برای قبولی در این رشته باید رتبه داوطلب در زیر گروه یک به مراتب بالاتر از سایر زیر گروه ها باشد

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1401

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1401 پس از اعلام نتایج بر روی سایت سازمان سنجش sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان بایستی این دفترچه را از سایت سنجش دانلود نمایند. این دفترچه شامل کلیه کدرشته محل‌های رشته انسانی می باشد. شما عزیزان در لینک زیر می توانید این را دانلود کنید.

 

 

رتبه قبولی انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱

کلیه داوطلباناین که بتوانند انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱ موفقی داشته باشند، باید بدانند که افراد با رتبه های مشابه خود در کنکور سال گذشته و سال های گذشته موفق به پذیرش در چه رشته ها و دانشگاه هایی شده اند.

به عنوان مثال داوطلب کنکور سراسری می تواند پس از مشاهده کارنامه خود به سراغ آخرین رتبه و تراز قبولی کنکور انسانی برود، تا بداند که در سال های گذشته افرادی که این رتبه را داشته اند در چه کد رشته محل هایی پذیرفته شده اند. این کار به داوطلبان کمک می کند تا میزان شانس قبولی شان را در کد رشته محل های مورد علاقه شان تخمین بزنند.

همینطور این بررسی ها به داوطلب کمک می کند، تا بتواند اولویت بندی انتخاب‌های خود را با آگاهی بیش تری انجام دهد و به نتیجه مطلوب در اعلام نتایج کنکور سراسری دست یابند. توصیه می کنیم مقالات رتبه قبولی کنکور انسانی و کارنامه قبولی کنکور انسانی را به همراه مقالات زیر مطالعه نمایید.

بومی گزینی در انتخاب رشته انسانی 1401

در گروه آزمایشی و انتخاب رشته انسانی بسیاری از رشته ها گزینش کشوری دارند، با این حال رشته هایی هم هستند، که بر اساس سهمیه بومی گزینی پذیرش می شوند. معمولا رشته های پرطرفدار گروه آزمایشی انسانی نظیر روانشناسی، حقوق، حسابداری و مدیریت جزو سهمیه های بومی گزینی می باشند. بومی گزینی کنکور بدین معنی است که در هر رشته ای که بدین صورت دانشجو می پذیرد، 80 درصد ظرفیت رشته ها به داوطلب بومی استانی و 20 درصد به داوطلبان آزاد اختصاص دارد. جدول زیر نشان دهنده هر ناحیه بومی و استان های تابع آن می باشد. 

نواحی بومی استان های تابع
ناحیه یک البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم و مرکزی
ناحیه دو آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل
ناحیه سه اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد
ناحیه چهار سیستان و بلوچستان و کرمان
ناحیه پنج بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان
ناحیه شش کردستان، کرمانشاه و همدان
ناحیه هفت ایلام، خوزستان و لرستان
ناحیه هشت خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی
ناحیه نه گلستان، گیلان و مازندران

اولویت بندی انتخاب ها 

پس از اینکه داوطلب به طور کامل کارنامه خود را تحلیل و ارزیابی کرد و بندهای مختلف آن را بررسی کرد. از آخرین رتبه های قبولی مشابه رتبه خود در کدرشته محل‌های مختلف اطلاع یافت، حال دید بهتری نسبت به انتخاب رشته کنکور انسانی دارد. بدین معنی که می داند در هر کد رشته محلی حدودا چه میزان شانس قبولی دارد.

پس از این متقاضی بایستی به طور کامل دفترچه را مطالعه کند و یا تمامی اصطلاحات و قوانین آشنا گردد و سپس شروع کند از میان دوره های مختلفی که تمایل به تحصیل در آن ها دارد و مجاز به انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۱ نیز شده است، کد رشته محل های مورد علاقه خود را استخراج نماید. سپس نوبت مهم ترین مرحله یعنی، مرحله اولویت بندی کد رشته محل های استخراج شده می رسد. داوطلب در این مرحله می تواند 150 انتخاب را در فرم درج کند که بهتر است در این مسیر موارد زیر را رعایت کند.

نحوه الویت بندی انتخاب رشته کنکور انسانی 1401

✅ در میان این 150 انتخاب رشته کنکنر انسانی 1401 ، 30 انتخاب اول خود را رشته هایی را قرار دهید که می دانید در آن شانس قبولی بسیار کمی دارید، اما به آن ها علاقه مند هستید.

✅ 50 انتخاب بعدی خود را کد رشته محل هایی قرار دهید که احتمال می دهید اگر خوش شانس باشید در آن رشته ها قبول خواهید شد.

✅ رشته هایی را که می دانید به احتمال قوی در آن ها قبول می شوید، جزو 50 رشته بعدی قرار دهید.

✅ 20 انتخاب آخر هم معمولا مخصوص رشته هایی است که صد در صد در آنها قبول هستید.

نحوه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۱

اگر شما از شرکت کنندگان کنکور سراسری انسانی می باشید و بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1401 شده اید، می توانید متناسب با دوره هایی که مجاز به انتخاب آن ها هستید، اقدام به استخراج کدرشته محل‌های مورد علاقه‌تان از فرم انتخاب‌رشته نمایید. در ادامه به توجه به مراحل زیر امکان درج الویت ها در فرم انتخاب‌رشته برای شما عزیزان وجود دارد. 



:: برچسب‌ها: انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 288

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج اولیه و از طریق سایت سنجش امکان پذیر است. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه هستند، می توانند با دریافت دفترچه راهنما مرتبط با زیرگروه آزمایشی خود و بررسی مندرجات آن، قدم در این مسیر با اهمیت و حساس بگذارند. تمامی مراحل انتخاب‌رشته کنکور زبان 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتیsanjesh.org انجام می شود. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری زبان را برایتان ارائه کرده ایم.

منبع: انتخاب رشته زبان

انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان کنکور سراسری می توانند علاوه بر شرکت در یکی از زیرگروه های اصلی کنکور سراسری شامل ریاضی، تجربی، انسانی در زیرگروه آزمایشی زبان نیز شرکت کنند و چنانچه مجاز به انتخاب‌رشته شدند، کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب‌رشته درج نمایند. انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۱ در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سنجش امکان پذیر است. 

متقاضیان کنکور سراسری زبان های خارجی در این مرحله می توانند به منظور ادامه تحصیل در یکی از دوره های دانشگاه های سراسری از جمله دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان انتخاب‌رشته کنند. اسامی کد رشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت و جنسیت پذیرش در قالب دفترچه ای با عنوان ” دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان 1401″ در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که می توانند از میان رشته های ارائه شده در آن حداکثر 150 الویت را انتخاب نمایند.

 

بخوانید: راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1401

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۱۴۰۱ چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه آغاز می شود. پس از اینکه نتایج اولیه برای متقاضیان اعلام می شود، سازمان سنجش لینک مرتبط با دانلود دفترچه انتخاب رشته را نیز در سایت رسمی خود فعال می کند.

پس از شرکت در آزمون سراسری و در واقع پایان مطالعه داوطلب، آنچه که اهمیت دارد این است که مرحله انتخاب رشته بدرستی انجام شود. چراکه اهمیت انتخاب‌رشته در این است که داوطلب با توجه به رتبه ای که کسب کرده است، در بهترین کد رشته محل، موفق به کسب نتیجه قبولی گردد.

 

تاکنون زمان انتخاب رشته کنکور زبان خارجی ۱۴۰۱ اعلام نشده است . به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد.

 

مطابق با رویه هر سال، انتخاب رشته ‌‌زبان خارجی 1401 همزمان با انتخاب‌رشته در دیگر زیرگروه های آزمایشی در اواسط مرداد ماه انجام می شود. لازم است اشاره کنیم که انتخاب‌رشته به منظور ورود به دانشگاه های سراسری به صورت رایگان انجام می شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۱۴۰۱ 

دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان 1401 از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. در این دفترچه سه فصل در نظر گرفته شده است که در آن ها ضمن پرداختن به ضوابط و شرایط انتخاب‌رشته، جداول کد رشته محل ها در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری نیز ارائه شده است. برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1401 کلیک کنید.

 

 

مطالعه دفترچه به منظور اطلاع از زیرگروه های کنکور سراسری زبان و همینطور ضرایب و جنسیت پذیرش آن ها حائز اهمیت است. در ادامه جدولی را مشاهده می کنید که رشته های ارائه شده در زیرگروه های زبان‌خارجی را به همراه رشته ها نمایش می دهد. 

زیرگروه های کنکور سراسری زبان 
زیر گروه رشته
یک آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی
دو زبان آلمانی، مترجمی زبان آلمانی
سه زبان فرانسه گرایش ادبی، زبان فرانسه گرایش مترجمی
چهار زبان ایتالیایی، زبان اسپانیایی، زبان روسی، زبان ژاپنی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات اردو، زبان چینی
 

تحلیل کارنامه انتخاب رشته زبان 1401

کارنامه اولیه به محض اعلام نتایج در سایت سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” برای داوطلبان این گروه آزمایشی قابل مشاهده است. اولین قدمی که داوطلبان کنکور زبان بایستی بردارند، این است که در راستای یک انتخاب رشته کنکور زبان صحیح و اصولی، اطلاعات مندرج در کارنامه را به درستی بررسی و تحلیل نمایند.

کارنامه کنکور سراسری شامل دو بخش اطلاعات شخصی، نوع سهمیه و استان بومی داوطلب و اطلاعات آزمونی از جمله رتبه داوطلب در سهمیه، رتبه کشوری، وضعیت مجاز بودن، رتبه در زیرگروه، تاثیر سوابق تحصیلی و … می باشد، که در ادامه به تفکیک هر کدام را توضیح داده ایم.

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور

 

بخش اول کارنامه

شامل اطلاعات ثبت نامی و آزمونی

  1. شماره پرونده
  2. نام و نام خانوادگی
  3. شماره شناسنامه
  4. جنسیت
  5. سال تولد
  6. عنوان دیپلم
  7. معدل کتبی دیپلم
  8. نوع سهمیه
  9. زبان خارجی امتحانی

بخش دوم کارنامه

شامل اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه و سهمیه های موثر

بخش سوم کارنامه

شامل وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور زبان بودن

داوطلبان در دوره های مختلف زیر

  1. روزانه
  2. نوبت دوم (شبانه)
  3. مجازی
  4. پردیس خودگردان
  5. ظرفیت مازاد
  6. دانشگاه فرهنگیان
  7. پیام نور
  8. غیرانتفاعی
  9. دانشگاه آزاد

بخش چهارم کارنامه

رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان
 
 

سهمیه های موثر در انتخاب رشته زبان 1401

بخشی از کارنامه اولیه داوطلب، نوع سهمیه او را مشخص می کند. در کنکور سراسری سهمیه های مختلفی جهت برقراری عدالت میان شرکت کنندگان اعمال می شود. سهمیه های کنکور سراسری در واقع تعیین کننده رتبه داوطلب برای ورود به دانشگاه های سراسری می باشد. از مهم ترین سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1401 می توان موارد زیر را نام برد:

❌ سهمیه مناطق (سهمیه منطقه یک، دو و سه)

❌ سهمیه ایثارگران ( ایثارگران 25 درصد ظرفیت و ایثارگران 5 درصد ظرفیت )

❌ سهمیه خانواده شهدا

❌سهمیه رزمندگان

سهمیه های خانوداه شهدا، ایثارگران، خانواده شهدا و رزمندان از سهمیه های خاص کنکور هستند. متقاضیانی که دارای این سهمیه ها هستند، در گروه های مجزایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وضعیت مجاز بودن

این قسمت از کارنامه به داوطلب اعلام می کند که در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۱ است و در کدام یک از دوره ها مجاز به انتخاب رشته نیست. دوره های روزانه و تربیت معلم تنها دوره هایی هستند که نیاز به پرداخت هیچ گونه شهریه ای ندارد و مجاز شدن در این دو قسمت اهمیت بالایی دارد.

رتبه در سهمیه و رتبه کشوری

یکی از مهم ترین بند های مندرج در کارنامه انتخاب رشته زبان داوطلب رتبه داوطلب در سهمیه است. رتبه در سهمیه، یعنی رتبه ای که داوطلب توانسته در میان شرکت کنندگان همان سهمیه کسب کند و در حقیقت مبنای قبولی داوطلب در کنکور همین رتبه در سهمیه وی خواهد بود. بنابراین هر داوطلب برای قبولی در دانشگاه های سراسری با داوطلبان همان سهمیه رقابت می کند و مقایسه رتبه دو داوطلب در دو سهمیه جداگانه درست نخواهد بود.

چنانچه داوطلب نسبت به کل داوطلبان شرکت کنندگان در کنکور سراسری و زیرگروه آزمایشی که در آن شرکت کرده است، سنجیده شود، رتبه او کشوری خواهد بود. گاها بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور زبان 1401 پذیرش در برخی از رشته ها به صورت کشوری انجام می شود.

رتبه در زیر گروه

گروه آزمایشی انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۱ هم مانند سایر گروه های آزمایشی از چندین زیر گروه تشکیل شده است. تفاوتی که این زیر گروه ها با هم دارند، تفاوت ضرایب دروس ها است، یعنی این رتبه بر اساس ضرایب دروس در هر زیر گروه به دست می آید. یعنی داوطلبی می تواند در یک زیر گروه رتبه ی بالایی کسب کند که در درسی که بیشترین ضریب را داشته، بهترین عملکرد را نشان داده است.

تاثیر سوابق تحصیلی

قسمتی از کارنامه ی کنکور هم به تاثیر سوابق تحصیلی داوطلب می پردازد. منظور از سوابق تحصیلی برای کسانی که دیپلم خود را در سال ۸۴ و بعد از آن گرفته اند، همان معدل سال سوم دبیرستان است و برای کسانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال ۹۰ و بعد از آن گرفته اند، معدل پیش دانشگاهی می باشد. سوابق تحصیلی در انتخاب رشته زبان خارجی ۱۴۰۱ تاثیر مثبت دارد

استان بومی داوطلب

پذیرش در برخی از رشته ها بر اساس استان بومی داوطلب انجام می شود و این بدین معناست که در برخی رشته ها به دلیل کاهش رفت آمد و یا حتی کمبود خوابگاه 80 درصد از ظرفیت یک کد رشته محل به داوطلبان بومی آن استان و 20 درصد دیگر به داوطلبان آزاد و غیر بومی اختصاص دارد. شما عزیزان برای اطلاع از ناحیه بوم خود می توانید به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری زبان های خارجی 1401 مراجعه کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1401 | رتبه قبولی

سوال بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری زبان پس از دریافت نتایج اولیه این می باشد که با رتبه ای که بدست آورده ام در چه کد رشته محلی شانس قبولی دارم و می توانم در فرم انتخاب رشته کنکور زبان 1401 درج کنم؟

در پاسخ باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین نکاتی که یک داوطلب کنکور زبان باید از آن مطلع باشد، آخرین قبولی های کنکور سال قبل با رتبه و تراز مشابه خود است. این امر به داوطلب کمک می کند تا انتخاب رشته دقیق تری داشته باشد. داوطلبی اگر بخواهد بداند در کنکور سال پیش داوطلبی که رتبه و ترازی مشابه وی داشته، در چه رشته و دانشگاهی پذیرفته شده است، بایستی از رتبه های قبولی سال گذشته کمک بگیرد.

رشته های ارائه شده در زیرگروه زبان خارجی در دوره های دانشگاه های سراسری دارای یک ظرفیت محدود است. اطلاع از این ظرفیت ها با بررسی دفترچه مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری زبان ۱۴۰۱ امکان پذیر است. 

دوره ظرفیت دوره
روزانه 3 هزار و 701 نفر
نوبت دوم (شبانه) 690 نفر
پیام نور 8 هزار و 480 نفر
مناطق محروم 82 نفر
فرهنگیان هزار و 16 نفر
غیرانتفاعی 4 هزار و 770 نفر
پردیس خودگردان 25 نفر
جمع 18 هزار و 894 نفر

 

بخوانید:آخرین رتبه قبولی کنکور زبان

 

نحوه چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری زبان 1401

چینش الویت های استخراج شده در فرم انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۱ دارای اصولی می باشد که اطلاع از آن برای داشتن یک انتخاب رشته آگاهانه بسیار حائز اهمیت است. توصیه کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل این است که حتما الویت های خود را در سه دسته شامل انتخاب خوش بینانه، انتخاب های نرمال و انتخاب های بد بینانه از دفترچه استخراج کنید.



:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کنکور زبان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 157

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه و رتبه قبولی ارشد زبان عربی در تمامی گرایش ها در سال های گذشته در این مقاله به صورت کامل آورده شده است. اطلاع از کارنامه ارشد زبان عربی در تمامی گرایش ها از جمله … به شما کمک می کند تا بتوانید ارزیابی مناسبی در مورد رشته محل قبولی خود داشته باشید.

در زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سراسری کارنامه داوطلبان بر روی سایت سنجش قرار می گیرد که این کارنامه حاوی اطلاعات مهمی از جمله رتبه، تراز، درصد داوطلبین در دروس مختلف و… می باشد. داوطلبین باید با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و بررسی کارنامه ها و رتبه های قبولی در سال های گذشته در زمان اعلام شده، انتخاب رشته خود را انجام دهند. مقایسه کارنامه خود را سایر داوطلبین پذیرفته شده در سال های قبل به شما در یافتن شناختی بیشتر نسبت به انجام انتخاب رشته ارشد صحیح کمک شایانی می کند.

منبع: کارنامه قبولی ارشد زبان عربی

کارنامه و رتبه قبولی ارشد مهندسی زبان عربی

در ادامه این مقاله کارنامه ارشد زبان عربی برای تمامی گرایش ها در سال های گذشته آورده شده است.  شما همچنین می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال و نیاز به راهنمایی در مورد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

 

 

 

1.ادبيات عربی | رتبه قبولی ارشد زبان عربی

دانشگاه دوره رتبه در زیرگروه زیرگروه سهمیه
دانشگاه اصفهان روزانه 13 یک ایثارگران 25 درصد ظرفیت
دانشگاه الزهرا (س) (ویژه خواهران) – تهران روزانه 44 یک ایثارگران 5 درصد ظرفیت
 دانشگاه سمنان روزانه 143 یک آزاد
دانشگاه یزد روزانه 155 یک آزاد
دانشگاه اراک نوبت دوم 233 یک آزاد
دانشگاه لرستان – خرم آباد نوبت دوم 324 یک آزاد

2.زبان و ادبيات عربی

برای کسب اطلاعات در مورد رتبه قبولی لازم برای این گرایش می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید.

3.مترجمي زبان عربی | رتبه قبولی ارشد زبان عربی

دانشگاه دوره رتبه در زیرگروه زیرگروه سهمیه
الزهرا (س) (ویژه خواهران) – تهران روزانه 34 دو ایثارگران 25 درصد ظرفیت
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) – قزوین نوبت دوم 266 دو ایثارگران 25 درصد ظرفیت
دانشگاه تهران روزانه 14 دو ایثارگران 5 درصد ظرفیت
 دانشگاه حکیم سبزواری – سبزوار نوبت دوم 322 دو ایثارگران 5 درصد ظرفیت
دانشگاه قم روزانه 114 دو آزاد
دانشگاه بوعلی سینا – همدان روزانه 133 دو آزاد
دانشگاه فردوسی مشهد نوبت دوم 298 دو آزاد
دانشگاه محقق – اردبیلی اردبیل نوبت دوم 355 دو آزاد

4.آموزش زبان عربی | رتبه قبولی ارشد زبان عربی

دانشگاه دوره رتبه در زیرگروه زیرگروه سهمیه
دانشگاه تربیت مدرس روزانه 12 سه ایثارگران 25 درصد ظرفیت
دانشگاه تربیت مدرس نوبت دوم 44 سه ایثارگران 5 درصد ظرفیت
دانشگاه شیراز روزانه 98 سه آزاد
دانشگاه اصفهان روزانه 113 سه آزاد
دانشگاه اصفهان نوبت دوم 255 سه آزاد
دانشگاه شیراز پردیس خودگردان 1009 سه آزاد

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

منبع: کارنامه قبولی ارشد زبان عربی



:: برچسب‌ها: کارنامه و رتبه قبولی ارشد زبان عربی ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()