نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. داوطلبان در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می توانند انتخاب رشته بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی خود را انجام دهند. در ادامه در ادامه این به ببرسی کامل تمامی شرایط، مدارک، زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

 

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیمسال دوم ۱۴۰۲ در 3 بهمن ماه آغاز شد و تا 8 بهمن ادامه خواهد داشت. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲

 داوطلبانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند می‌بایست در بازه زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ برای نام نویسی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور صرفا در مقطع کارشناسی پیوسته برای تمامی دانش آموزان شاخه های نظری و زبان و هنر امکان پذیر است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور همراه با دیگر دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس و غیر انتفاعی و مجازی) انجام میگیرد. داوطلبان می توانند حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. در مقاله زیر به بررسی جامع مطالب خواهیم پرداخت. توصیه می کنیم جهت دریافت اطلاعات کامل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور هر ساله توسط سازمان سنجش و از طریق سایت اینترنتی این سازمان اطلاع رسانی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که ثبت‌نام برای نیمسال اول و دوم دانشگاه پیام‌نور در یک زمان صورت نمی‌گیرد و برای هریک از آنها به صورت مجزا اطلاعیه صادر می‌شود.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
نیسمال اول – مهر ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور (تا ۹ شهریور تمدید شد)
نیسمال دوم – بهمن 3 تا 8 بهمن ماه 1402

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور به صورت همزمان با ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری می باشد که تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدنظرشان در دانشگاه پیام‌نور می توانند انتخاب رشته خود را به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری انجام دهند.

با توجه به اعلام نشدن تاریخ دقیق ثبت نام دانشگاه پیام نور توسط سازمان سنجش تا یک روز پیش از آغاز ثبت‌نام توصیه میکنیم در کانال تلگرام مرکز مشاوره دانتل کو عضو شوید تا از آخرین اخبار ثبت نام بدون کنکور به صورت لحظه ای آگاه شوید. 

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور 1402 در سال های گذشته در مرداد ماه انجام می شد. تمامی داوطلبان در این بازه زمانی به سایت سنجش مراجعه نموده و پس از مطالعه دفترچه، کد رشته محل های خود را درج کنند. پیش بینی می شود در سال جاری نیز از اواسط مرداد ماه نام نویسی آغاز شود.

زمان بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 ورودی نیمسال اول مهر ماه از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور می باشد. مهلت نام نویسی تا ۹ شهریور تمدید شد.

 

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

دانشگاه پیام‌نور در نیمسال دوم نیز یک دفترچه راهنما منتشر می کند و داوطلبان از طریق دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور می توانند کدرشته محل های ارائه شده را استخراج می کنند و فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ انجام می دهند. زمان نام نویسی معمولا در آذر ماه می باشد و در یک بازه زمانی ده روزه می باشد.

زمان نام نویسی بدون کنکور پیام‌نور نیمسال دوم بهمن در 3 تا 8 بهمن ماه 1402 می باشد.

آن دسته از داوطبانی که در مهلت ثبت‌نام نیمسال اول شرکت نکرده اند و از نام نویسی جامانده اند، می توانند در این مهلت جدید نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

در دفترچه راهنما ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور تمامی کدرشته محل های ارائه شده در در واحد ها و دانشگاه های مختلف قرار داده شده است. داوطلبان جهت انتخاب رشته باید کدرشته محل های انتخابی خود (حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل) را از دفترچه استخارج کرده و به ترتیب اولویت در فرم ثبت نام وارد نمایند

 

برای دانلود دفترچه به مقاله دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مراجعه کنید.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

بر اساس اعلام دانشگاه پیام‌نور داوطلبانی که متقاضی ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ هستند کنند، می‌بایست واجد شرایط زیر باشند. در صورتیکه در هیچ یک از شروط زیر مشکلی برای شما وجود ندارد می‌توانید ثبت‌نام خود را در این طرح انجام دهید. در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور پرداخته ایم.

شرایط عمومی

❌نداشتن فساد و مشکلات اخلاقی

❌پذیرش تمامی مقررات دانشگاه

❌عدم اعتیاد به مواد مخدر و سلامت جسمی برای تحصیل

❌نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی و عدم عضویت یا همکاری با گروه های معاند نظام

❌پایبندی به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی کشور

❌پرداخت شهریه براساس نرخ مصوب از سوی هیئت امنای دانشگاه

 

شرایط اختصاصی

✅ ارائه یکی از مدارک تحصیلی دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک کاردانی(فوق دیپلم)

✅ دارندگان مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کار و دانش نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی تنها در صورت داشتن مدرک کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) یا مدرک پیش دانشگاهی اجازه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ را خواهند داشت

✅ پذیرش در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی و با توجه به نمره معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد. برای داوطلبین نظام قدیم که معدل دیپلم آنها بر اساس امتحانات نهایی مشخص نشده است ملاک ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ نمره کل دیپلم است.

✅ داوطلبانی که قصد ثبت‌نام در نیمسال اول مهر ماه را دارند می‌بایست حداکثر تا 31 شهریور 1402 از مقطع تحصیلی قبلی خود فارغ التحصیل شوند. داوطلبان متقاضی نیمسال دوم بهمن ماه نیز باید تا 30 دی ماه 1402 از مقطع قبلی خود فارغ التحصیل شوند.

✅ نسبت متغیر درصد اعمال سوابق تحصیلی با تجانس رشته انتخابی و رشته فارغ التحصیلی

✅ چنانچه رشته نظری داوطلب با رشته ای که قصد تحصیل و ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ را دارد متفاوت باشد، سوابق تحصیلی و معدل وی با ضریب مشخصی اعمال خواهد شد.

 

مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

برای نام نویسی بدون کنکور دانشگاه های پیام‌نور داوطلبان بایستی برخی از مدارک خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور بارگذاری کنند که در این قسمت از مقاله مدارک ثبت نام دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

????اصل و کپی شناسنامه

???? اصل و کپی کارت ملی

???? عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب  که بایستی  در سال جاری با پس زمینه سفید و بدون هیچ حاشیه زائد با فرمن jpg

????وضعیت خدمت وظیفه آقایان (شامل کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت و …)

????آدرس محل سکونت و کد پستی

????عنوان و معدل مدرک تحصیلی و تاریخ فارغ التحصلبی

توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه و مغایرت داشتن آن در هر مرحله ای از نام نویسی، ثبت نام داوطلب لغو و امکان ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

 

راهنما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

اگر بخواهیم طبق روال سال های گذشته بگوییم، به احتمال زیاد ثبت نام دانشگاه پیام نور هم برای ورودی مهرماه و هم برای ورودی بهمن ماه اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. چنانچه قصد ثبت نام در رشته های بدون آزمون را دارید کافی است طبق مراحل نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور را مطالعه کنید:

????مراجعه به سایت سازمان سنجش

????دانلود و مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام

????پرداخت هزینه ثبت‌نام و خرید کارت اعتباری

????تکمیل فرم ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور

????درج کدرشته محل های ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور به ترتیب اولویت

????دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

 

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید

2️⃣ از منوی پایین سایت، گزینه ” سراسری ” را انتخاب نمایید.

 

3️⃣ از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام “ کلیک کنید.

 

4️⃣ در صحفه مقابل بر روی گزینه ” ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری نیمسال اول مهر -سال 1402 ” کلیک کنید.

 

5️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام تهیه کنند. 

 

6️⃣ در این مرحله ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 اطلاعات فردی و شماره های تماس را نوشته و پس از انتخاب بانک مورد نظر بر روی ” تایید و ادامه ” کلیک خواهیم کرد.

 

7️⃣ ابتدا اطلاعات لازم نظیر نام و شماره همراه را نوشته و هزینه از کارت بانکی پرداخت می کنید.

 

8️⃣ اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و پرداخت کامل کنید

 

9️⃣ پس از پرداخت کامل یک شماره سریال در اختیار قرار می گیرید که در مراحل دیگر از آن استفاده خواهد کرد. این شماره سریال را یادداشت کنید و نگه دارید.

تکمیل مراحل ثبت نام

???? پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه ورود به سایت سنجش وارد شوید. کدملی و رمز عبور خود را وارد کنید. چنانچه تا کنون عضو سایت نشده از طریق لینک پایین ” ثبت نام کنید ” کلیک کنید.

 

1️⃣1️⃣ در صحفه جدید ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور جهت عضویت در سایت سنجش نام و نام خانوادگی، کدملی و ملیت و تاریخ تولد و شماره همراه خود را وارد کنید. یک رمز عبور انتخاب کنید. (توجه کنید رمز عبور باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.)

 

1️⃣2️⃣ بر روی گزینه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کلیک کنید.

 

1️⃣3️⃣ در گام اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید اطلاعات شخصی خود نظیر نام و نام خانوادگی کد ملیو شماره شناسنامه و … را وارد.

1️⃣4️⃣ در گام دوم ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 عکس پرسنلی خود را با توجه به شرایط لازم بارگزاری کنید.

1️⃣5️⃣ در گام سوم با اطلاعات سوابق تحصیلی خود از جمله کد سوابق تحصیلی 19 رقمی خود را وارد کنید. جهت راهنما دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت مای مدیو کلیک کنید.

1️⃣6️⃣ در گام چهارم اطلاعات سهمیه خود در صورت داشتن وارد کنید. توجه داشته باشید سهمیه باید از طرف ارگان مربوطه مورد تایید قرار گیرد. لذا داوطلبان باید نسبت به تکمیل مدارک خود در ذصورت نیاز در ارگان های مربوطه اقدام نمایند.

1️⃣7️⃣ در گام پنجم ثبت نام پیام نور کدرشته محل های انتخابی خود را که از دفترچه راهنما استخراج کرده در فرم انتخاب رشته به تریب اولویت وارد کنید. 

1️⃣8️⃣ پس از انجام فرآیند نام نویسی سیستم یک شماره پرونده و کد رهگیری را در اختیار شما قرار خواهد داد که باید آن ها را یادداشت کنید. که در مراحل بعدی به این کدها نیاز خواهید داشت.

 با توجه به تغییرات ظاهری سایت سازمان سنجش تصاویر مراحل ثبت نام به محض آغاز ثبت نام دانشگاه پیام نور بروزرسانی و قرار داده خواهد شد.

داوطلبان توجه داشته باشید در صورت درج اطلاعات اشتباه ثبت نام شما لغو و اجازه تحصیل در دانشگاه حتی در صورت قبولی را نخواهید داشت. سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات وارد شده را ایجاد کرده است. متقاضیان در بازه زمانی ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور با مراجعه به سایت سنجش می توانند فرم نام نویسی خود را ویرایش نمایند. 

البته غیر از اطلاعات وارد شده داوطلبان می توانند کدرشته محل های جدید را اضافه یا حذف کنند و یا ترتیب اولیت بندی را تغییر دهند. جهت مشاهده راهنما می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

 

میزان تاثیر سوابق تحصیلی

پذیرش در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام‌نور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان می باشد. طبق اطلاعیه های جدید، متقاضیان ثبت نام دانشگاه پیام نور حتی مجاز به انتخاب رشته های غیر مرتبط با مدرک دیپلم خود نیز هستند که میزان تاثیر معدل دیپلم ان ها متفاوت است.

در جدول زیر میزان تاثیر سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) با توجه به نوع دیپلم و گروه تحصیلی را مشاهده می نمایید.

گروه تحصیلی ریاضی و فیزیک علوم تجربی علوم انسانی علوم و معارف اسلامی سایر عناوین دیپلم (کدهای 13، 15، 16، 17، 20، 21، 22)
علوم ریاضی و فنی 100 درصد 100 درصد 57/1 درصد 57/1 درصد 51/4 درصد
علوم تجربی 100 درصد 100 درصد 57/1 درصد 57/1 درصد 51/4 درصد
علوم انسانی 57/1 درصد 57/1 درصد 100 درصد 100 درصد 51/4 درصد
هنر 100 درصد 100 درصد 100 درصد 100 درصد 100 درصد
زبان 100 درصد 100 درصد 100 درصد 100 درصد 100 درصد

 

بخوانید: رشته های دانشگاه پیام نور

 

 

زمان اعلام نتایج سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور

پس از مدت یک ماه نتایج ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ همراه با نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش در درسترس داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری دریافت شده در زمان ثبت‌نام می توانند نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.

آن دسته از داوطلبانی که پذیرفته شده اند در زمان هایی که دانشگاه پیام‌نور تعیین کرده است باید نام نویسی اینترنتی خود را انجام دهند و پس از آن اصل مدارک لازم ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ را به واحد پذیرفته شده تحویل دهند. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج و مراحل نام نویسی پذیرفته شدگاه می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

بخوانید: نتایج دانشگاه پیام نور

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی از ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ برای شما عزیزان ارائه کنیم اما چنانچه پیرامونثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 به اطلاعات دیگری نیاز دارید ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و ضمن دریافت پاسخ سوالاتتان، ثبت نام خود را نیز انجام دهید.

برا اطلاع از ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه ها به مقالات زیر مراجعه کنید.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه پیام نور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 سوالات متداول

  1. آیا ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲ در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود؟

    بله، دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه از میان واجدن شرایط، اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

  2. ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در چه تاریخی انجام می شود؟

    تاریخ دقیق ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور از سوی سازمان سنجش مشخص نگردیده است، اما به زمان تقریبی آن به طبق روال سال های گذشته در متن فوق اشاره کرده ایم.

  3. متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور بایستی به چه سایتی مراجعه کنند؟

    تمامی متقاضیان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.

 

منبع: ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور ۱۴۰۲



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

 

تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق خصوصی قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق خصوصی به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی

میزان تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 6070
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 5942
دانشگاه خوارزمی – روزانه 5869
دانشگاه تربیت مدرس – روزانه 5916
دانشگاه تهران – نوبت دوم 5548
دانشگاه شهید بهشتی – نوبت دوم 5380
دانشگاه اصفهان – روزانه 5009
دانشگاه مشهد – روزانه 5360
دانشگاه شیراز – روزانه 5422
دانشگاه قم – روزانه 4700
دانشگاه همدان – روزانه 4890
دانشگاه علم و فرهنگ – غیر انتفاعی 4198
دانشگاه آزاد – واحد تهران مرکز 3034
دانشگاه آزاد – واحد علوم و تحقیقات 2920

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق خصوصی با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق خصوصی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق خصوصی پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق خصوصی



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

 

تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق بین الملل قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق بین الملل به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل

میزان تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل در این گرایش به شرح زیر می‌باشد.

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 6555
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 5815
دانشگاه علامه طباطبایی – روزانه 5590
دانشگاه تهران – نوبت دوم 6100
دانشگاه شهید بهشتی – نوبت دوم 5405
دانشگاه آزاد – واحد تهران مرکز 3320
دانشگاه آزاد – واحد علوم و تحقیقات 2952

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق بین الملل با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق بین الملل

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق بین الملل پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق بین الملل



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

 

تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

میزان تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری 5700
دانشگاه تهران – روزانه 6790
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 6455
دانشگاه خوارزمی – روزانه 5520
دانشگاه علامه طباطبایی – روزانه 5433
دانشگاه تربیت مدرس – روزانه 6290
دانشگاه تهران – نوبت دوم 6520
دانشگاه شیراز – روزانه 5480
دانشگاه ارومیه – روزانه  5000

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق جزا و جرم شناسی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق جزا و جرم شناسی پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تراز قبولی دکتری حقوق عمومی یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی طخواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

 

تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری حقوق عمومی نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری حقوق عمومی که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکترا حقوق عمومی قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا حقوق عمومی به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی

میزان تراز قبولی دکتری حقوق عمومی در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 5486
دانشگاه شهید بهشتی – روزانه 5105
دانشگاه علامه طباطبایی – روزانه 4530
دانشگاه تبریز – روزانه 4587
دانشگاه شیراز – روزانه 4782
دانشگاه تهران – نوبت دوم 4528

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری حقوق عمومی

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکترا حقوق عمومی با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری حقوق عمومی ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا حقوق عمومی

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری حقوق عمومی از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری حقوق عمومی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری حقوق عمومی چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری حقوق عمومی پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

منبع: تراز قبولی دکتری حقوق عمومی



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

 

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری مهندسی عمران نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری مهندسی عمران که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی عمران قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا مهندسی عمران به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک

میزان تراز قبولی دکتری مهندسی عمران در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 5714
دانشگاه صنعتی شریف – روزانه 5854
دانشگاه صنعتی امیركبیر – روزانه 5105
دانشگاه علم و صنعت ایران – روزانه 4935
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – روزانه 5248
دانشگاه اصفهان 4012
دانشگاه تبریز – روزانه 3879
دانشگاه صنعتی اصفهان – روزانه 3778
دانشگاه فردوسی مشهد – روزانه 4216
دانشگاه یزد – روزانه 2365
دانشگاه بوعلی سینا همدان  – روزانه 3621
دانشگاه شیراز – روزانه 3524
دانشگاه رازی کرمانشاه  – روزانه 3025
دانشگاه صنعتی شاهرود – روزانه 2862

 

تراز قبولی دکتری مهندسی عمران ژئوتکنیک

میزان تراز قبولی دکتری مهندسی عمران در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 4215
دانشگاه تربیت مدرس – روزانه 4365
دانشگاه شهيد بهشتی – روزانه 3120
دانشگاه خوارزمی – روزانه 3745
دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسی – روزانه 3598
دانشگاه صنعتي اميرکبير – روزانه 3365
دانشگاه علم و صنعت ايران – روزانه 3178
دانشگاه بين المللي امام خميني – روزانه 2790
دانشگاه تبريز  – روزانه 2012
دانشگاه صنعتی اصفهان – روزانه 2356
دانشگاه شيراز  – روزانه 2459
دانشگاه صنعتی خواجه نصير الدين طوسی – نوبت دوم 3020
دانشگاه خوارزمی – نوبت دوم 2980

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری مهندسی عمران

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکتری مهندسی عمران با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری مهندسی عمران ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا مهندسی عمران

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی عمران از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری مهندسی عمران می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری مهندسی عمران چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی عمران پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد. 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی عمران



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان مقطع دکتری است که قصد انتخاب رشته دارند. فرایند انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در مقطع دکتری است که داوطلبان باید از اصول آن آگاه بوده و به درستی اولویت بندی را انجام دهند. مقایسه تراز اکتسابی با تراز قبولی دکتری سال های گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را تخمین زده و به بهترین نحو به انتخاب رشته بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع

تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع 

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، پس از اعلام نتایج دکتری می‌توانند با در دست داشتن اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه، رتبه و تراز خود و همچنین وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته را مشاهده نمایند. افراد مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در زمان انتخاب رشته‌ دکتری تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را تکمیل نمایند. 

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته دارند، بایستی با توجه به رتبه و تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند. داوطلبان با توجه به تراز قبولی سال های گذشته و مقایسه آن با رتبه و تراز خود می‌توانند انتخاب رشته اصولی داشته باشند که شانس قبولی شان را افزایش دهد. 

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

حد نصاب و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می‌توانند با مقایسه رتبه و تراز کسب شده خود با تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع که در ادامه آورده شده است، شانس خود برای پذیرش در کد رشته محل های مورد نظر در دفترچه انتخاب رشته دکتری را بررسی نمایند. 

داوطلبانی که در محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع قرار می‌گیرند، شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه دکترا خواهند داشت. در نهایت داوطلبان با توجه به اولویت بندی شان به صورت نهایی در دانشگاه پذیرفته خواهند شد. حد نصاب و تراز قبولی دکترا مهندسی صنایع به شرح زیر می‌باشد. 

 

تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع

میزان تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع در این گرایش به شرح زیر می‌باشد. 

دانشگاه حد نصاب دانشگاه
دانشگاه تهران – روزانه 5690
دانشگاه خوارزمی – روزانه 4125
دانشگاه صنعتی شریف – روزانه 6000
دانشگاه صنعتی امیركبیر – روزانه 4489
دانشگاه علم و صنعت ایران – روزانه 5548
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – روزانه 3985
دانشگاه الزهرا – روزانه 3526
دانشگاه شاهد – روزانه 3478
دانشگاه صنعتی اصفهان – روزانه 3978
دانشگاه فردوسی مشهد – روزانه 2987
دانشگاه یزد – روزانه 2365
دانشگاه جامع امام حسين – روزانه 2889
دانشگاه علم و صنعت ایران – نوبت دوم 4490

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه استفاده از تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع 

داوطلبان آزمون دکتری پس از اعلام نتایج اولیه و مشاهده رتبه و تراز خود، می‌توانند آن را با رتبه و تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع سال های گذشته مقایسه کرده و انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های خوشبینانه، منطقی و بدبینانه انجام دهند. 

منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. در صورتی که تراز اکتسابی داوطلب از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز برایش کمتر خواهد شد. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند که تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع با توجه به تراز های قبولی سال های گذشته است و در سال جدید ممکن است در اثر تغییر ظرفیت دانشگاه ها، تراز قبولی نیز دستخوش تغییر شود. اما به طور کلی تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع ذکر شده در این مطلب نزدیک ترین تراز های قبولی و بهترین معیار برای پیش بینی شانس قبولی دکتری می‌باشد. 

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مشاوره قبولی دکترا مهندسی صنایع

داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی دکتری می‌توانند با کسب اطلاع از محدوده تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع از میزان شانس خود برای دعوت به مصاحبه و قبولی در دانشگاه مطلع شوند. اطلاع از تراز های قبولی در فرایند انتخاب رشته و اولویت بندی کد رشته محل ها کمک کننده خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع چند است؟

    در متن مقاله به طور کامل به تراز قبولی آزمون دکتری مهندسی صنایع پرداخته شده است.

  2. آیا دعوت به مصاحبه دکتری به معنای قبولی در دانشگاه است؟

    خیر دعوت به مصاحبه آخرین مرحله از فرایند پذیرش دانشجو است و افرادی به صورت قطعی پذیرفته خواهند شد که تراز قبولی را کسب کرده و امتیاز لازم در مرحله مصاحبه را نیز به دست آورده باشند. 

  3. منظور از تراز های بدبینانه و خوشبینانه دکتری چیست؟

    منظور از تراز بدبینانه این است که هرچه قدر داوطلب ترازی نزدیک به آن تراز داشته باشد، با احتمال بیشتری در آن کد رشته محل پذیرفته خواهد شد. اگر هم تراز اکتسابی از تراز خوشبینانه کمتر باشد، شانس قبولی در آن کد رشته محل نیز کمتر خواهد شد.

 

منبع: تراز قبولی دکتری مهندسی صنایع



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات متقاضیان این دانشگاه است که باید به آن ها پاسخ داده شود. دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه های محبوب است چراکه شرایط و مزایای خوبی دارد و موقعیت شغلی دانشجویان نیز پس از فارغ التحصیلی تضمین شده است. در سال ۱۴۰۳ کنکور اختصاصی فرهنگیان برگزار می شود و انتخاب رشته نیز به نحو متفاوتی نسبت به سال های گذشته پیش از برگزاری آزمون در دی ماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. در این مطلب به بررسی کامل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه های بسیار محبوب در بین دانشجویان است که به صورت اختصاصی به در حوزه تربیت دبیر فعالیت دارد. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های دبیری و کار کردن در این زمینه را دارند، می توانند برای تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند.

در سال های گذشته داوطلبان برای ورود به این دانشگاه باید در کنکور سراسری شرکت می‌کردند و در فرم انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم 1403 خود کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را درج می کردند. اما در سال ۱۴۰۳ کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود و فرایند انتخاب‌رشته نیز به صورت مجزا انجام خواهد شد. در ادامه به توضیح جزییات مربوط به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. 

 

بخوانید: کنکور اختصاصی تربیت معلم

 

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات اعمالی انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم به جداگانه از انتخاب‌رشته کنکور درسال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان دانشگاه فرهنگیان باید قبل از کنکور انتخاب‌رشته کرده و پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند. 

طبق اخرین اطلاعیه ها زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ احتمالا در اواسط بهمن ماه پس از مشخص شدن نهایی حداکثر سن لازم قبولی برگزار خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در دی ماه ۱۴۰۲ می باشد. داوطلبان باید در زمان تعیین شده انتخاب رشته خود را انجام دهند و سپس در کنکور اختصاصی فرهنگیان که در ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می شود، شرکت نمایند. نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان قبل انتخاب‌رشته کنکور سراسری در تیر ماه مشخص خواهد شد و داوطلبان می توانند بر این اساس اقدامات بعدی خود را انجام دهند.

لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان امکان انتخاب‌رشته در کنکور سراسری را ندارند. به محض اطلاع رسانی های بیشتر در مورد زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، این مطلب و کانال تلگرام بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

دانشگاه فرهنگیان در مقابل مزایایی که در اختیار دانشجویان دانشگاه خود قرار می دهد، طبق شرایط خاصی نیز دانشجو جذب می کند. این شرایط را به تفکیک شرایط عمومی و اختصاصی در ادامه آورده ایم. از شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

شرایط عمومی

✅ داوطلب مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ بایستی که دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران باشد.

✅ معتقد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  

✅ داوطلبان باید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته باشند.

✅ متقاضیان نباید در کارنامه خود سابقه کیفری، اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات، الکل و … را داشته باشند.

✅ داشتن مدرک دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم (دیپلم) از الزامات است.

✅ علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بایستی که از سلامت کامل روانی و جسمانی برخوردار بوده و توانایی انجام وظایف معلمی را داشته باشند.

 

شرایط اختصاصی

✅متقاضیان زمانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 خواهند بود که حداقل تراز علمی 6000 را کسب کرده باشند.

✅شرط معدل در سال ۱۴۰۳ حذف شد و داوطلبان با هر معدلی می توانند در آزمون اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم شرکت نمایند.

✅سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر حداکثر ۲۴ سال تمام می باشد.  

متقاضی باید رشته هایی را انتخاب کند که بومی آن رشته محل ها باشد.

 

 

شرط سلامت کامل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

یکی از شرایط اصلی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان داشتن سلامت کامل برای انجام وظیفه دبیری می‌باشد. شرایط سلامتی برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

✅عدم لکنت زبان

✅قدرت بینایی ۱۰ از ۱۰ با استفاده از عینک و ۱۰ از ۲۰ بدون استفاده از عینک

✅قدرت شنوایی کامل

✅قد حداقل ۱۶۰ برای مردان و حداقل ۱۵۵ برای زنان

✅آشنایی با مفاهیم دینی

✅عدم نقص عضو بارز

✅عدم داشتن بیماری های مزمن

✅داشتن سلامت روان

✅علاقه و استعداد در زمینه معلمی

✅داشتن قدرت تعامل

 

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

 

 

رشته های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان

رشته های دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ درج می شود. هنوز دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ منتشر نشده است. در ادامه لیست رشته های ارائه شده این دانشگاه با توجه به سال گذشته قرار گرفته است.

گرایش انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رشته تحصیلی 
رشته های علوم تجربی  دبیری شیمی
دبیری زیست شناسی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش تربیت بدنی
آموزش ابتدایی
رشته های ریاضی  آموزش ریاضی
آموزش فیزیک
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش تربیت بدنی
آموزش ابتدایی
رشته های علوم انسانی دبیری الهیات و معارف اسلامی
دبیری تاریخ
دبیری زبان و ادبیات عربی
راهنمایی و مشاوره آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش جغرافیا
آموزش تربیت بدنی
دبیری علوم اجتماعی
آموزش زبان و ادبیات فارسی
رشته های زبان خارجه  تربیت دبیر زبان انگلیسی
رشته های هنر آموزش ارتباط تصویری

 

تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳

در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید به تکمیل فرم انتخاب رشته و نحوه اولویت بندی توجه ویژه ای داشته باشید. پذیرش دانشگاه فرهنگیان دو مرحله‌ای است و داوطلبان در صورت کسب رتبه قابل قبول برای مصاحبه دعوت می شوند.

توجه داشته باشید در صورت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان اجازه انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۳ را نخواهید داشت و کارنامه رتبه و ترازی برای شما صادر نخواهد شد.

داوطلبان باید در دی ماه فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند و سپس در اردیبهشت برای شرکت در کنکور اختصاصی اقدام نمایند. نتایج نهایی قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام شده و مشخص می شود که چه افرادی پذیرفته شده اند.

پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان مجاز به انتخاب‌رشته کنکور سراسری در مرداد ماه نخواهند بود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 توصیه می شود که از مشاوران مجموعه دانتل کو کمک بگیرید تا در این زمینه راهنمایی تان کنند. 

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

پس از انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ لیست چندبرابر ظرفیت رشته محل های دانشگاه فرهنگیان از طریق سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان دعوت شده به مصاحبه باید در زمان مشخص در جلسه مصاحبه حضور یابند. عدم شرکت در مصاحبه به منزله انصراف از ثبت نام می باشد. 

طبق اطلاعیه های سازمان سنجش پیش بینی می شود مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در خرداد ماه انجام گیرد.

از میان تمامی کسانی که کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند، دسته ای از متقاضیان که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ هستند، به صورت دو برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند.

این مرحله خود شامل دو مرحله مصاحبه حضوری و معاینات پزشکی می باشد. کسانی موفق به ورود به دانشگاه های فرهنگیان خواهند شد که در این مراحل امتیاز بالاتری کسب نمایند. در مرحله مصاحبه حضوری دانشگاه فرهنگیان، یک هیئت مصاحبه کننده شامل سه نفر از اساتید دانشگاه، صلاحیت های عمومی و اختصاصی شرکت کنندگان را بررسی می کنند.

با توجه به تغییرات اعمالی نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور اعلما خواهد شد و داوطلبان پذیرفته شده اجازه انتخاب در کنکور را نخواهند داشت. در صورت رد شدن در مصاحبه و عدم قبولی داوطلبان می توانند در انتخال رشته کنکور 1403 شرکت نمایند.

در جلسه مصاحبه سلامت جسمی فرد به طور کامل بررسی می شود. همچنین سوالاتی نیز در مورد علاقه به رشته دبیری، هدف از معلمی، احکام شرعی و دینی و سیاسی پرسیده می‌شود. پس از جلسه مصاحبه افراد پذیرفته شده می‌توانند برای ثبت نام نهایی اقدام نمایند. به کسب آمادگی برای جلسه مصاحبه توصیه می شوند که با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید.

 

بخوانید: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

 

تاثیر سوابق تحصیلی و نمره آزمون در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

کنکور اختصاصی تربیت معلم بخش های مختلفی دارد که هر یک از آن ها به میزان مشخصی در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و نتایج نهایی تاثیر می گذارند. سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت قطعی محاسبه شده و تاثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت. ۲۵ درصد از نتیجه نهایی نیز به آزمون کتبی و ۲۵ درصد باقی مانده به مصاحبه حضوری اختصاص خواهد داشت.

 

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان |‌ امتیازات و محدودیت ها

✅داوطلبانی که در حال تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان هستند، به صورت استخدام قراردادی و پس از فارغ التحصیلی به صورت استخدام رسمی وزارت آموزش و پرورش در می آیند.

✅ از مزایای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 این است که دوره تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز جزو دوره خدمت و سوابق شغلی آن ها محسوب می شود.

✅به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماهیانه حقوقی به عنوان حقوق دانشجو معلم به عنوان کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد.

✅چنانچه داوطلبان آقا انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ پذیرفته شوند، نیازی به گذراندن دوره خدمت سربازی نخواهند داشت.

⛔چنانچه داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند و به عنوان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شناخته شوند، مجاز به دریافت انتقالی به سایر دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و … نیستند.

⛔امکان انتقالی به دیگر دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نیز برای دانشجویان این دانشگاه ها امکان پذیر نیست.

⛔امکان تغییر رشته پس از دریافت نتیجه  قبولی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1402 وجود ندارد.

⛔تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت شبانه روزی می باشد.

⛔پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان باید به مدت دو برابر تحصیل خود به آزموش و پرورش تعهد خدمت بدهند.

⛔چنانچه داوطلبان پس از شروع تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان قصد انصراف داشته باشند، بایستی هزینه انصراف از دوره روزانه دانشگاه های سراسری را بپردازند.

 

نکات مهم در مورد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ 

در هنگام ثبت نام آزمون می توانید گزینه متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذریش دانشجو معلم و یا شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه اول در هیچ شرایطی امکان شرکت در آزمون سراسری را نخواهید داشت اما با انتخاب گزینه اول در صورت عدم قبولی در آزمون اختصاصی تربیت دبیر می توانید در کنکور سراسری نیز شرکت کنید. 

نتایج نهایی آزمون اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز خواهد شد. دانشجویانی که موفق به کسب قبولی نهایی در آزمون فرهنگیان شده اند، دیگر امکان انتخاب رشته در کنکور سراسری را نخواهند داشت. 

داوطلبانی که در آزمون اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم ۱۴۰۳ پذیرفته شده اند، می توانند در بازه زمانی تعیین شده از طرف سازمان سنجش، انصراف خود ر  اعلام کنند. در این صورت امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را خواهند داشت. 

 

منابع کنکور فرهنگیان

یکی از مهم ترین سوالاتی که داوطلبان در هنگام انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 با آن مواجه می شوند، منابع کنکور می باشد. اطلاع از منابع کنکور بسیار حائز اهمیت است تا داوطلبان بتوانند با مطالعه منابع اختصاصی در رشته مورد نظر خود پذیرفته شوند.

مدتی قبل منابع کنکور فرهنگیان سه مورد اعلام شد که شامل دروس اختصاصی گروه اصلی‌ (انسانی، تجربی و ریاضی)، تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی بود. در حال حاضر یک مورد از منابع (فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی) حذف شده اند و تنها دروس هوش و استعداد معلمی با ضریب ۳ و تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب دو باقی مانده اند. 

 

بخوانید: منابع کنکور دانشگاه فرهنگیان 

 

 

کدام داوطلبان امکان شرکت در دانشگاه فرهنگیان را ندارند؟

در بالا شرایط شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه تربیت معلم و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ گفته شده است. با توجه به دفترچه راهنما و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، برخی از داوطلبان با شرایط خاص امکان ثبت نام در آزمون را ندارند. داوطلبانی که مجاز به شرکت در آزمون و انتخاب رشته دانشگاه تربیت نیستند، به شرح زیر می باشند. 

❌ دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند. 

❌ داوطلبانی که مدرک تحصیلی کارشناسی و یا بالاتر دارند. 

❌ داوطلبانی که متعهد به خدمت در دستگاه های اجرایی کشور می باشند. 

❌ اتباع خارجی که تابعیت کشور ایران را ندارند. 

 

اعلام نتایج انتخاب رشته فرهنگیان

همانطور که گفته شد انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ قبل از برگزاری آزمون انجام می شود و زمان آن نیز در دی ماه خواهد بود. پس از برگزاری آزمون در اردیبهشت ماه داوطلبان باید در مصاحبه حضوری شرکت کنند. زمان برگزاری مصاحبه فرهنگیان در خرداد ماه می باشد. 

مدتی بعد نتایج انتخاب رشته فرهنگیان منتشر می شود. نتایج نهایی قبل از انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی در اواخر خرداد یا اوایل مرداد ماه می باشد. در صورتی که داوطلبان در کنکور فرهنگیان به صورت نهایی پذیرفته شده باشند، دیگر امکان انتخاب رشته کنکور سراسری را نخواهند داشت. در صورتی که از انتخاب رشته فرهنگیان منصرف شده باشید، می توانید در مدت زمان تعیین شده انصراف خود را اعلام کنید تا مجوز انتخاب رشته کنکور سراسری به شما داده شود. 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم 1403

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ فرایند مجزایی نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری دارد و این روند کاملا متفاوت از سال های گذشته است. دا.طلبان باید در دی ماه انتخاب رشته خود را انجام دهند و سپس در اردیبهشت ماه در کنکور اختصاصی فرهنگیان شرکت کنند. داوطلبان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان دیگر امکان انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری در مرداد ماه را نخواهند داشت. 

لازم است اشاره کنیم که چنانچه واجد شرایط شرکت در کنکور اختصاصی و انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم 1403 نیستید، می‌توانید از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ورود به شغل معلمی اقدام نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کره و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

    طبق اطلاعیه های جدید، انتخاب رشته فرهنگیان در دی ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. 

  2. نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه زمانی اعلام می شود؟

    نتیجه قبل از انتخاب رشته دانشگاه های سراسری اعلام خواهد شد. 

  3. آیا داوطلبان دانشگاه فرهنگیان می توانند در کنکور سراسری نیز ثبت نام کنند؟

    بله اما در صورتی که در این دانشگاه پذیرفته شوند، دیگر امکان انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرداد ماه را نخواهند داشت. 

 

 

منبع: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ یک فرم پیش نویس است که در انتهای دفترچه انتخاب رشته قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند برای آشنایی با روند انتخاب رشته از آن استفاده نمایند. پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، بایستی وارد فرآیند انتخاب رشته شوند. لازمه انتخاب رشته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده می‌باشد. در انتهای دفترچه راهنما صفحه ای با عنوان فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری تخصصی (Ph.D) وجود دارد که در جهت آزمون و خطا انتخاب رشته داوطلبان می‌باشد. در ادامه به بررسی فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 می‌پردازیم.

منبع: فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

 

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

انتخاب رشته از مهمترین مراحل آزمون دکتری می‌باشد. داوطلبان بایستی با توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته، اقدام به استخراج کدرشته محل های مدنظر خود بکنند و سپس با توجه به الویت هایشان، این کد رشته محل ها را الویت بندی نمایند.

سازمان سنجش آموزش کشور، با قرار دادن فرم انتخاب رشته آزمون دکتری در انتهای دفترچه این فرصت را دراختیار داوطلبان این آزمون قرار داده است تا پیش از وارد کردن این الویت ها در سایت سازمان سنجش، انتخاب های خود را الویت بندی کنند و پس از اطمینان از انتخاب هایشان وارد سایت سنجش نمایند.

 

بخوانید: انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ 

 

 

تصویر فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

در این قسمت تصویر فرم انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 را قرار داده ایم. همانطورکه گفته شد، فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 در صفحه آخر دفترچه راهنما موجود می‌باشد. داوطلبان می‌توانند از این صفحه چندین پرینت بگیرند و بارها انتخاب رشته خود را تنظیم کنند و پس از تایید و اطمینان نهایی نسبت به ثبت آن در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

 

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته دکتری

 

 

لینک دانلود فرم پیش نویس انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ در صفحه آخر دفترچه انتخاب رشته قرار دارد و داوطلبان برای دریافت آن باید دفترچه راهنما را دانلود نمایند. دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 هنوز منتشر نشده است. به محض انتشار دفترچه در زمان انتخاب رشته، لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و شما می توانید آن را به راحتی دانلود نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری، می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه تکمیل فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری

مرحله انتخاب رشته مهمترین مرحله از آزمون دکتری است. بنابراین عبور از آن نیز نیازمند صرف وقت کافی همراه با اطلاعات و آگاهی در این زمینه می‌باشد. برای تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ داوطلبان بایستی در قدم اول، دفترچه راهنما را دریافت و به دقت تمامی مندرجات آن را مطالعه کنند تا از تمامی اطلاعات پیرامون انتخاب رشته، آگاه شوند.

 توجه: لازم است اشاره کنیم که چنانچه داوطلبی انتخاب رشته خود را در روزهای ابتدایی تکمیل کرده باشد، تا پایان مهلت انتخاب رشته، امکان ویرایش خواهد داشت.

پس از مطالعه دفترچه، داوطلبان بایستی کد رشته محل های مرتبط با رشته شان را که در آن دوره ها مجاز به انتخاب رشته هستند، انتخاب کرده و استخراج کنند و در فرم انتخاب رشته براساس معیارهایی همچون علاقه، محل دانشگاه انتخابی، کیفیت و رتبه علمی دانشگاه، اعضا هیئت علمی و شهریه دانشگاه و … الویت بندی نمایند.

پس از الویت بندی انتخاب ها طبق موارد گفته شده، بهتر است داوطلبان از انتخاب هایشان که در فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری وارد کرده اند، اطمینان حاصل کنند و سپس وارد فرم اینترنتی موجود در سایت سازمان سنجش کرده و کد پیگیری خود را دریافت کنند.

 

بخوانید: سایت انتخاب رشته دکتری

 

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری

داوطلبان آزمون دکتری برای تکمیل فرم انتخاب رشته باید وارد سایت سازمان سنجش شده و اقدام به تکمیل این فرم بر اساس علاقه مندی خود نمایند. داوطلبان برای انتخاب رشته بهتر می توانند فرم پیش نویس دکتری را تکمیل نمایند و از اولویت بندی خود مطمئن شوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرم انتخاب رشته آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در روند انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: ویرایش انتخاب رشته دکتری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم انتخاب رشته آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم انتخاب رشته آزمون دکتری چیست؟

    فرم پیش نویس دکتری فرمی است که داوطلبان می توانند برای کوشش خطا در مورد اولویت بندی انتخاب های خود از آن استفاده نمایند. 

  2. برای دسترسی به فرم انتخاب رشته آزمون دکتری چه باید کرد؟

    فرم پیش نویس دکتری در آخرین صفحه دفترچه انتخاب رشته درج شده است. 

  3. برای تکمیل فرم انتخاب رشته چه باید کرد؟

    داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه دکتری و استخراج کد رشته محل های مربوطه، آن ها را در فرم انتخاب رشته درج نمایند. 

 

منبع: فرم انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟ داوطلبان پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی دکتری در یک بازه زمانی یک هفته ای باید فرآیند انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند ۵۰ کدرشته محل انتخابی را که از طریق دفترچه راهنما استخراج کرده اند، در فرم انتخاب رشته وارد کنند. در ادامه مقاله به شرح مراحل تصویری و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی کسانی که در موعد مقرر در آزمون دکتری ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، نتایج اولیه را در قالب کارنامه از سایت مربوطه منتشر می‌کند. کارنامه اولیه داوطلبان آزمون دکتری حاوی اطلاعات مهمی است که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، بایستی از آن ها در جهت نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری اصولی و کارآمد بهره ببرند.

بنابراین داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه می‌توانند برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد که به صورت مجزا از یکدیگر انجام می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند.

با اینکه تمامی داوطلبان آزمون دکتری تجربه و پیش زمینه ای از انتخاب رشته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته اند، اما انتخاب رشته آزمون دکتری مرحله حساسی است که بایستی داوطلبان با آگاهی و اطمینان آن را پشت سر بگذارند چراکه برای نحوه انتخاب رشته دکتری و چیدمان الویت ها نیاز است داوطلبان به تحلیل جزئیات مربوط به کارنامه‌ خود بپردازند. 

تحلیل درست کارنامه های اولیه و استفاده از جزئیات آن ها در نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به داوطلب کمک می کند به ایده آل ترین انتخاب با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند، دست یابد. در مقاله زیر به بررسی کامل و نکات مهم انتخاب رشته پرداخته‌ایم. توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دکتری

 

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری معمولا در اوایل اردیبهشت ماه می باشد. طبق مندرجات دفترچه راهنما، داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه مجاز به شرکت در انتخاب رشته هستند، می‌توانند از نیمه‌ اول اردیبهشت ماه سال جاری دفترچه راهنمایی که شامل نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری و کدرشته محل های ارائه شده می باشد را دریافت کرده و نسبت به انتخاب رشته در سایت سنجش با نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” اقدام کنند.

داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می‌توانند در همین بازه زمانی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه راهنمای دانشگاه آزاد نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته اقدام کنند. نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری متفاوت می باشد.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری در سایت سنجش

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته بایستی کدرشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه راهنما استخراج کنند و در نهایت در 50 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود بچینند. در ادامه به بررسی نحوه انتخاب رشته دکتری در سایت سنجش و به صورت کلی و راهنما تصویری می پردازیم.

❌ نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به صورت کلی به شرح زیر می باشد.

✅مراجعه به سایت انتخاب رشته دکتری سنجش sanjesh.org

✅دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته و استخراج کدرشته محل های انتخابی موردنظر

✅انجام فرآیند انتخاب رشته و تکمیل فرم آن

✅دریافت کد رهگیری انتخاب رشته که به منزله انجام کامل می باشد.

 

راهنما تصویری

داوطلبانی که کدرشته محل های انتخابی خود را از دفترچه راهنما استخراج کرده و به ترتیب الویت بندی کرده اند، برای تکمیل فرایند انتخاب رشته دکتری و ثبت کدرشته ها درسایت سنجش بایستی طبق نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری زیر پیش بروند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند. در کادرهای پایین بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” کلیک نمایند.

 

2️⃣ در این مرحله نحوه انتخاب رشته دکتری از منوی سمت راست بر روی انتخاب رشته کلیک کنید.

 

3️⃣ چنانچه در زمان انتخاب رشته دکتری قرار داشته باشیم، بر روی لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) Ph.D سال ” کلیک نمایید.

4️⃣ در این مرحله نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری صفحه جدیدی برای داوطلبان نمایش داده می‌شود که بایستی نکات گفته شده در این صفحه را مطالعه و سپس بر روی گزینه ” تائید و ادامه – گام بعدی ” کلیک نمایند.

5️⃣ در صفحه جدید ایجاد شده داوطلبان بایستی از طریق یکی از روش های وارد کردن شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام و یا وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده و کدملی به صفحه انتخاب رشته دسترسی پیدا کنند.

6️⃣ در این مرحله  از نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ داوطلب باید کد رشته محل هایی که از پیش الویت بندی کرده است را به ترتیب الویت در فرم اینترنتی مربوط به انتخاب رشته وارد کند.

 

نحوه تکمیل فرم

7️⃣ داوطلبان باید برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری به علاقه مندی‌های خود دقت نمایند. اولویت با رشته محل های منطبق با علایق داوطلبان است. همچنین داوطلبان در مراحل و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 در تکمیل فرم انتخاب رشته باید سه دسته انتخاب داشته باشند.

  1. انتخاب هایی که با توجه به رتبه اکتسابی، پذیرش در آن ها دور از ذهن است.
  2. انتخاب های که پذیرش در آن ها محتمل است و علاقه مندی داوطلب را تشکیل می‌دهد.
  3. انتخاب هایی که پذیرش در آنها موردعلاقه داوطلب نیست اما به توجه به رتبه اکتسابی احتمال پذیرش در آنها خیلی زیاد است.

8️⃣ پس از اتمام فرایند وارد کردن الویت ها در فرم انتخاب رشته، بهتر است داوطلبان چندین بار فرم را بررسی و سپس بر روی گزینه ” ثبت و تایید نهایی ” کلیک نمایند.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری | ویرایش فرم

در بالا به بررسی نحوه انتخاب رشته دکتری پرداختیم. حال ممکن است برخی از داوطلبان درصدد اضافه یا حذف کردن کدرشته محل انتخابی و یا تغییر در چینش اولویت بندی کدرشته محل ها باشند. این دسته از داوطلبان در مهلت مقرر انتخاب رشته با مراجعه به سایت سنجش و طی کردن مراحل نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری که قبل تر به آن اشاره کردیم، می توانند فرم مربوطه را ویرایش کنند. توجه داشته باشید تعداد دفعات ویرایش فرم محدود می باشد و پس از آن امکان ویرایش نخواهید داشت.

 

بخوانید: ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

مراحل بعد از انتخاب رشته

پس از انجام مراحل و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری، داوطلبان باید خود را برای جلسه مصاحبه آماده کنند و از سوالات احتمالی آگاه شده و پاسخ های مناسبی را برای آن ها بیابند. مدتی پس از انتخاب رشته نتایج دعوت به مصاحبه اعلام می شود و داوطلبان باید به دانشگاه دعوت شده مراجعه کرده و در جلسه مصاحبه شرکت نمایند. در جلسه مصاحبه بایستی حتما مدارک خود را به طور کامل به همراه داشته باشید.

داوطلبان دعوت به مصاحبه باید وارد سایت سنجش شوند و فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را تکمیل نمایند. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از دانشگاه ها آزمون کتبی اختصاصی نیز داشته باشند که در این صورت باید اطلاعیه ها را از سایت دانشگاه پیگیری کنید. 

در نهایت مدتی پس از مصاحبه دکتری، نتایج نهایی در سایت سازمان سنجش اعلام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه نتایج نهایی قبولی خود را مشاهده نمایند. در صورتی که موفق به قبولی نشده اید، می توانید شانس خود را در سایر دانشگاه ها همچون پیام نور امتحان نمایید.

 

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

آزمون دکتری برای تمامی داوطلبان به صورت یکپارچه برگزار می شود و نتایج اولیه نیز در سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. اما پس از این مرحله، روند و نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد جدا می شود . داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته باید به سامانه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

داوطلبان برای تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید دفترچه راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت اختصاصی دانلود کرده و بر اساس اطلاعات مندرج در آن اقدامات لازم را انجام دهند. در روند تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید نحوه صحیح اولویت بندی بر اساس فاکتورهای مهمی همچون علاقه، مسافت دانشگاه، هیات علمی و غیره توجه نمایید. در صورت ابهام  و یا هرگونه مشکل در روند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نکات مهم برای انتخاب رشته اصولی

مهمترین مرحله نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ نحوه چینش الویت هاست؛ چنانچه داوطلب در چینش آنها دچار مشکل شود، از قبولی نهایی بازخواهد ماند. البته لازم است اشاره کنیم ترتیب الویت ها در دعوت به مصاحبه داوطلب تاثیری ندارد، چراکه اگر داوطلبی حتی در تمامی کد رشته محل های انتخابیش حد نصاب نمره لازم برای شرکت به مصاحبه داشته باشد، دعوت به مصاحبه خواهد شد.

ترتیب الویت ها زمانی اهمیت خود را نشان خواهد داد که نتایج نهایی و نتایج مصاحبه اعلام شود چرا که پس از مصاحبه سازمان سنجش با درنظر گرفتن نمره داوطلب، امتیاز اکتسابی در مصاحبه و همینطور سهمیه ها، نتایج نهایی داوطلب را براساس الویت‌های او اعلام می‌کند.

بهتر است داوطلبان در نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به مواردی همچون علاقه، کیفیت و رتبه علمی دانشگاه های انتخابی ، هیئت علمی و اساتید، مسافت دانشگاه تا محل زندگی، هزینه رفت و آمد، خوابگاه و شهریه دانشگاه ها توجه داشته و سپس الویت بندی کنند.

لازم است داوطلبان در انتخاب ترتیب کدرشته محل ها به نکاتی از قبیل فاصله دانشگاه تا محل زندگی، شهریه دوره، میزان ظرفیت رشته توجه نمایند. با انجام یک انتخاب رشته دقیق و مناسب، می‎توان به نتیجه مطلوب دست یافت. برای نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری بهتر و افزایش شانس قبولی در رشته محل مورد نظر خود می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

باورهای غلط در مورد انتخاب رشته دکتری

در مورد انتخاب رشته دکتری باورهای غلطی وجود دارد که بسیار هم رایج هستند و منجر به اشتباه در روند انتخاب رشته برای داوطلبان می شوند. این باورهای غلط ممکن است شانس داوطلبان برای قبولی در دانشگاه را نیز کاهش دهند. اطلاع از این باورها برای داوطلبان آزمون دکتری بسیار حائز اهمیت است؛ به همین دلیل در ادامه به توضیح کامل آن ها خواهیم پرداخت.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری |‌ تاثیر اولویت بندی در دعوت به مصاحبه

برخی از داوطلبان فکر می کنند که شانس بیشتری برای دعوت به مصاحبه در اولویت های اول خود دارند. این در حالیست که دعوت به مصاحبه هیچ ارتباطی به اولویت بندی داوطلب ندارد و تنها رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان است که تعیین کننده دعوت به مصاحبه آنان می باشد. در نهایت اولویت بندی، قبولی داوطلب در دانشگاه هایی را که موفق به قبولی در روند مصاحبه آن ها شده باشد را تعیین می کند.

 

انتخاب دانشگاه محل تحصیل قبلی، شانس قبولی را افزایش می دهد

یکی دیگر از باورهای رایج اما غلط در نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری این است که داوطلبان فکر می کنند دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه شانس بیشتری برای قبولی در آن دانشگاه دارند و دیگر داوطلبان هیچ شانسی برای قبولی نخواهند داشت. 

البته که اساتید دانشگاه نظر مثبت تری به دانشجویان قدیمی خود که آن ها را می شناسند، دارند اما با این حال نمی توان این مساله را به همه تعمیم داد. اما با این حال روزمه علمی داوطلبان حرف اول را در قبولی مصاحبه خواهد داشت و بهتر است که داوطلبان شانس خود را برای همه دانشگاه های مورد نظرشان امتحان کنند. ممکن است نظر اساتید نسبت به برخی از دانشجوهای قدیمی خود چندان مثبت نباشد و یا اینکه رعایت عدالت برای شان اهمیت زیادی داشته باشد. 

 

انتخاب دانشگاه هایی با شانس قبولی بیشتر

برخی از داوطلبان فکر می کنند که در تعداد دعوت به مصاحبه محدودیتی وجود دارد و به همین دلیل تنها دانشگاه هایی را در فرم انتخاب رشته وارد می کنند که احتمال قبولی در آن ها برای شان وجود دارد. این یکی از باورهای غلط است که شانس قبولی داوطلبان را نیز کاهش می دهد. 

توجه داشته باشید که در هر کدرشته محلی که تراز علمی حد نصاب آن را کسب کرده باشید، دعوت به مصاحبه خواهید شد. پس به هیچ عنوان انتخاب های خود را حذف و محدود نکنید و شانس تان را برای همه دانشگاه های مورد نظر امتحان کنید. 

 

مشاوره نحوه انتخاب رشته دکتری 1403

پس از یک بازه زمانی یک ماهه نتایج انتخاب رشته از طریق سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به این سایت می توانند نتیجه خود را مشاهده کنند. در این مرحله پذیرفته شدگان باید در مصاحبه دکتری شرکت کرده و در جلسه حضور یابند. 

در این مقاله به بررسی نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری پرداختیم. داوطلبان گرامی چنانچه در زمینه نحوه چینش و اولویت بندی و رتبه بندی دانشگاه ها و اساتید نیاز به راهنمایی دارید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته تا کارشناسان این مجموعه شما به صورت کامل راهنمایی کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتخاب رشته آزمون دکتری در کدام سایت انجام می شود؟

انتخاب رشته از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرید.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری به چه صورت می باشد؟

نحوه انتخاب رشته دکتری در متن مقاله شرح داده شده است.

آیا ویرایش فرم انتخاب رشته امکان پذیر می باشد؟

بله داوطلبان در صورت نیاز می توانند فرم انتخاب رشته را ویرایش کنند.

 

منبع: نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ سامانه سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می باشد. تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکترا پس از اعلام نتایج اولیه در صورت مجاز بودن در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سنجش می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. انتخاب رشته حساس ترین مرحله در آزمون مقطع دکتری می باشد و داوطبان با حساسیت و دقت بیشتر به انجام این فرآیند بپردازند. در ادامه به شرح راهنما تصویری در سایت انتخاب رشته دکتری سنجش sanjesh.org خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

منبع: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

معرفی سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

در زمان انتخاب رشته داوطلبانی که مجاز در دوره‌های مختلف روزانه و غیر روزانه هستند، باید به سایت انتخاب رشته دکتری سنجش sanjesh.org مراجعه نمایند و انتخاب رشته خود را از طریق این سامانه انجام دهند. دواطلبان در این مرحله مجاز به انتخاب حداکثر ۵۰ کدرشته محل انتخابی می باشند و باید آن را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

کنکور دکتری برای دانشگاه دولتی و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. انتخاب رشته همه دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیر انتفاعی و پیام نور فرآیند انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری یعنی سامانه سنجش انجام می گیرد. اما داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد می باشند باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

داوطلبان توجه داشته باشند که ممکن است پس از شروع انتخاب رشته تغییراتی در کد رشته محل‌های اعلام شده و ظرفیت آنها اعمال شود. بنابراین پیش از مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری مطالعه اصلاحیه‌های دفترچه انتخاب رشته ضرورت دارد.

در مقاله زیر به بررسی کامل و نکات کلیدی انتخاب رشته آزمون دکتری پرداخته ایم. لذا توصیه می کنیم پیش از انجام فرآیند حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دکتری

 

زمان انتخاب رشته دکتری سراسری ۱۴۰۳

در سال گذشته انتخاب رشته آزمون در اردیبهشت ماه انجام گرفت. با توجه به برگزاری آزمون دکتری در ۴ اسفند ماه پیش بینی می شود در سال جاری نیز انتخاب رشته در نیمه اول اردبیهشت ماه آغاز شود. چند روز پیش از آغاز انتخاب رشته دفترچه راهنما از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنما، ابتدا از قوانین و شرایط انتخاب رشته آگاهی می یابند و در بخش دیگر می توانند کدرشته محل مورد علاقه خود را از استخراج کرده و در انجام فرآیند انتخاب رشته، کدرشته محل ها را در فرم مربوطه در سایت انتخاب رشته دکتری وارد کنند.

بخوانید: راهنما زمان انتخاب رشته‌ دکتری

 

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش sanjesh.org

سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون دکتری است و داوطلبان تمامی دانشگاه ها اعم از سراسری و آزاد باید در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش ثبت نام کرده و سپس نتایج آزمون خود را دریافت نمایند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در زمان تعیین شده به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری یعنی سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. سازمان سنجش هر ساله در بازه های زمانی تعین شده دفترچه راهنما را منتشر کرده و داوطلبان پس از مطالعه آن می توانند نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری 

در ادامه به بررسی نحوه انتخاب رشته دکتری به صورت تصویری در قالب جدید سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش خواهیم پرداخت.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید.

 

2️⃣ در صفحه جدید سایت انتخاب رشته دکتری سنجش از منوی سمت راست بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کنید.

 

3️⃣ در این قسمت از سایت انتخاب رشته آزمون دکتری، از داوطلب اطلاعاتی خواسته می‌شود که با وارد نمودن آن اطلاعات به صفحه انتخاب رشته وارد می‌شود.

4️⃣ در این بخش از سایت انتخاب رشته دکتری باید نام دانشگاه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت صحیح بودن تایید و یا آن را تصحیح نمایید.

5️⃣ پس از وارد شدن به صفحه انتخاب رشته داوطلب می‌تواند 50 کدرشته محل را داخل فرم وارد کند. توصیه می‌شود ترتیب اولویت بندی کد رشته محل‌ها بر اساس علاقه و دیگر فاکتورهای تاثیر گذار باشد.

6️⃣ وقتی 50 انتخاب داخل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری وارد شد باید بر روی گزینه ی ثبت کلیک نماید.

7️⃣ اکنون زمان آن است که یک کد 15 رقمی به داوطلب داده شود. پس از دریافت این کد فرایند انتخاب‌رشته برای داوطلب به پایان می‌رسد. عدم دریافت این کد از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش به منزله تکمیل نشدن فرایند انتخاب رشته می‌باشد.

 

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری | ویرایش فرم

یکی از امکانات سایت انتخاب رشته دکتری امکان ویرایش لیست کدرشته محل های انتخابی می باشد. داوطلبان چنانچه تمایل به حذف یا اضافه کردن کدرشته محل جدید و یا جابه جایی اولویت های انتخابی خود را داشته باشند، می توانند با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری طبق مراحل شرح داده شده، لیست کدرشته محل های انتخابی را ویرایش کنند.

توجه داشته ویرایش فرم انتخاب رشته دارای محدودیت می باشد و پس از چند بار ویرایش سیستم قفل خواهد شد و امکان ویرایش را نخواهید داشت. پس چناچه مایل به ویرایش فرم می باشید، سعی کنید در حداقل یک یا دو بار اولویت بندی و ویرایش خود را نهایی کنید.

 

سایت اعلام نتایج انتخاب رشته ۱۴۰۳

پس از بازه زمانی یک تا دو ماهه، نتایج نیز از طریق سایت انتخاب رشته دکتری سنجش منتشر می شود و داوطلبان با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری می توانند نتیجه دعوت به مصاحبه خود را مشاهده کنند. سایت اعلام نتایح انتخاب رشته دکتری برای تمامی داوطلبان سایت سازمان سنجش با آدرس sanjesh.org می باشد. 

در صورت دعوت به مصاحبه، داوطلب با مراجعه به سایت دانشگاه دعوت شده می تواند از زمان و مکان برگزاری مصاحبه آگاهی یابد. در صورت ابهام در روند اعلام نتایج و مصاحبه دکتری می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید. 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

یکی از مهم ترین نکات در فرایند انتخاب رشته دکتری این است که پس از اعلام نتایج اولیه، مسیر دانشگاه آزاد از دانشگاه های سراسری جدا می شود و داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.org مراجعه نمایند. 

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز به صورت اختصاصی در همین سامانه قرار خواهد گرفت و از دفترچه دانشگاه های سراسری مجزا می باشد. چنانچه در فرایند انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل کو صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

مشاوره سایت انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته برای دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خود گردان و دانشگاه آزاد انجام می‌شود. داوطلبان گروه اول ممکن است مجاز به انتخاب رشته در تمامی دوره ها باشند و یا با محدودیت در انتخاب مواجه شوند. لازم است داوطلبان به درستی از دوره هایی که مجاز به انتخاب کدهای آن در سایت انتخاب رشته آزمون دکتری هستند مطلع شوند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب کدهای واحدهای دانشگاه آزاد هستند، در این مرحله یک کد هفت رقمی تحت عنوان کد دسترسی دریافت می‌کنند.

بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت انتخاب رشته آزمون دکتری چیست؟

    فرایند انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش انجام می شود. 

  2. آیا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز در سایت سنجش انجام می شود؟

    خیر داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند. 

  3. انتخاب رشته دکتری 1403 چه زمانی انجام می شود؟

    هنوز تاریخ دقیق انتخاب رشته مشخص نشده است اما انتظار می رود که مانند سال گذشته در اردیبهشت ماه باشد. 

 

منبع: سایت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد شروع شده است و داوطلبانی که قصد ثبت‌نام دارند، باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و فرم اعلام آمادگی ذخیره را تکمیل نمایند. مدتی پس از اتمام زمان ثبت نام، نتایج ثبت نام ذخیره اعلام خواهد شد و داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند به صورت نهایی در دانشگاه ثبت نام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

 

ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

برخی از داوطلبان کنکور به صورت ذخیره در دانشگاه آزاد پذیرفته می‌شوند. عبارت ذخیره در کارنامه قبولی داوطلبان بدین معناست که اگر دانشگاه ظرفیت خالی داشته باشد، فرد می‌تواند برای نام نویسی و ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کند. 

این افراد باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی اقدام نمایند و از این طریق نشان دهند که آماده ثبت‌نام در دانشگاه آزاد هستند. در صورتی که دانشگاه پس از ثبت نام قبولی های قطعی همچنان ظرفیت داشته باشد، اقدام به پذیرش داوطلبان ذخیره می‌نماید. 

 

تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد

ممکن است این سوال برای داوطلبان به وجود بیاید که با داشتن چه ترازی می‌توانند برای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد اقدام کنند. هر ساله تراز قبولی دانشگاه آزاد در رشته های مختلف با توجه به ظرفیت دانشگاه تغییر می‌کند. 

اما به طور کلی افرادی که تراز و رتبه بالاتری داشته باشند، به احتمال بیشتری امکان ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد را خواهند داشت. در صورتی که برخی از پذیرفته شدگان قطعی از ثبت نام انصراف دهند و دانشگاه ظرفیت خالی داشته باشد، افراد ذخیره مجاز به ثبت نام خواهند شد. 

 

زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد 1402

همانطور که گفته شد داوطلبانی که به صورت ذخیره پذیرفته شده‌اند، باید در زمان تعیین شده به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرم ثبت‌نام قبولی ذخیره را تکمیل نمایند. این فرم برای گزینش داوطلبان ذخیره با توجه به بالاترین تراز و ثبت نام در صورت تکمیل ظرفیت می‌باشد. 

زمان ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد در سال جدید مشخص شده است. داوطلبان می‌توانند تا 19 مهر برای ثبت نام اقدام نمایند. این فرایند توسط سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می‌شود. در صورت تمدید مهلت ثبت نام این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

راهنمای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد

ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، فرم اعلام آمادگی در سایت سنجش را کامل کنند. نحوه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣وارد سایت دانشگاه آزاد اسلامی با نشانی azmoon.org شوید.

2️⃣بر روی گزینه سامانه اعلام آمادگی به منظور ثبت نام ویژه ذخیره های آزمون سراسری 1402 کلیک نمایید. 

 

 

 

3️⃣کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در کادرهای مربوطه وارد کنید و گزینه ورود را بفشارید. 

 

 

4️⃣فرم را تکمیل کرده و آمادگی خود برای ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد را اعلام نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد

مدتی پس از ثبت‌نام ذخیره دانشگاه آزاد، نتایج نیز در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شود. داوطلبان پذیرفته شده می‌توانند مطابق با اطلاعیه های بعدی برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند. 

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ذخیره دانشگاه آزاد به چه معناست؟

    عبارت ذخیره در فرم قبولی به این معناست که داوطلب در لیست ذخیره قرار گرفته است و در صورت ظرفیت خالی دانشگاه، به طور قطعی پذیرفته خواهد شد. 

  2. ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    داوطلبان برای ثبت نام ذخیره باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم آمادگی ثبت نام را تکمیل نمایند. 

  3. زمان ثبت نام ذخیره آزاد چه تاریخی است؟

    داوطلبان تا تاریخ 19 مهر 1402 امکان ثبت نام خواهند داشت. 

منبع: ثبت نام ذخیره دانشگاه آزاد ۱۴۰۲



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان این آزمون است که باید از آن آگاه باشند. انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی انجام می‌شود و داوطلبان باید به مراجعه به این سامانه کدرشته محل های مورد نظر خود را با اولویت بندی صحیح در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. در این مطلب به بررسی کامل نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته های پزشکی و یا برخی از رشته های زیر مجموعه وزارت بهداشت را دارند، باید در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کنند. این آزمون سالانه یکبار توسط سازمان سنجش پزشکی کشور برگزار می‌شود. 

داوطلبانی که موفق به کسب رتبه حد نصاب شده باشند، مجاز به انتخاب رشته خواهند شد و می‌توانند بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه راهنما انتخاب رشته وزارت بهداشت، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

در نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت بسیار مهم است که داوطلبان از چگونگی اولویت بندی و چینش کد رشته محل ها اطلاع کامل داشته باشند چراکه طرفیتت رشته های وزارت بهداشت بسیار محدود است و در نتیجه هرگونه خطا منجر به از دست دادن شانس قبولی خواهد شد. با توجه به اهمیت نحوه انتخاب رشته در ادامه به توضیح کامل راهنما انتخاب رشته خواهیم پرداخت. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مراحل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت باید پس از دریافت کارنامه اولیه خود، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، بر اساس مندرجات دفترچه راهنما انتخاب رشته، فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به صورت کلی به شرح زیر می‌باشد.

????مراجعه به سایت سنجش پزشکی

????انتخاب گزینه دکتری تخصصی از منوی سمت راست

????کلیک بر روی گزینه انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل

????درج اطلاعات شخصی خواسته شده

????تکمیل فرم و دریافت کد رهگیری

 

راهنمای تصویری

در این قسمت از مقاله سایت دانتل کو به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی، نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را به صورت کامل آورده ایم.

1️⃣آدرس sanjeshp.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت سنجش پزشکی شوید.

 

 

2️⃣ در این مرحله نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت از منوی سمت راست بر روی گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” و سپس مجددا گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” کلیک کنید.

 

 

3️⃣لینک فعال “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید.

4️⃣در صفحه بعدی مجددا تیک گزینه “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را فعال کنید.

5️⃣در این مرحله از نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه وارد نمایید.( اتباع خارجی باید شماره گذرنامه را درج نمایند)

6️⃣سپس کد یکبار مصرفی که به شماره تلفن تان ارسال شده را در کادر مربوطه وارد نمایید.

7️⃣حال وارد فرم انتخاب رشته شده اید و باید اطلاعات مورد نیاز و کدرشته محل های مورد نظر خود را تکمیل کنید.

8️⃣در نهایت گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا کد ۱۵ رقمی به شما داده شود. عدم دریافت این کد به معنای ناموفق بودن فرایند انتخاب رشته می‌باشد.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت | ویرایش فرم

برخی از داوطلبان در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته خود در سایت سنجش پزشکی دچار خطا شده و اطلاعات خود را به اشتباه درج می‌کنند. اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که در مدت زمان تعیین شده برای انتخاب رشته امکان ورود مجدد به سایت و ویرایش اطلاعات وجود دارد. برای ویرایش اطلاعات باید طبق مراحل زیر پیش بروید. 

1️⃣وارد سایت سنجش پزشکی شوید.

2️⃣گزینه دکتری تخصصی را انتخاب نمایید. 

3️⃣بر روی گزینه انتخاب رشته محل-ویرایش رشته محل کلیک کنید. 

4️⃣کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. 

5️⃣رمز یکبار مصرف را درج نمایید. 

6️⃣وارد فرم انتخاب رشته شده و کدرشته محل ها را اصلاح نمایید. 

7️⃣در نهایت حتما گزینه ثبت تغییرات را انتخاب نمایید. 

 

مشاوره آزمون دکتری وزارت بهداشت

در هنگام انتخاب رشته دکتری حتما به این نکته توجه داشته باشید که ظرفیت پذیرش این رشته ها بسیار محدود است. در نتیجه اگر شانس قبولی داشته باشید اما به نحو اشتباه انتخاب رشته کنید و ملاک های اولویت بندی را مدنظر قرار ندهید، شانس خود را از دست خواهید داد. به همین منظور توصیه می‌شود که حتما با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و با کمک آنان انتخاب رشته نمایید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به چه صورت است؟

    در متن مقاله به نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت به صورت کامل پرداخته شده است. 

  2. انتخاب رشته وزارت بهداشت در چه سایتی انجام می‌شود؟

    داوطلبان برای انتخاب رشته باید به سایت سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir مراجعه نمایند. 

  3. آیا امکان ویرایش فرم انتخاب رشته وجود دارد؟

    بله در طول مدت زمان تعیین شده برای انتخاب رشته می‌توانید مجددا وارد سایت شده و فرم را ویرایش نمایید. 

 

منبع: نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ یکی از مراحل در فرایند این آزمون است که داوطلبان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. ظرفیت پذیرش آزمون دکتری وزارت بهداشت بسیار محدود است به همین دلیل تنها عده اندکی که جز افراد برتر آزمون بوده اند موفق به پذیرش نهایی خواهند شد. در این روند بسیار مهم است که از تمامی جزییات و نحوه صحیح انتخاب رشته اطلاع کامل داشته باشید تا در اثر اشتباه شانس قبولی خود را از دست ندهید. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

منبع: انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

 

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش پزشکی اقدام به برگزاری آزمون دکتری می‌کند تا داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته های زیرگروه  پزشکی را دارند، بتوانند با کسب حد نصاب نمره در رشته مورد نظر خود تحصیل نمایند. 

به طور معمول پس از دو ماه از برگزاری آزمون نتایج اولیه در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. داوطلبانی که رتبه حد نصاب را کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، باید نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت اقدام نمایند. 

داوطلبان برای انتخاب رشته باید در زمان تعیین شده دفترچه راهنما را دانلود کرده و سپس با اطلاع کافی از ظرفیت هر رشته محل، اولویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج نمایند. در ادامه تمامی قوانین و شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را بررسی خواهیم کرد. 

 

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

انتخاب رشته دکتری مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج اولیه شروع خواهد شد. متقاضیان باید اطلاعیه های مربوط به آزمون دکتری وزارت بهداشت را پیگیری کرده و بر این اساس در زمان تعیین شده اقدام به انتخاب‌رشته نمایند. 

تاکنون زمان دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مشخص نشده است اما با توجه به روند سال گذشته که از ۱۰ تا ۱۵ تیرماه بود، احتمالا در سال جدید نیز در همین بازه زمان انتخاب رشته انجام خواهد شد.

به محض اطلاع رسانی در مورد تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت این مطلب بروزرسانی خواهد شد و زمان دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر از جدول زمانبندی دکتری وزارت بهداشت در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

افراد واجد شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت این امکان را خواهند داشت که پس از اعلام نتایج و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته نسبت به تکمیل فرم در سایت سنجش پزشکی اقدام نمایند. 

رتب و تراز داوطلبان در آزمون دکتری ملاک انتخاب رشته آنان خواهد بود و بر این اساس تعیین می‌شود که آیا امکان انتخاب رشته در دوره های روزانه، و شهریه پرداز را دارند یا خیر. بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه راهنما انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت،کسب ۳۰ درصد نمره آزمون و ۵۰ درصد میانگین نمره سایر داوطلبان برای مجاز شدن به انتخاب‌رشته لازم است. 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید در زمان مقرر به سایت سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir مراجعه نمایند و پس از وارد کردن اطلاعات خود و ورود به صفحه شخصی، فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. برخی از داوطلبان ممکن است تنها برای انتخاب رشته چند دوره مجاز شده باشند و یا به طور کلی امکان انتخاب رشته را نداشته باشند. 

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1403

داوطلبانی که قصد انتخاب‌رشته دکتری را دارند باید در مرحله اول دفترچه راهنما انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را دانلود کرده و آن را به طور کامل مطالعه نمایند تا از شرایط و ضوابط و نحوه انتخاب‌رشته مطلع شوند. 

در دفترچه راهنما علاوه بر شرایط و ضوابط، کد رشته محل ها نیز همراه با ظرفیت هر یک ارائه شده است و داوطلبان باید به طور کامل از این رشته محل ها اطلاع داشته باشند و بر این اساس انتخاب های خود را اولویت بندی نمایند.

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1403 هنوز منتشر نشده است و به محض انتشار لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع نسبی، دفترچه راهنمای سال گذشته را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که در مرحله اول آزمون دکترا وزارت بهداشت قبول شده اند، بایستی با مراجعه به سایت سنجش پزشکی فرم انتخاب رشته خود را بر اساس ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل تکمیل کنند. در این قسمت به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی، راهنمای کامل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را به صورت کامل آورده ایم. 

1️⃣آدرس sanjeshp.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد سایت سنجش پزشکی شوید.

 

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” و سپس مجددا گزینه “دکتری تخصصی کلیک ph.D” کلیک کنید. 

 

 

3️⃣لینک فعال “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را انتخاب نمایید. 

4️⃣در صفحه بعدی انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مجددا تیک گزینه “انتخاب رشته محل-ویرایش انتخاب رشته و محل” را فعال کنید. 

5️⃣کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه وارد نمایید.( اتباع خارجی باید شماره گذرنامه را درج نمایند)

6️⃣سپس کد یکبار مصرفی که به شماره تلفن تان ارسال شده را در کادر مربوطه وارد نمایید. 

7️⃣حال وارد فرم انتخاب رشته شده اید و باید اطاعات مورد نیاز و کدرشته محل های مورد نظر خود را تکمیل کنید. 

8️⃣در نهایت گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا کد ۱۵ رقمی به شما داده شود. عدم دریافت این کد به معنای ناموفق بودن فرایند انتخاب رشته می‌باشد.

نکته: در صورتی که کدرشته محل ها را اشتباه وارد کردید، می‌توانید با گزینه های حذف و یا جابجایی آن ها را ویرایش نمایید. 

 

وارد کردن سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی

یک نکته مهم در مورد انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت این است که داوطلبان باید سوابق پژوهشی و آموزشی خود را در سامانه وارد کنند تا بتوان برای نمره مصاحبه از آن استفاده کرد. 

برای این منظور باید وارد سایت سنجش پزشکی شده و گزینه ارسال سوابق و انتخاب گزینه مربوطه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی بایستی کد رهگیری خود را وارد نمایید تا صفحه دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی باز شود. 

فرم ارائه شده را چاپ کرده و پس از تکمیل اطلاعات آن مجددا آن را به صورت pdf در سامانه بارگزاری نمایید. علاوه بر این باید مدارک مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی که در فرم درج کرده اید را نیز در سایت بارگزاری گنید تا اطلاعات شما به طور دقیق ثبت شده و برای مرحله مصاحبه مورد استفاده قرار گیرد. 

توجه داشته باشید که در هنگام ثبت مدارک مربوط به مقاله تنها باید مقالاتی را ارائه دهید که به صورت قطعی منتشر شده اند و مقاله های نحت بررسی یا ارسال شده ملاک نخواهند بود. در صورتی که پس از بارگزاری مدارک مقاله شما منتشر شد می‌توانید آن را در جلسه مصاحبه به صورت حضوری تحویل دهید.

 

اقدامات پس از انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 

پس از انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی باید خود را برای جلسه مصاحبه آماده کنید. چنانچه شما نمره حد نصاب در کدرشته محل انتخابی خود را کسب کرده باشید، دانشگاه برای مصاحبه از شما دعوت خواهد کرد. 

برای شرکت در جلسه مصاحبه حتما در مورد سوالات احتمالی تحقیق کرده و خود را برای آن آماده کنید. در این جلسه باید در مورد سوابق آموزشی و پژوهشی خود توضیحاتی کاملی ارائه دهید. تمامی جزییات مربوط به مصاحبه در دفترچه انتخاب رشته توضیح داده می‌شود.

مدتی پس از شرکت در جلسه مصاحبه نیز سازمان سنجش پزشکی نتایج نهایی را اعلام می‌کند و پذیرفته شدگان نهایی می‌توانند بر اساس اطلاعیه های منتشر شده برای ثبت نام قطعی به دانشگاه خود مراجعه نمایند. 

 

مشاوره دکترا

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت را دارند باید بدانند که ظرفیت پذیرش این آزمون بسیار محدود است و بخش بزرگی از قبولی در رشته مورد نظر انتخاب‌رشته صحیح است. با توجه به ظرفیت بسیار محدود، کوچک ترین اشتباه شانس قبولی شما را از بین خواهد برد پس بهتر است که ریسک نکنید و در این مسیر از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. 

  2. انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق هنوز مشخص نشده است اما احتمالا مانند سال گذشته در تیرماه خواهد بود. 

  3. آیا انتخاب رشته وزارت بهداشت هزینه ای دارد؟

    خیر این روند کاملا رایگان ایست و داوطلبان نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت. 

 

منبع: انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزان این مدارس می باشد. مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جز مدارس برتر در کشور هستند که پایه علمی و وضعیت تحصیلی دانش آموزان را تا حد بسیار زیادی ارتقا می دهند. 

در نتیجه این وضعیت شانس پذیرش در قبولی کنکور سراسری افزایش می یابد. در این مطلب به بررسی کامل تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

منبع: تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور

 

 

تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جز مدارس برتر در سطح کشور هستند که شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش دانش آموز دارند. در عوض دانش آموزان پذیرفته شده در این مدارس امکانات آموزشی بسیار عالی دریافت خواهند کرد.

یکی از مهم ترین سوالات والدین و دانش آموزان این مدارس مربوط به تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور سراسری می باشد. مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به روش های مختلفی بر کنکور تاثیر می گذارند که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

برای مشاهده راهنما جامع ثبت نام آزمون تیزهوشان و راهنما تصویری بر روی متن کلیک کنید.

 

 

 

 

رابطه قبولی در کنکور با نوع مدرسه

آمار ها نشان داده است که بسیاری از والدین و دانش آموزان ترجیح می دهند در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ثبت نام کنند. یکی از دلایل علاقه به این مدارس افزایش شانس قبولی در کنکور سراسری می باشد.

طبق بررسی ها دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تحصیل کرده اند، به دلیل پایه علمی قوی تر و عادت به مطالعه بیشتر، موفقیت بیش‌تری در کنکور کسب می کنند. به همین دلیل می توان گفت که تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور غیر قابل انکار است.

برای مشاهده راهنما جامع ثبت نام آزمون نمونه دولتی و راهنما تصویری بر روی متن کلیک کنید.

 

 

سهمیه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور

برخی از افراد بر این باورند که مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سهمیه مجزایی در کنکور سراسری دارند و این سهمیه منجر به افزایش شانس قبولی دانش آموزان در کنکور می شود.

این در حالیست که تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور هیچ ارتباطی به داشتن سهمیه ندارد و سازمان سنجش سهمیه خاصی برای این مدارس در نظر نگرفته است.

این خود دانش آموزان هستند که با توجه به پایه علمی قوی که در این مدارس کسب کرده اند و ساعت های طولانی مطالعه، موفق به کسب درصد بالا در کنکور و رتبه عالی می شوند. برای دریافت برنامه درسی و قبولی در کنکور سراسری می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار دانتل کو در سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو کرده و عضو شوید.

 

دلایل تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور

همانطور که گفته شد مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سهمیه خاصی در کنکور ندارند و دلایل تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور موارد دیگری می باشد. از این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅ آزمون و شرایطی که برای پذیرش در این مدارس در نظر گرفته شده است، باعث می شود تا دانش آموزان با شرایط یکسان از نظر هوشی و تحصیلی در کنار هم آورده شوند و در نتیجه روند آموزش آنان با سرعت و کیفیت بیشتری طی شود.

✅ در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی امکانات آموزشی سطح بالایی مثل آزمایشگاه های مجهز قرار دارد که دانش آموزان می توانند از آن ها استفاده نمایند.

✅ دانش آموزان این مدارس توانایی بالایی در یادگیری دروس دارند.

✅ آموزش در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در سطح بالاتری نسبت به سایر مدارس است و در نتیجه دانش آموزان از وضعیت تحصیلی بهتری برخوردار خواهند بود.

✅ آزمون های مختلفی که در طول دوران تحصیل گرفته می شود، دانش آموزان را به مطالعه زیاد عادت داده و از سوی دیگر منجر به تقویت پایه علمی آن ها خواهد شد.

✅ در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تعداد دانش آموزان محدود تر است و در نتیجه معلمان می توانند زمان بیشتری را به یادگیری هر دانش آموز اختصاص دهند.

 

مشاوره کنکور سراسری

تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور غیر قابل انکار است اما با این حال دانش آموزان تحصیل کرده در مدارس عادی نیز به هیچ عنوان شانس کمتری نسبت به این دانش آموزان ندارند و تنها کافیست که با تلاش و کوشش زیاد و به صورت صحیح در این مسیر گام بردارند.

مشاوران تحصیلی می توانند در این روند شما را یاری کنند. شما می توانید برای دریافت مشاوره تحصیلی برای برنامه ریزی کنکور سراسری از متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  • تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور به چه صورت است؟

این مدارس به دلیل تقویت پایه علمی دانش آموزان شانس موفقیت در کنکور را افزایش می دهند.

 

  • آیا مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان سهمیه مجزایی در کنکور دارند؟

خیر هیچ سهمیه اختصاصی برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در نظر گرفته نشده است.

 

  • آیا دانش آموزان مدارس عادی شانس کمتری برای قبولی در کنکور دارند؟

خیر این دانش آموزان با تلاش زیاد و کمک گرفتن از افراد متخصص می توانند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوند.

 

 

 

منبع: تاثیر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در قبولی کنکور

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 شرایط ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چیست؟ در این مدارس تمام پایه های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دایر هستند. ثبت‌نام دانش آموزان واجد الشرایط در پایه های تحصیلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم از طریق سایت پادا و به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که نام نویسی سایر پایه ها به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مدنظر انجام می‌گیرد. دانش آموزان متقاضی ورود به مدرسه شاهد، باید واجد شرایط ثبت نام شاهد 1403 -1404 باشند و امتیاز لازم را برای ورود به این مدرسه به دست آورند. در ادامه به بررسی کامل شرایط ثبت نام مدارس شاهد می‌پردازیم.

منبع: شرایط ثبت نام مدارس شاهد

 

شرایط ثبت نام شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

پیش از بررسی شرایط ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ لازم است به پرتکرار ترین سوال دانش آموزان پاسخ دهیم که آیا مدرسه شاهد فقط مختص به دانش آموزان دارای سهمیه است؟ آیا دانش آموزانی که سهمیه رزمندگان و ایثارگری دارند و یا هیچ سهمیه ای ندارند، مجاز به نام نویسی و تحصیل در مدرسه شاهد نیستند؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بیشترین ظرفیت پذیرش مدرسه شاهد به دانش آموزان دارای سهمیه اختصاص دارد. در چندسال اخیر با افزایش تعداد ظرفیت پذیرش، امکان جذب دانش آموزان بیشتری فراهم شده است و از این طریق فرصتی به دانش آموزان عادی داده می‌شود که در این مدرسه به تحصیل بپردازند. پس علاوه بر دانش آموزانی که سهمیه شاهد دارند، دانش آموزان عادی نیز امکان ثبت‌نام دارند ولی شرایط ثبت نام مدارس شاهد این دو دسته از دانش آموزان متفاوت است که در ادامه بررسی خواهیم کرد. 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام شاهد

 

شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404

در ادامه به بررسی شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می پردازیم.

❌سکونت دانش آموزان در محدوده تعیین شده و نزدیک به مدرسه

❌دارا بودن صلاحیت های اخلاقی و رفتاری

❌دارا بودن پوشش متناسب سن دانش آموز از شرایط ثبت نام مدارس شاهد

❌التزام دانش آموز و خانواده او به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 در پایه های مختلف، متفاوت است. دانش آموزان متقاضی باید علاوه بر شرایط عمومی از شرایط علمی پایه تحصیلی خود نیز برخوردار باشند و چنانچه پس از ثبت‌نام و قبولی در مدرسه مشخص شود که دانش آموز واجد شرایط ثبت نام مدارس شاهد نمی‌باشد، ثبت‌نام او باطل و از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد. برای ورود به سایت ثبت نام مدارس شاهد و سامانه پادا کلیک کنید.

 

شرایط علمی پایه اول ابتدایی

✅کسب امتیاز با توجه به فرم امتیاز بندی

✅رعایت شرایط عمومی 

???? شرایط ثبت نام مدارس شاهد برای دانش آموزان فارغ التحصیل شده از پایه اول ابتدایی مدارس شاهد و سایر مدارس، برای ورود به پایه های دوم تا ششم این مدرسه، باید در تمام دروس امتحانات نوبت دوم خردادماه، نمره خیلی خوب را کسب کرده باشند و این شرط برای دانش آموزان خود مدرسه شاهد که قصد ادامه تحصیل در همین مدرسه را دارند نیز برقرار است.

شرایط ثبت نام مدارس شاهد 

 

شرایط علمی پایه هفتم متوسطه اول

✅کسب نمره ” خیلی خوب ” در تمامی دروس یا حداکثر در یک درس ” خوب ” و در سایر دروس ” خیلی خوب “

????شرایط ثبت نام مدارس شاهد دانش آموزان پذیرفته شده در پایه هفتم مدرسه شاهد برای ادامه تحصیل در پایه های هشتم و نهم همان مدرسه محل تحصیل خود باید حداقل معدل 16 را در امتحانات نوبت دوم کسب نمایند و در تمامی دروس نیز حداقل نمره 15 در دروس دروس ریاضیات، علوم تجربی، املا، فارسی، زبان عربی و زبان خارجی را به دست آورند.

همچنین دانش آموزان سایر مدارس برای ورود به پایه هشتم و نهم مدارس شاهد، باید دارای حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه و حداقل نمره 16 در تمامی دروس باشند.

 

 

شرایط علمی پایه دهم متوسطه دوم

✅قبولی خرداد با حداقل معدل 16 ( از آن جایی که امتیاز بندی دانش آموز برای ثبت نام شاهد بسیار مهم است توصیه می کنیم مقاله امتیاز بندی مدارس شاهد را مطالعه نمایید. )

✅دارای نمره سالانه 14 در دروس رشته‌‍ تحصیلی هدایت شده

????شرایط ثبت نام مدارس شاهد دانش آموزانی که پایه دهم را در این مدرسه تحصیل کرده اند، برای ادامه تحصیل در پایه های یازدهم و دوازدهم در این مدرسه باید در تمام دروس تخصصی رشته خود حداقل نمره 13 را به دست آورند و معدل آن ها کمتر از 14 نباشد.

بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام شاهد

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد | امتیازبندی ثبت نام مدارس شاهد

دانش آموزان شاهد و غیر شاهد برای نام نویسی، علاوه بر شرایط ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید امتیازات لازم را نیز دارا باشند. جدول امتیازبندی مدارس شاهد برای دانش آموزان به شرح زیر می‌باشد. 

 

دانش آموزان شاهد

امتیازبندی دانش آموزان شاهد واجد شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 به صورت زیر می‌باشد. 

سهمیه امتیاز
فرزند شهید 5000 امتیاز
فرزند آزاده 5000 امتیاز
فرزند جانباز حداقل 70 درصد 5000 امتیاز
فرزند جانباز 50 تا 69 درصد 5000 امتیاز
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد 5000 امتیاز
دانش آموز جانباز 3000 امتیاز
فرزند جانباز حداکثر 25 درصد 2000 امتیاز
نوه شهید یا جانباز حداکثر 70 درصد 900 امتیاز برای هر مورد (تا 1800 امتیاز)
نوه آزاده یا جانباز حداکثر 69 درصد 200 امتیاز برای هر مورد (تا 400 امتیاز)
نوه آزاده 200 امتیاز برای هر مورد (تا 400 امتیاز)
نوه جانباز 50 تا 69 درصد 200 امتیاز برای هر مورد (تا 400 امتیاز)
نوه جانباز حداکثر 49 درصد 100 امتیاز برای هر مورد (تا 200 امتیاز)
فرزند رزمنده داوطلبانه در جبهه مقاومت هر ماه 60 امتیاز حداکثر 5760 امتیاز
فرزند رزمنده وظیفه  40 امتیاز برای هر ماه حضور در مناطق جنگی  حداکثر 2760 امتیاز

15 امتیاز برای هر ماه حضور در مناطق امنیتی شمال غرب حداکثر 270 امتیاز

2.5 امتیاز برای هر ماه حضور در مناطق امنیتی از تاریخ 67/7/1  حداکثر 225 امتیاز

2 امتیاز برای هر ماه حضور در مناطق عملیاتی از تاریخ 67/7/1 حداکثر 120 امتیاز

3 امتیاز برای هر ماه برای فرزند گروه جهادی شمیم شاهد حداکثر 300 امتیاز

 

جدول امتیاز بندی دانش آموزان غیر شاهد

امتیازبندی دانش آموزان غیر شاهد برای شرایط ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به صورت زیر می‌باشد. 

سهمیه امتیاز
حافظ قرآن کریم 15 امتیاز برای هر جز حداکثر 30 جز و حداکثر 450 امتیاز
فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش یا بنیاد شهید شاغل، انتقالی گرفته و بازنشسته حداکثر 300 امتیاز

5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی پدر در آموزش و پرورش  حداکثر 175 امتیاز

5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی مادر در آموزش و پرورش  حداکثر 175 امتیاز

5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی پدر در بنیاد شهید حداکثر 175 امتیاز

5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی مادر در بنیاد شهید حداکثر 175 امتیاز

شرایط ثبت نام مدارس شاهد فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد تا پایان شهریور 1403 حداکثر امتیاز 220

20 امتیاز برای کادر آموزشی (پدر) برای هر 6 ساعت حداکثر 80 امتیاز

20 امتیاز برای کادر آموزشی (مادر) برای هر 6 ساعت حداکثر 80 امتیاز

15 امتیاز برای کادر اداری (پدر) برای هر 6 ساعت حداکثر 110 امتیاز

15 امتیاز برای کادر آموزشی (مادر) برای هر 6 ساعت حداکثر 110 امتیاز

سابقه خدمت سنوات گذشته در طرح شاهد تا پایان شهریور 1403 8 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمت آموزشی (پدر) حداکثر 240 امتیاز

8 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمت آموزشی (مادر) حداکثر 240 امتیاز

10 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمات اداری (پدر) حداکثر 300 امتیاز

10 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمات اداری (مادر) حداکثر 300 امتیاز

50 امتیاز برای اعضا اصلی ستاد شاهد و مشاوره استان

فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش در مدرسه ایثارگران تا پایان شهریور 1403 حداکثر 88 امتیاز

8 امتیاز برای کادر آموزشی (پدر) برای هر 6 ساعت حداکثر 32 امتیاز

8 امتیاز برای کادر آموزشی (مادر) برای هر 6 ساعت حداکثر 32 امتیاز

8 امتیاز برای کادر اداری (پدر) برای هر 8 ساعت حداکثر 44 امتیاز

8 امتیاز برای کادر اداری (مادر) برای هر 8 ساعت حداکثر 44 امتیاز

سابقه خدمت سنوات گذشته در مدرسه ایثارگران تا پایان شهریور 1403 حداکثر 240 امتیاز

4 امتیاز برای هر سال سابقه خدمت تمام وقت در مدرسه ایثارگران (پدر) حداکثر 120 امتیاز

4 امتیاز برای هر سال سابقه خدمت تمام وقت در مدرسه ایثارگران (مادر) حداکثر 120 امتیاز

دانش آموز متقاضی ثبت نام در مدرسه شاهد محل خدمت والدین 25 امتیاز به ازای هر 6 ساعت خدمت حداکثر 100 امتیاز
شرایط ثبت نام مدارس شاهد فرزند فرهنگیان شاغل در مدارس مناطق امنیتی (درگیر و غیر درگیر) 100 امتیاز
فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز حداکثر 120 امتیاز

 

120 امتیاز برای ساخت مدرسه شاهد

80 امتیاز برای اهدا زمین به مدرسه شاهد

30 امتیاز برای تجهیز مدرسه شاهد در سال گذشته

سهمیه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مخصوص ایثارگران 10 امتیاز برای داشتن سه فرزند (تولد فرزند سوم بعد از آبان 1400)

 

مشاوره شرایط ثبت نام شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزانی که واجد شرایط ثبت نام مدارس شاهد هستند، در زمان نام نویسی به سایت پادا مراجعه و برای ثبت‌نام خود اقدام نمایند. زمان نام نویسی پایه اول ابتدایی اوایل خرداد ماه و زمان نام نویسی پایه های هفتم و دهم، در خرداد ماه می‌باشد.

دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد می‌باشند، پس از نام نویسی در سایت، قبول شده قطعی تلقی می‌شوند و باید با مراجعه به مدرسه مورد تقاضا و ارائه مدارک لازم، ثبت‌نام خود را نهایی کنند. اما دانش آموزان عادی، پس از ثبت نام در سایت پادا باید منتظر بررسی فرم امتیاز بندی مدرسه باشند و چنانچه واجد شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404 و امتیاز لازم باشند، پذیرش خواهند شد. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام مدارس در چه تاریخی می باشد؟

    نام نویسی مدارس شاهد معمولا در خرداد و تیر ماه انجام می گیرد.

  2. نام نویسی به چه صورت انجام می گیرد؟

    نام نویسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد به به آدرس my.medu.ir انجام می شود.

  3. شرایط ثبت نام مدارس شاهد چیست؟

    در متن مقاله به بررسی کامل شرایط ثبت نام مدارس شاهد در تمامی مقاطع تحصیلی پرداخته ایم.

منبع: شرایط ثبت نام مدارس شاهد



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات یکی از گزینه هایی است که علاقه مندان به کار و اشتغال در بانک می توانند از آن استفاده کرده و در بانک استخدام شوند. بانک صادرات هر ساله با توجه به نیازی که به نیروی کار دارد، در زمان های مختلف اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می کند و افراد واجد شرایط می توانند در این آزمون ثبت‌نام نمایند. متقاضیان باید از شرایط و مدارک ثبت نام و سایر جزئیات اطلاع کامل داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.


ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات

افرادی که علاقه مند به کار کردن در بانک هستند، می توانند در آزمون های استخدامی بانک های مختلف شرکت کرده و به صورت رسمی استخدام شوند. یکی از بانک های کشور که اقدام به جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی می‌کند، بانک صادرات می باشد.

این بانک با توجه به نیاز خود به نیروی جدید، اطلاعیه ای منتشر کرده و علاقه مندان واجد شرایط را برای ثبت نام در آزمون دعوت می‌کند. متقاضیان برای استخدام در این بانک باید از زمان و شرایط و سایر جزئیات مربوط به ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات اطلاع کامل داشته باشند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

منبع: ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات


زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات

استخدامی بانک صادرات از طریق آزمون زمان مشخص و دقیقی ندارد چرا که این بانک هر ساله با توجه به نیاز خود به نیروی جدید اقدام به انتشار فراخوان و برگزاری آزمون می کند. سال گذشته بانک صادرات در خرداد ماه ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صادرات را شروع کرد اما در مورد زمان ثبت‌نام در سال جدید هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده است.

تمامی مراحل ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات از اعلام فراخوان تا اعلام نتایج در سایت اختصاصی بانک صادرات انجام می شود. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان ثبت نام آزمون، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات

برای ثبت‌نام در آزمون و استخدام در بانک صادرات، متقاضیان باید شرایطی را داشته باشند و در غیر این صورت واجد نام نویسی نخواهند بود. این شرایط در هر دوره ثبت نام از طریق دفترچه اختصاصی ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات منتشر شده و دراختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام آزمون در سال جاری هنوز منتشر نشده است، شرایط ذکر شده در دفترچه دوره قبلی را برای آگاهی شما ارائه کرده ایم. به محض انتشار دفترچه جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شرایط ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صادرات در دوبخش عمومی و اختصاصی به شرح زیر هستند.

 

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به دین اسلام یا ادیان مورد تایید
✅ اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران
✅ داشتن تابعیت ایرانی
✅ برخورداری از سلامت جسمی و روانی کامل
✅ عدم‌اعتماد به مواد مخدر و سو سابقه کیفری

شرایط اختصاصی

✅ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای 
✅ ارائه مدرک تحصیلی متناسب به رشته های مورد نیاز ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات
✅ بومی بودن در شهر مورد نظر برای استخدام
✅ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد با معدل حداقل 16
✅ شرط سنی حداقل 27 برای دارندگان مدرک کارشناسی و شرط سنی حداقل 29 برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون استخدامی صادرات

متقاضیان ثبت‌نام در آزمون استخدامی بانک صادرات باید مدارک مورد نیاز برای نام نویسی را به طور کامل آماده کرده و آن ها را با توجه به دستور العمل ثبت‌نام، در سایت بانک صادرات بارگزاری نمایند. نقص در مدارک منجر به لغو ثبت نام متقاضی خواهد شد و حتی در صورت کسب رتبه حد نصاب نیز از ادامه آزمون منع می گردد. لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات به شرح موارد زیر می باشد

✅ عکس 4*3 اسکن شده
✅ کپی صفحه اول شناسنامه
✅ کارت ملی
✅ کارت پایان خدمت یا معافیت دائم
✅ مدرک تحصیلی متناسب با درج معدل

 

نحوه ثبت نام در آزمون بانک صادرات

ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صادرات در سایت اختصاصی این بانک با آدرس bsi.ir انجام می شود. داوطلبان باید در زمان تعیین شده به این سامانه مراجعه کرده و در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام نمایند. همانطور که در بالا گفته شد در صورت نداشتن حتی یکی از شرایط ثبت نام، امکان نام نویسی در آزمون استخدامی وجود نخواهد داشت.
در زمان ثبت نام لینکی با عنوان ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات در صفحه اصلی سایت فعال خواهد شد و داوطلبان می توانند از آن طریق هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و مراحل نام نویسی را تکمیل نمایند. به محض شروع ثبت‌نام آزمون استخدامی بانک صادرات لینک ثبت‌نام در این صفحه قرار خواهد گرفت.

 

 

برگزاری آزمون و نتایج آزمون استخدامی بانک صادرات

با توجه به روند سال های گذشته باید گفت که آزمون استخدامی بانک صادرات در دو مرحله کتبی و شفاهی (مصاحبه) برگزار می شود. آزمون کتبی سال گذشته در ماه مهر برگزار شد و داوطلبان باید در جلسه آزمون به سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می دادند.

برای شرکت در آزمون کتبی لازم است که کارت ورود به جلسه خود را چند روز قبل برگزاری آزمون از سایت دریافت کرده و با خود به همراه داشته باشید. تقریبا یک ماه پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه نیز منتشر خواهد شد.

افراد پذیرفته شده در مرحله اول باید در مصاحبه بانک صادرات شرکت کرده و معاینات پزشکی را نیز انجام دهند. نتایج مرحله دوم نیز در حدود یک تا دو ماه بعد اعلام می شود و افراد پذیرفته شده به صورت رسمی در بانک صادرات استخدام خواهند شد.

روند برگزاری و مراحل ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات ممکن است در دوره جدید متفاوت باشد. به محض اطلاع رسانی در این زمینه، این مطلب بروزرسانی شده و جزئیات آن در این صفحه قرار خواهد گرفت.

 

مشاوره استخدام در بانک

برای استخدام در بانک، متقاضیان می توانند در آزمون های استخدامی بانک های مختلف شرکت نمایند که بانک صادرات نیز یکی از آن ها می باشد. ثبت‌نام آزمون استخدامی صادرات هر ساله در سایت اختصاصی این بانک با آدرس bsi.ir انجام می شود.

چنانچه هرگونه سوال یا ابهامی در زمینه ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات برای تان وجود دارد. می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه استخدامی بانک صادرات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات چه تاریخی است؟

    زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی هنوز مشخص نشده است.

  2. شرایط ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد شرایط استخدام توضیح داده شده است.

  3. آیا در صورت قبولی در آزمون کتبی، متقاضیان به صورت رسمی استخدام خواهند شد؟

    جزئیات استخدام بانک صادرات در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما با توجه به روند سال های قبل می توان گفت این آزمون دو مرحله ای می باشد و متقاضیان باید در مصاحبه نیز پذیرفته شوند.

 

منبع: ثبت نام آزمون استخدامی بانک صادرات



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در ترم مهر ماه شروع شده است و دانشجویان می‌توانند به مراجعه به سایت، فرایند انتخاب‌واحد خود را انجام دهند. سایت انتخاب واحد پیام نور، سامانه گلستان می‌باشد و تمامی دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف باید به این سامانه مراجعه کنند. در این مطلب به بررسی کامل انتخاب‌واحد دانشگاه پیام نور 1402 – 1403 پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجمموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع: انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

 

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان دانشگاه پیام نور باید در زمان بندی اعلام شده از طرف دانشگاه به سایت این دانشگاه مراجعه کرده و انتخاب‌واحد خود را انجام دهند. فرایند انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی است و داوطلبان نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه ندارند. 

لیست دروس ارائه شده در سایت قرار می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند با مشاهده آن ها برنامه ریزی کرده و دروس مورد نظر خود را در زمان تعیین شده اخذ نمایند. انتخاب‌واحد دانشگاه پیام نور در ترم تحصیلی مهر، بهمن و تابستان انجام می‌شود. 

 

بخوانید: ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

 

زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور 1402 – 1403

تمامی دانشجویان پیام نور باید با توجه به جدول زمانبندی دانشگاه نسبت به انتخاب‌واحد اقدام نمایند. جدول زمان بندی انتخاب واحد بر اساس مقطع تحصیلی و سال ورود تعیین می‌شود. در صورت ورود به سایت در زمانی غیر از زمان تعیین شده، امکان انتخاب واحد را نخواهید داشت. 

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در سه ترم مهر، بهمن و تابستان می‌باشد که هر یک جدول زمانبندی متفاوتی دارند. زمان انتخاب واحد ترم مهر معمولا در شهریور ماه است. زمان انتخاب واحد ترم تابستان در دی ماه و ترم تابستان نیز در تیر می‌باشد. هر ساله تاریخ دقیق ثبت نام از طریق سایت دانشگاه اعلام می‌شود. 

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، انتخاب‌واحد ترم مهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دانشگاه پیام نور هم اکنون شروع شده است و دانشجویان تا ۷ مهر فرصت انتخاب‌واحد خواهند داشت. داوطلبانی که در زمان تعیین موفق به انتخاب واحد نشده اند و یا قصد ویرایش انتخاب های خود را دارند، می‌توانند در مهلت حذف و اضافه اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

سایت انتخاب واحد پیام نور

همانطور که گفته شد دانشجویان دانشگاه پیام نور باید به صورت اینترنتی و از طریق سامانه انتخاب‌واحد دانشگاه پیام نور، فرایند انتخاب‌واحد خود را انجام دهند. هیچ یک از مراحل انتخاب واحد این دانشگاه به صورت حضوری انجام نمی‌شود. 

سایت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور همان سایت جامع پیام نور است که با عنوان سامانه گلستان شناخته می‌شود. دانشجویان باید در زمان تعیین شده به این سایت مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند تا اجازه ورود به سایت و انتخاب واحد به آنان داده شود. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در بالا گفته شد که سایت ثبت نام و انتخاب‌واحد دانشگاه پیام نور، سامانه گلستان می‌باشد و تمامی دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی باید برای انتخاب‌واحد به این سایت مراجعه کنند. پس از ورود به سایت باید رمز عبور و نام کاربری خود را درج کنید تا وارد پرتال شخصی تان شوید. به منظور کسب اطلاع و سهولت شما داوطلبان گرامی، در این بخش راهنمای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور را ارائه کرده ایم. مراحل کلی انتخاب واحد به شرح زیر هستند. 

????ورود به سایت گلستان

????درج نام کاربری و رمز عبور

????مشاهده لیست دروس ارائه شده

????کلیک بر روی گزینه ثبت نام

????انتخاب واحد های مورد نظر

????تایید واحد های اخذ شده

 

راهنمای تصویری انتخاب واحد پیام نور

1️⃣آدرس osreg.pnu.ac.ir و یا عبارت سایت گلستان را در مرورگر خود جستجو کره و وارد سامانه شوید. 

2️⃣بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید. 

 

 

3️⃣نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. 

 

 

4️⃣منوی آموزش را انتخاب کرده و سپس به ترتیب گزینه های “گزارش های آموزش”، “درس های ترمی” و “لیست دروس ارائه شده” را انتخاب نمایید. 

5️⃣سپس بر روی گزینه “ثبت نام”، “عملیات ثبت نام” و “ثبت نام اصلی” کلیک کنید. 

6️⃣شماره درس و شماره گروه را وارد کرده و آن را ثبت نمایید. 

 

مشاوره دانشگاه پیام نور

دانجویان دانشگاه پیام نور برای انتخاب‌واحد ترم مهر ماه سال 1402 – 1403 می‌توانند هم اکنون به سایت گلستان مراجعه نمایند و بر اساس جول زمان بندی، انتخاب‌واحد خود را انجام دهند. زمان انتخاب واحد بر اساس مقطع و سال ورودی تعیین می‌شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و ئاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور چه باید کرد؟

    برای انتخاب واحد باید به سایت گلستان مراجعه نمایید.

  2. انتخاب واحد پیام نور چه زمانی انجام می‌شود؟

    انتخاب واحد تا نیمسال اول سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تا ۷ مهر ادامه خواهد داشت. زمان دقیق بر اساس مقطع و سال ورودی می‌باشد. 

  3. آیا می‌توان به صورت حضوری انتخاب واحد دانشگاه پیام نور را انجام داد؟

    خیر تمامی مراحل انتخاب واحد این دانشگاه به صورت اینترنتی در سایت گلستان انجام می‌شود و امکان مراجعه حضوری وجود ندارد. 

 

منبع: انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتقالی دانشگاه علوم پزشکی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی از مهم ترین سوالات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است. بسیاری از دانشجویان در طول دوره تحصیل خود نیاز به تغییر محل دانشگاه پیدا می‌کنند و برای این منظور باید از امکان انتقالی و میهمانی میهمانی استفاده نمایند. انتقالی و میهمانی شرایط خاصی دارد که دانشجویان متقاضی باید از آن اطلاع داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل انتقالی دانشگاه علوم پزشکی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

منبع:       میهمانی و انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

 

انتقالی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲

برخی مواقع دانشجویان علوم پزشکی به دلایل مختلف تصمیم به انتقالی و یا میهمانی می‌گیرند. ازدواج، تغییر محل زندگی و عدم رضایت از دانشگاه محل قبولی از شایع ترین دلایل انتقالی و میهمانی دانشجویان هستند. 

تمامی دانشگاه ها برای انتقالی و میهمانی شرایطی دارند. انتقالی علوم پزشکی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی معمولا به راحتی انجام نمی‌شود و دانشجویان باید واجد شرایط بوده و مراحل آن را طی نمایند. 

دانشجویان باید در زمان تعیین شده درخواست انتقالی یا میهمانی خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند. با توجه به اهمیت انتقالی دانشگاه علوم پزشکی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی برای دانشجویان در این مطلب به بررسی شرایط و نحوه آن می‌پردازیم. 

 

بخوانید: نحوه ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی

 

 

زمان ثبت نام برای نقل و انتقالی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی 1402

هر ساله وزارت بهداشت زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی را در سایت منتشر کرده و به اطلاع دانشجویان می‌رساند. دانشجویان برای انتقالی دانشگاه علوم پزشکی و میهمانی دانشگاه علوم‌پزشکی باید بر اساس این جدول زمانبندی اقدامات لازم را انجام دهند.

اقدام نقل و انتقال شروع پایان
ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه مبدا و بارگذاری مدارک لازم ۴ اردیبهشت ۳۱ خرداد
بررسی مدارک توسط دانشگاه مبدا و اعلام نقص و ویرایش توسط دانشجو ۳ تیر ۱۵ تیر
اعلام نتیجه اولیه از طرف دانشگاه مبدا ۱۷ تیر ۳۱ تیر
بررسی مدارک توسط دانشگاه مقصد و اعلام نقص و ویرایش توسط دانشجو ۱ مرداد ۱۶ مرداد
 اعلام نتیجه از طرف دانشگاه مقصد ۱۷ مرداد ۳۱ مرداد

دانشجویان پس از اعلام نتیجه نهایی و موافقت با انتقالی دانشگاه علوم پزشکی یا میهمانی دانشگاه علوم پزشکی باید برای ثبت نام و نام نویسی نهایی در دانشگاه مقصد اقدام نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد انتقالی دانشگاه علوم پزشکی شرایط خاصی دارد که دانشجویان باید از آن ها اطلاع کامل داشته و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. دانشجویان پس از اطلاع از شرایط می‌توانند از طریق سامانه transmission.behdasht.gov.ir درخواست خود را ثبت نمایند. شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲ به شرح زیر می‌باشد. 

✅عدم سابقه مشکلات آموزشی و اخلاقی

✅معدل حداقل ۱۲

✅بیشتر بودن نمره آزمون ورودی دانشجو از نمره ورودی آخرین فرد پذیرفته شده در رشته خود

✅گذراندن یک ترم تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی

✅گذراندن حداقل دو ترم تحصیلی برای دانشجویان دکتری پزشکی، داروسازی و دنداپزشکی

✅فوت یا مشکلات جسمی سرپرست خانواده و کفیل شدن دانشجو

✅ابتلا به بیماری های صعب العلاج 

✅ازدواج دانشجوی خانوم و بودن محل کار همسر در شهر دیگر

✅امکان انتقالی با امتیاز فرزندان اعضا هیئت علمی دانشگاه

✅عدم امکان انتقالی از دوره های غیردولتی به روزانه و دولتی

✅امکان انتقالی از دوره دولتی به غیر دولتی

✅دانشجویان مقطع ارشد و دکتری تخصصی امکان انتقالی دانشگاه علوم پزشکی را ندارند. 

✅در هر مقطع تنها یکبار می‌توان انتقالی دریافت کرد.

✅ریز نمرات دانشجو باید در مدت یک هفته به دانشگاه مقصد ارسال شود. (توسط دانشگاه مبدا) 

دانشجویان خارج از کشور برای انتقالی شرایط ویژه ای خواهند داشت که می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی دانتل کو از آن ها مطلع شوید. 

 

 

شرایط میهمانی دانشگاه علوم پزشکی 1402

دانشجویان علوم پزشکی علاوه بر انتقالی می‌توانند برای میهمانی نیز درخواست دهند. میهمانی نیز شرایطی دارد که دانشجویان باید از آن ها اطلاع کامل داشته باشند. دانشجویان واجد شرایط بایستی برای ثبت درخواست میهمانی خود به سایت با آدرس guest.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند. شرایط میهمانی دانشگاه علوم پزشکی 1402 به شرح موارد زیر می‌باشد. 

✅موافقت دانشگاه مبدا و مقصد

✅گذراندن حداقل یک ترم تحصیلی

✅دریافت حداکثر ۴۰ واحد در دوره میهمانی

✅پس از پایان دوره باید مجددا برای میهمانی درخواست داده شود تا امکان ادامه تحصیل در دانشگاه مقصد وجود داشته باشد. 

 

بخوانید: انتقالی دانشجویان ایثارگر 

 

 

نکات مهم انتقالی و میهمانی علوم پزشکی

همانطور که گفته شد دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری امکان انتقالی ندارند. اما چنانچه نیاز جدی داشته و درخواست بدهند، باید شرایط آن ها توسط کمیسیون موارد خاص بررسی شود و در صورت تایید و موافقت می‌توانند انتقالی دریافت کنند. دانشجویان ایثارگر و شاهد نیز برای نقل و انتقالی دانشگاه علوم پزشکی باید به سایت shahedtransmission.behdasht.gov.ir مراجعه نمایند. 

 

بخوانید: شرایط انتقالی و مهمانی دانشگاه

 

 

مشاوره نقل و انتقال علوم پزشکی

دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی برای انتقالی و میهمانی باید واجد شرایط لازم باشند و به دو سایت مجزا برای ثبت درخواست انتقالی و میهمانی مراجعه نمایند. برای نقل و انتقال لازم است که هر دو دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتقالی و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط انتقالی و میهمانی علوم پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتقالی دانشگاه علوم پزشکی در چه سایتی انجام می‌شود؟

    دانشجویان برای ثبت درخواست انتقالی باید به سامانه transmission.behdasht.gov.ir  مراجعه نمایند. 

  2. میهمانی دانشگاه علوم پزشکی در چه سایتی انجام می‌شود؟

    ثبت درخواست میهمانی وزارت بهداشت در سامانه guest.behdasht.gov.ir انجام می‌شود. 

  3. شرایط میهمانی و انتقالی دانشگاه علوم پزشکی چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل به شرایط نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی پرداخته شده است. 

 

منبع: میهمانی و انتقالی دانشگاه علوم پزشکی



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

باجه رفع نقص آزمون دکتری سازمان سنجش ۱۴۰۳ به منظور اصلاح برخی اطلاعات اشتباه که بر روی کارت ورود به جلسه درج گردیده است، در تمامی استان های سراسر کشور مستقر می شوند. ممکن است برخی از شرکت کنندگان در آزمون پس از دریافت کارت ورود به جلسه، متوجه شوند که تعدادی از اطلاعات تحصیلی و یا فردی مندرج بر روی کارت ورود به جلسه شان اشتباه است. امکان ویرایش برخی از اطلاعات از طریق لینک ویرایش سایت سازمان سنجش و برخی از طریق باجه رفع نقص آزمون دکتری امکان پذیر می باشد. در ادامه قصد داریم به نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری از طریق باجه رفع نقص دکتری 1403 و آدرس آن ها بپردازیم.

 

منبع: باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۳

باجه رفع نقص آزمون دکتری سازمان سنجش ۱۴۰۳

صحت اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که داوطلب پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود، متوجه مغایرتی بین اطلاعات درج شده بر روی کارت و اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی اش شود، باید نسبت به رفع آن ها یا از طریق لینک ویرایش فعال در سایت سازمان سنجش و یا باجه رفع نقص آزمون دکتری سازمان سنجش ۱۴۰۳ اقدام نمایند.

الزامی بودن به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون دکتری برای شرکت در جلسه آزمون، به این دلیل است که اطلاعات فردی و تحصیلی داوطلب شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره پرونده، شماره داوطلبی، سهمیه ثبت نامی، گروه آزمایشی، کد رشته امتحانی، نام رشته امتحانی و … بر روی این کارت درج گردیده است. در واقع مراقبان جلسه آزمون از این اطلاعات برای شناسایی هویت داوطلب استفاده می کنند.

بخوانید: زمان برگزاری آزمون دکتری

 

زمان رفع نقص اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری چند روز قبل برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. بلافاصله پس از انتشار کارت ورود به جلسه لینک ویرایش اطلاعات نیز فعال شده و همچنین باجه رفع نقص آزمون دکتری 1403 نیز شروع به فعالیت خواهد کرد. 

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۲ می باشد.

طبق اطلاعیه های منتشر شده، آزمون دکتری ۱۴۰۳ در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که کارت ورود به جلسه نیز در ابتدای اسفند ماه منتشر گردد. در این بازه زمانی داوطلبان می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات مندرج در کارت اقدام نمایند. در صورت تغییر در زمان انتشار کارت و ویرایش اطلاعات این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

موارد رفع نقص در باجه رفع نقص دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که چند روز قبل از برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ کارت ورود به جلسه آزمون دکتری خود را دریافت می کنند، باید ابتدا اطلاعاتی که بر روی آن درج شده است را با اطلاعات اصلی شناسنامه ای و تحصیلی خود مطابقت دهند.  ممکن است برخی اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه آزمون دکتری داوطلب، با اطلاعات اصلی در مغایرت باشد.

این دسته از داوطلبان باید نسبت به رفع نقص کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند. رفع نقص برخی موارد از کارت ورود به جلسه از طریق باجه رفع نقص دکتری ۱۴۰۳ امکان پذیر می باشد. داوطلبان در صورتی که مغایرتی در موارد زیر مشاهده کردند، باید به باجه رفع نقص آزمون دکتری سازمان سنجش 1403 مستقر در استان محل زندگی خود مراجعه نمایند.

✅ بند شماره 3: جنسیت

✅ بند شماره 7: معلوليت

✅ بند شماره 13: زبان خارجی 

✅ اشکال در عکس داوطلب: در صورتی که عکس روی کارت ورود به جلسه داوطلب عکس شخص دیگری باشد و یا بدون عکس باشد، باید برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری با عکس درست به باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۳ مراجعه کنند. همینطور مهر نداشتن عکس، ناواضح بودن و … نیز نیاز به رفع نقص دارد. لازم است داوطلبان برای اصلاح عکس خود، شخصا با به همراه داشتن کارت ملی و دو قطعه عكس 4*3 به باجه رفع نقص دکتری مراجعه نمایند.

لازم است اشاره کنیم که اشتباهات روی کارت ورود به جلسه ممکن است به دلیل اشتباه در سیستم ثبت نام و یا خطا در زمان نام نویسی رخ دهد. آنچه که اهمیت دارد این است داوطلب به موقع آن ها را ویرایش کند. بسیار مهم است که خود داوطلب با به همراه داشتن کارت شناسایی جهت رفع نواقص کارت ورود به جلسه، به باجه رفع نقص آزمون دکتری سازمان سنجش 1403 مراجعه نماید.

بخوانید: زمان دریافت کارت ورود به جلسه دکتری

 

آدرس باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۳

همانطورکه گفتیم چهار مورد از اطلاعات ثبت نامی شامل جنسیت، معلولیت، زبان خارجی و عکس داوطلبان آزمون دکتری از طریق باجه رفع نقص آزمون دکتری قابل ویرایش می‌باشد. پیش از برگزاری آزمون، سازمان سنجش کارت ورود به جلسه آزمون دکتری را منتشر کرده و در پی آن آدرس باجه رفع نقص دکتری را نیز منتشر می‌کند.

در زمان انتشار کارت ورود به جلسه، باجه رفع نقص دکتری ۱۴۰۳ در تمامی مراکز استان های سراسر کشور مستقر می شوند. آدرس این باجه رفع نقص آزمون دکتری 1403 از طریق سایت سازمان سنجش و در قالب یک قابل منتشر می شود. پاسخگویی به داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ فقط در مهلت مقرر و تعیین شده از سوی سایت سازمان سنجش انجام می شود. 

دانلود فایل آدرس باجه رفع نقص آزمون دکتری سال گذشته

 

موارد قابل رفع از طریق لینک فعال در سایت سازمان سنجش

همانطور که اشاره کردیم اصلاح برخی از اشتباهات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، نیازمند مراجعه به باجه رفع نقص آزمون دکتری می باشد. برخی دیگر از اطلاعات از طریق لینک فعال ویرایش اطلاعات سایت سازمان سنجش در مهلت مقرر، امکان پذیر می باشد. از جمله مواردی که می توان آن ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و عدم مراجعه به باجه رفع نقص دکتری ویرایش کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

❌ بند شماره 1: نام خانوادگی

❌ بند شماره 2: نام

❌ بند شماره 4: سال تولد

❌ بند شماره 5: شماره شناسنامه

❌ بند شماره 6: كد ملی

❌ بند شماره 9: معدل مقطع كارشناسی

❌ بند شماره 10: تاريخ فارغ التحصيلی مقطع كارشناسی

❌ بند شماره 11: موسسه فارغ التحصيلی مقطع كارشناسی

❌ بند شماره 14: معدل مقطع كارشناسی ارشد

❌ بند شماره 15: تاريخ فارغ‌ التحصيلی كارشناسی ‌ارشد

❌ بند شماره 16: مؤسسه فارغ‌ التحصيلی كارشناسی ‌ارشد 

❌ بند شماره 17: هيأت علمی

❌ بند شماره 18: دانشگاه محل خدمت مربيان آموزشی رسمی

 

 

رفع اشکال در سهمیه ایثارگری 

متثاضیان مشمول استفاده از سهمیه های رزمندگان (سپاه پاسداران و واحدهای تابعه ستاد كل نيروهای مسلح)، وزارت جهاد كشاورزی، ايثارگران (بنياد شهيد و امور ايثارگران) می باشند، می توانند اطلاعات ثبت نامی خود را از طریق لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی فعال در سایت سازمان سنجش ویرایش کنند و نیازی به مراجعه به باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۳ نمی باشد. اعمال سهمیه برای این دسته از داوطلبان مشروط بر تائید ارگان مربوطه می باشد.

داوطلبانی که سهمیه آن ها از طریق ارگان های مربوطه تائید نشده است، می توانند جهت مشخص کردن وضعیت خود به ارگان ذیربط مراجعه نمایند و نباید به باجه رفع نقص آزمون دکتری سازمان سنجش مراجعه کنند. لازم به ذکر است دسته ای از داوطلبان آزمون دکتری که در زمان ثبت نام جزو دانشجویان مقطع آخر کارشناسی ارشد بوده اند، باید در این مرحله اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نامی و درج معدل خود کنند.

 

ویرایش معدل وارد شده

دانشجویان مقطع کارشناسی یا دکتری حرفه‌ای متقاضی که تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده اند باید معدل نهایی خود را از طریق لینک موجود در سایت سنجش ویرایش نمایند. این داوطلبان نیازی به مراجعه حضوری به باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۳ ندارند.

این دسته از داوطلبان در صورت قبولی و دعوت به مصاحبه باید ریز نمرات و گاوهی فارغ التحصیلی تایید شده دانشگاه را همراه داشته و در زمان مصاحبه  ارائه نمايند. 

 

مشاوره باجه رفع نقص دکتری ۱۴۰۳

چند روز قبل از برگزاری آزمون دکتری، لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” فعال می شود. تمامی شرکت کنندگان در آزمون دکتری، در صورتی مجاز به شرکت در جلسه آزمون هستند که کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه در زمان برگزاری آزمون با اطلاعات درست بسیار حائز اهمیت می باشد. متقاضیان بایستی هر گونه مغایرتی در کارت ورود به جلسه خود رویت کردند، متناسب با نوع اطلاعات از طریق یکی از روش های گفته شده، لینک فعال در سایت سازمان سنجش و یا باجه رفع نقص آزمون دکتری سازمان سنجش 1403 اقدام کنند.

چنانچه در آزمون دکتری شرکت کرده و اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده و نسبت به تصحیح آن اقدام نکرده اید باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه تغییرات لازم را انجام دهید تا دچار محرومیت از ادامه تحصیل در مقطع دکتری نشوید. در صورت بروز هرگونه سوال و یا ابهام در زمینه ویرایش اطلاعات و باجه رفع نقص آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آدرس باجه رفع نقص دکتری ۱۴۰۳ از چه طریقی می توان دریافت کرد؟

    در متن مقاله فایل آدرس باجه رفع نقص آزمون دکتری 1403 سراسر کشور را قرار داده ایم.

  2. زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکترا در چه تاریخی می باشد؟

    داوطلبان از چندین روز قبل از زمان برگزاری آزمون دکتری می توانند نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

  3. آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی و کارت ورود به جلسه آزمون دکترا می باشد؟

    بله، از 2 طریق اینترنتی و مراجعه به باجه رفع نقص آزمون دکتری می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

 

منبع: باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۳



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک ثبت نام مدارس شاهد پایه اول و هفتم و دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ شامل چه مدارکی می باشد؟ مدارس شاهد برای جذب دانش آموز هیچگونه آزمونی برگزار نمی‌کنند اما دانش آموزان را با شرایط خاصی پذیرش می‌نمایند. داوطلبانی که طبق جدول‌های امتیازبندی امتیاز لازم برای ورود به این مدارس را کسب کنند؛ بایستی مدارک لازم را به مدرسه موردنظر ارائه دهند، در راستای همین توضیحات به ارائه اطلاعاتی پیرامون مدارک ثبت نام مدارس شاهد می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع: مدارک ثبت نام شاهد 

 

مدارک ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همانطورکه پیش تر نیز اشاره کردیم ثبت‌نام در مدارس شاهد تحت قوانین خاصی صورت می‌پذیرد و دانش آموزان در صورتی می‌توانند ثبت نام خود را در مدارس شاهد قطعی کنند که دارای سهیمه شاهد و یا واجد شرایط خاص ورود به این مدارس باشند.

پس از تکمیل فرم اینترنتی مربوط به ثبت نام مدارس شاهد، چنانچه داوطلبی در این ثبت نام پذیرفته شود، بایستی مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد را به مدرسه مدنظر خود ارائه دهد. در ادامه این مقاله به مدارک ثبت نام مدارس شاهد می‌پردازیم.

بخوانید: دفترچه ثبت نام مدارس شاهد

 

مدارک عمومی ثبت نام مدارس شاهد 1403 – 1404

داوطلبان مدارس شاهد برای ثبت نام در این مدارس باید یکسری مدارس عمومی را ارائه دهند. این مدارک بین داوطلبان شاهد و غیر شاهد یکسان می باشد و تمامی این داوطلبان باید این مدارک را داشته باشند. در غیر این صورت مجاز به ثبت نام در مدرسه نخواهند بود. مدارک ثبت نام مدارس شاهد به شرح زیر هستند.

✅۱۲ عکس ۴*۳

✅ کپی از تمامی صفحات شناسنامه

✅ کپی از کارت ملی دانش آموز

✅ اطلاعات مربوط به محل زندگی و همراه با قبض

✅ پرونده تحصیلی دانش آموز در سال های قبلی

 

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد 1403 – 1404 

ثبت نام مدارس شاهد به صورت دو مرحله ای می باشد دانش آموزان ابتدا در سامانه مای مدیو نام نویسی خود را انجام می دهند و در ادامه مدارک ثبت نام اینترنتی ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴  را قرار داده ایم. مدارک ثبت نام مدارس شاهد برای نام نویسی اینترنتی به شرح زیر هستند. 

????اطلاعات شناسنامه ای دانش آموز نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی و …

????آدرس محل سکونت، شماره تلفن ثابت و همراه والدین

      ⚠ چنانچه مدارک ثبت نام مدارس شاهد دارای نقض باشد دانش آموز تا پایان مهلت نام نویسی فرصت دارند تا مدارک خود را تکمیل کند. در غیر اینصورت ثبت نام دانش آموز لغو خواهد شد.

 

 

مدارک لازم ثبت نام حضوری مدارس شاهد

برخی مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد بین تمامی دانش آموزان شاهد و غیرشاهد در تمامی مقاطع تحصیلی یکسان است. بایستی تمامی دانش آموزان این شرایط و مدارک ثبت نام مدارس شاهد را جهت نام نویسی حضوری شاهد مدنظر خود ارائه دهند.

✅ ارائه پرونده تحصیلی به همراه مدارک سال تحصیلی گذشته دانش آموز از الزامی ترین موارد است.

✅ اصل شناسنامه دانش آموز و کپی تمام صفحات آن.

✅ اصلی کارت ملی دانش آموز و کپی آن از مدارک ثبت نام مدارس شاهد

✅ 12 قطعه عکس 4*3 که ترجیحا در سال جاری گرفته شده باشد.

✅ تمامی مدارک مربوط به محل زندگی داوطلب به همراه تمامی قبوض منزل.

✅ پرونده تحصیلی سال قبل دانش آموز

✅ مدارک ثبت نام مدارس شاهد مربوط به تعیین امتیازبندی دانش آموز

      ⚠ چنانچه مدارک ثبت نام شاهد دارای نقض باشد دانش آموز فرصت یک هفته ای خواهد داشت تا مدارک خود را تکمیل کند. در غیر اینصورت ثبت نام دانش آموز لغو خواهد شد.

در زمان نام نویسی حداقل یکی از والدین باید حضور داشته باشند.

 

امتیاز دانش آموزان شاهد دارای سهمیه

دانش آموزانی دارای سهمیه شاهد هستند که دارای یکی از وضعیت های ارائه شده در جدول زیر باشند. داوطلبان برای صحت ادعای خود مبنی بر دارا بودن یکی از وضعیت‌های زیر، مدارک مربوط به هرکدام را نیز به مدرسه شاهد موردنظر ارائه دهند. این وضعیت ها به همراه مدارک ثبت نام مدارس شاهد هرکدام به شرح جدول زیر می‌باشد.

سهمیه امتیاز
فرزند شهید 5000 امتیاز
فرزند آزاده 5000 امتیاز
فرزند جانباز حداقل 70 درصد 5000 امتیاز
فرزند جانباز 50 تا 69 درصد 5000 امتیاز
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد 5000 امتیاز
دانش آموز جانباز در ثبت نام مدارس شاهد 3000 امتیاز
فرزند جانباز حداکثر 25 درصد 2000 امتیاز
نوه شهید یا جانباز حداکثر 70 درصد 850 امتیاز برای هر مورد (تا 1700 امتیاز)
نوه آزاده یا جانباز حداکثر 69 درصد 200 امتیاز برای هر مورد (تا 400 امتیاز)
نوه آزاده 150 امتیاز برای هر مورد (تا 300 امتیاز)
نوه جانباز 50 تا 69 درصد 150 امتیاز برای هر مورد (تا 300 امتیاز)
نوه جانباز حداکثر 49 درصد 100 امتیاز برای هر مورد (تا 200 امتیاز)
فرزند رزمنده داوطلبانه در جبهه مقاومت هر ماه 60 امتیاز حداکثر 5760 امتیاز
فرزند همسر شهید، آزاده، جانباز بالای 50 درصد 50 امتیاز 
خواهر برادر شهید یا جانباز بالای 70 درصد در ثبت نام مدارس شاهد 700 امتیاز برای هر مورد (تا 1400 امتیاز)
نتیجه شهید 70 امتیاز برای هر مورد (تا 140 امتیاز)
خواهرزاده برادرزاده شهید و جانباز بالای 70 درصد 150 امتیاز برای هر مورد (تا 750 امتیاز)
نوه رزمنده 0.3333 هر روز (حداکثر 365 روز)

فرزند رزمنده وظیفه

(حداکثر 2400)

  •  0.8333 امتیاز برای هر روز حضور در مناطق جنگی (حداکثر 28800 روز)
  • 0.5 امتیاز برای هر روز حضور در مناطق امنیتی شمال غرب (حداکثر 540 روز)
  • 0.6667 امتیاز برای هر ماه حضور در مناطق امنیتی از تاریخ 67/7/1 (حداکثر 2700 روز)
  • 0.05 امتیاز برای هر ماه حضور در مناطق عملیاتی از تاریخ 67/7/1 (حداکثر 1800 روز)
  • 3 امتیاز برای هر ماه برای فرزند گروه جهادی شمیم شاهد (حداکثر 3000 روز)

بخوانید: شرایط ثبت نام شاهد

 

مدارک ثبت نام مدارس شاهد | دانش آموزان غیر شاهد

همانطورکه گفته شد دانش آموزان غیرشاهد درصورتی می‌توانند در این مدارس تحصیل کنند که دارای برخی شرایط و امتیازهای متفاوتی نسبت به دانش آموزان دیگر باشند. جدول زیر ضمن اینکه شامل این وضعیت‌ها برای داوطلبان است، مدارک ثبت نام مدارس شاهد برای هر کدام از وضعیت ها را نیز شرح داده است.

سهمیه امتیاز و مدارک ثبت نام مدارس شاهد
حافظ قرآن کریم 15 امتیاز برای هر جز حداکثر 30 جز و حداکثر 450 امتیاز

رتبه اول تا سوم مسابقات حفظ و قرائت قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در ثبت نام مدارس شاهد

(حداکثر 150 امتیاز)

  • 5 امتیاز در سطح منطقه (حداکثر دو مورد)
  • 30 امتیاز در سطح استان (حداکثر سه مورد)
  • 50 امتیاز در سطح کشوری (حداکثر سه مورد)
  • 60 امتیاز در سطح بین المللی (حداکثر دو مورد)

رتبه اول تا سوم مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی

(حداکثر 150 امتیاز)

  • 5 امتیاز در سطح منطقه (حداکثر دو مورد)
  • 30 امتیاز در سطح استان (حداکثر سه مورد)
  • 50 امتیاز در سطح کشوری (حداکثر سه مورد)
  • 60 امتیاز در سطح بین المللی (حداکثر دو مورد)

فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش یا بنیاد شهید شاغل، انتقالی گرفته و بازنشسته ثبت نام مدارس شاهد

(حداکثر 300 امتیاز)

  • 5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی پدر در آموزش و پرورش حداکثر 175 امتیاز
  • 5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی مادر در آموزش و پرورش حداکثر 175 امتیاز
  • 5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی پدر در بنیاد شهید حداکثر 175 امتیاز
  • 5 امتیاز برای هر سال خدمت رسمی مادر در بنیاد شهید حداکثر 175 امتیاز

فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد تا پایان شهریور 1403

(حداکثر امتیاز 220)

  • 20 امتیاز برای کادر آموزشی (پدر) برای هر 6 ساعت حداکثر 80 امتیاز
  • 20 امتیاز برای کادر آموزشی (مادر) برای هر 6 ساعت حداکثر 80 امتیاز
  • 15 امتیاز برای کادر اداری (پدر) برای هر 6 ساعت حداکثر 110 امتیاز
  • 15 امتیاز برای کادر آموزشی (مادر) برای هر 6 ساعت حداکثر 110 امتیاز

سابقه خدمت سنوات گذشته در طرح شاهد تا پایان شهریور 1403

(حداکثر 300 امتیاز)

  • 8 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمت آموزشی (پدر) حداکثر 240 امتیاز
  • 8 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمت آموزشی (مادر) حداکثر 240 امتیاز
  • 10 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمات اداری (پدر) حداکثر 300 امتیاز
  • 10 امتیاز برای سابقه سنوات گذشته خدمات اداری (مادر) حداکثر 300 امتیاز
  • 50 امتیاز برای اعضا اصلی ستاد شاهد و مشاوره استان

فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش در مدرسه ایثارگران تا پایان شهریور 1403

(حداکثر 88 امتیاز)

  • 8 امتیاز برای کادر آموزشی (پدر) برای هر 6 ساعت حداکثر 24 امتیاز
  • 8 امتیاز برای کادر آموزشی (مادر) برای هر 6 ساعت حداکثر 24 امتیاز
  • 8 امتیاز برای کادر اداری (پدر) برای هر 8 ساعت حداکثر 44 امتیاز
  • 8 امتیاز برای کادر اداری (مادر) برای هر 8 ساعت حداکثر 44 امتیاز

سابقه خدمت سنوات گذشته در مدرسه ایثارگران تا پایان شهریور 1403

(حداکثر 240 امتیاز)

  • 4 امتیاز برای هر سال سابقه خدمت تمام وقت در مدرسه ایثارگران (پدر) حداکثر 120 امتیاز
  • 4 امتیاز برای هر سال سابقه خدمت تمام وقت در مدرسه ایثارگران (مادر) حداکثر 120 امتیاز
دانش آموز متقاضی ثبت نام در مدرسه شاهد محل خدمت والدین 25 امتیاز به ازای هر 6 ساعت خدمت (حداکثر 100 امتیاز)
فرزند فرهنگیان شاغل در مدارس مناطق امنیتی (درگیر و غیر درگیر) در ثبت نام مدارس شاهد 100 امتیاز

فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز

(حداکثر 120 امتیاز)

  • 120 امتیاز برای ساخت مدرسه شاهد
  • 80 امتیاز برای اهدا زمین به مدرسه شاهد
  • 30 امتیاز برای تجهیز مدرسه شاهد در سال گذشته
سهمیه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مخصوص ایثارگران 10 امتیاز برای داشتن سه فرزند (تولد فرزند سوم بعد از آبان 1400)

 

مدارک ثبت نام مدارس شاهد | میان پایه

ثبت نام میان پایه های دانش آموزان یعنی ثبت نام در مقاطع دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم بواسطه مراجعه حضوری به مدرسه شاهد مورد نظر انجام می‌گردید. اما از سال گذشته ثبت نام این دسته از دانش آموزان نیز از طریق سایت مای مدیو مانند دیگر مقاطع انجام خواهد گرفت. دانش آزمون در زمان نام نویسی با مراجعه به این سایت می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

پس اعلام نتایج درصورت قبولی، دانش آموز همراه با والدین خود باید مدارک ثبت نام مدارس شاهد را به مدرسه تحویل دهند. والدین گرامی در صورت هرگونه ابهام در نحوه و شرایط پذیرش در مدارس شاهد و پذیرش در دیگر مدارس می توانید با مشاوره مجموعه دانتل کو مشورت کنید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره مدارک ثبت نام مدارس شاهد

مدارس شاهد جز مدارس خاص در کشور ههستند که دانش آموزان با شرایط و مدارک مشخص می توانند نسبت به نام نویسی در این مقاطع اقدام نمایند. دانش آموزان غیر شاهد نیز در صورتی که مدارک لازم را داشته باشند و با کسب امتیاز کافی، واجد شرایط ثبت نام شاهد محسوب می شوند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در مورد مدارک ثبت نام مدارس شاهد برای تان وجود دارد و یا در روند نام نویسی در سایت با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام مدارس شاهد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در پایه اول چیست؟

    این مدارک شامل اطلاعات شناسانامه، مدارک مربوط به امتیازبندی دانش آموز و … می باشد.

  2. ثبت نام شاهد در کدام سایت انجام می شود؟

    ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد در سایت مای مدیو انجام می گیرد.

  3. آیا دانش آموزان غیر شاهد نیز امکان نام نویسی در این مدارس را دارند؟

    بله دانش آموزان غیر شاهد با داشتن شرایط و مدارک ثبت نام مدارس شاهد می توانند برای نام نویسی در این مدارس اقدام نمایند.

منبع: مدارک ثبت نام شاهد



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

  

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از سولاتی است که دانش آموزان و والدین آن ها با آن مواجه می شوند. دانش آموزان باید از تفاوت این دو مدرسه اطلاع داشته باشند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل خود بگیرند. هر دو این مدارس از سطح علمی بالایی برخوردارند و تنها دانش آموزان تیزهوش و سخت کوش موفق به قبولی در آن ها خواهند شد اما با این حال این دو مدرسه تفاوت هایی با یکدیگر دارند که اطلاع از آن ها حائز اهمیت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا از با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

 

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

همانطور که می دانید مدارس نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان هر دو جز مدارس سطح بالا در کشور هستند و تنها دانش آموزانی امکان تحصیل در این مدارس را دارند که از وضعیت علمی خوبی برخوردار باشند. اما با این حال تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نیز وجود دارد و دانش آموزان و والدین آن ها باید از این تفاوت ها اطلاع داشته باشند. برخی از مهم ترین تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به شرح زیر می باشد.

✅مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هر دو جز مدارس شهریه پرداز هستند اما میزان شهریه مدارس تیزهوشان بیشتر از مدارس نمونه دولتی می باشد.

✅شرط پذیرش در مدارس تیزهوشان معدل حداقل ۱۹ و شرط پذیرش در مدارس نمونه دولتی معدل حداقل ۱۷ است.

✅دانش آموزان مدارس تیزهوشان باید بسیار سخت کوش تر و درس خوان تر از دانش آموزان مدارس نمونه دولتی باشند.

✅برای پذیرش در مقطع ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و دانش آموزان با توجه به معدل کل شان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

✅در مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس نمونه دولتی جو رقابتی شدیدتری وجود دارد.

✅امکانات مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس نمونه دولتی بیشتر می باشد.

✅برخی از دانش آموزان برای تحصیل در مدارس نمونه دولتی به صورت ذخیره در نظر گرفته می شوند و در صورت انصراف پذیرفته شدگان قطعی مجاز به ثبت نام می باشند اما در مدارس تیزهوشان این امکان وجود ندارد.

 

بخوانید: تاثیر مدارس تیزهوشان در کنکور

 

 

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان

قبل اطلاع از تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، دانش آموزان باید از شرایط ثبت نام این مدارس اطلاع یابند. دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس تیزهوشان را دارند، باید در آزمون ورودی این مدارس شرکت نمایند. شرکت در آزمون و ثبت نام مدارس تیزهوشان شرایط اختصاصی دارند که برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر هستند.

✅بالا بودن نمره دانش آموز در مقاطع قبلی (معدل حداقل ۱۹)

✅تبعیت ایرانی (داشتن مدرک مجاز برای اتباع خارجی)

✅کسب نمره قبولی در آزمون

 

بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی نیز مانند مدارس تیزهوشان شرایطی برای ثبت نام دارند. مهم ترین شرایط اختصاصی برای ثبت نام در مدارس عمومی در تمامی مقاطع تحصیلی به شرح زیر می باشد.

✅نداشتن درس افتاده در مقطع قبلی

✅قبولی در امتحانات خرداد

✅کسب معدل حداقل ۱۷

✅کسب نمره قابل قبول در آزمون ورودی

 

بخوانید: ثبت نام آزمون نمونه دولتی 

 

 

مزایا و معایب مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

همانطور که گفته شد مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان جز مدارس سطح بالا هستند که امکانات آموزشی بسیار زیادی دارند. تحصیل در این مدارس مزایای بسیار زیادی دارد اما در عین حال دارای معایبی نیز خواهد بود که دانش آموزان باید از آن ها اطلاع داشته باشند. مزایا و معایب و تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به شرح زیر می باشد.

 

بخوانید: مزایا و معایب مدارس تیزهوشان

 

 

مزایای تحصیل در مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی

✅تدریس دروس به صورت عملی که منجر به بالا رفتن خلاقیت و مهارت های عملی دانش آموزان می شود.

✅بالا بودن کیفیت تدریس به دلیل یکسان بودن وضعیت هوشی و درسی دانش آموزان

✅استفاده از معلمان و اساتید با تجربه و با رتبه های علمی بالا در این مدارس

✅سرعت بالای تدریس و صرف وقت زیاد به هر دانش آموز به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان در هر کلاس

✅داشتن برنامه های درسی دقیق و جلوگیری از اتلاف وقت

✅کشف استعداد و مهارت دانش آموزان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

✅کسب درصد بالا و رتبه های عالی در کنکور سراسری با توجه به وضعیت علمی و درسی دانش آموزان

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

معایب تحصیل در تیزهوشان و نمونه دولتی

❌جو رقابتی بسیار سنگین که گاها منجر به استرس و فشار روانی زیاد دانش آموزان می شود.

❌کم شدن سطح علمی مدارس دولتی به دلیل جذب دانش آموزان برتر در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

❌شهریه بالای مدارس از معایب و تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

❌بالا رفتن انتظار والدین و خود دانش آموزان از وضعیت علمی و تحصیلی (در نتیجه با هر شکست کوچکی امکان افسردگی دانش آموزان وجود خواهد داشت)

❌غرور و اعتماد به نفس کاذب

 

 

تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در سختی قبولی

برای قبولی در هر دو مدرسه تیزهوشان و نمونه دولتی دانش آموزان باید در آزمون ورودی شرکت نمایند. (به جز مقطع ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی که بر اساس معدل کل دانش آموز پذیرش انجام می شود.)

اما با وجود آزمون ورودی، قبولی در آزمون تیزهوشان سخت تر است چراکه سطح مدارس تیزهوشان از مدارس نمونه دولتی بالاتر است. برای شرکت در آزمون تیزهوشان، داوطلبان باید حداقل معدل ۱۹ داشته باشند اما برای قبولی در آزمون نمونه دولتی با معدل حداقل ۱۷ نیز می توان اقدام به ثبت نام کرد.

با توجه به سخت تر بودن سوالات آزمون تیزهوشان، می توان گفت که قبولی در مدارس تیزهوشان سخت تر است و این نیز یکی از تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می‌باشد.

 

مشاوره مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی و تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را دارند، باید از تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدام به ثبت نام در آزمون نمایند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل به تفاوت این دو مدرسه پرداخته شده است.

  2. قبولی در مدارس تیزهوشان سخت تر است یا نمونه دولتی؟

    مدارس تیزهوشان شرایط سخت گیرانه تری دارند و قبولی در آزمون آن ها نیز سخت تر می باشد.

  3. شهریه مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به چه صورت است؟

    مدارس تیزهوشان شهریه بالاتری نسب به مدارس نمونه دولتی دارند و این یکی از تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می باشد.

 

منبع: تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ در چه زمانی امکان پذیر است؟ پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در در محله انتخاب رشته شرکت کنند. سازمان سنجش این امکان را برای داوطلبان فراهم آورده که در صورت تمایل، کدرشته محل های انتخابی خود را حذف یا اضافه کنند و حتی ترتیب اولویت بندی کدرشته ها را نیز تغییر دهند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان و نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

 

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون دکتری پس از برگزاری آزمون و انتشار کارنامه اولیه این آزمون می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. داوطلبان می توانند در یکی از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در صورت مجاز بودن انتخاب رشته کرده و کدرشته محل های انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. 

هر ساله تعدادی از داوطلبان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته، درصدد ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ می باشند و تمایل دارند یک کدرشته محل اضافه یا حذف کرده یا تغییراتی را در ترتیب بندی فرم فرم خود اعمال نمایند. این داوطلبان می توانند در زمان ویرایش تغییرات مورد نیاز خود را اعمال نمایند.

 

بخوانید: انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری 1403

زمان ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری همزمان با مهلت انتخاب‌رشته می باشد. داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری می توانند فرم انتخاب رشته خود را در صورت تمایل ویرایش نمایند. در سال گذشته داوطلبان از 29 تا 2 اردیبهشت ماه مجاز بودند با مراجعه به سایت سازمان سنجش فرم مربوطه را ویرایش نمایند. 

تاکنون زمان ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام نشده است. به محض اعلام زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخاب رشته یکی از مهمترین مراحل آزمون دکتری می باشد و داوطلبان باید با آگاهی کامل این فرآیند را انجام دهند.در مقاله زیر به بررسی نکات کلیدی و مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری پرداخته ایم. لذا پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله راهنما زیر با دقت مطالعه نمایید.

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 فقط از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فقط امکان پذیر می باشد. همه داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده باید به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری مراجعه کرده و در صورت نیاز ویرایش انتخاب رشته دکتری خود را انجام دهند. در ادامه به شرح کلی مراحل ویرایش و سپس راهنما تصویری این مراحل برای شما متقاضیان گرامی شرح داده ایم. 

 

✅مراجعه به سایت سنجش

✅انتخاب لینک فعال ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) phd سال ۱۴۰۳ ” 

✅ورود به سایت با استفاده از شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته

✅ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ (حذف و اضافه کردن کدرشته محل جدید یا تغییر در اولویت بندی کدرشته محل ها)

✅تایید اطلاعات و پرینت جدید فایل انتخاب رشته

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته دکتری

 

 

راهنما تصویری

در این بخش راهنما تصویری مراحل ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 را شرح می دهیم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. از طریق منوی پایین بر روی ” دکترای تخصصی ” کلیک کنید.

 

 

2️⃣ از طریق منوی سمت راست بر روی گزینه ” انتخاب رشته ” کلیک کنید.

 

 

3️⃣ در صورتی که در بازه زمانی تعیین شده به سایت مراجعه کنید، گزینه ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) phd سال ۱۴۰۳ ” را مشاهده خواهید کرد. بر روی گزنه مورد نظر کلیک کنید.

 

 

4️⃣ در این مرحله ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ بر روی گزینه ” ویرایش انتخاب رشته ” در منوی بالا سمت راست کلیک کنید. 

5️⃣ حال با استفاده از شماره پرونده و کدرهگیری انتخاب رشته خود وارد شوید. 

6️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته و کدرشته محل های انتخابی برای شما نمایش داده خواهد شد. در صورت تمایل می توانید ترتیب اولیت بندی خود را تغییر دهید و حتی می توانید کدرشته محل جدید اضافه کرده و یا حذف کنید. 

7️⃣ در نهایت بر روی تایید کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده و ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای شما ثبت شده و اعمال شود.

8️⃣ در این مرحله رسید انتخاب رشته خود با ویرایش کدرشته محل های جدید را باید دریافت کنید. این رسید به منزله موفقیت آمیز بودن ویرایش انتخاب رشته دکتری می باشد. رسید را ذخیره کنید و در صورت تمایل از آن پرینت بگیرید.

 

تعداد دفعات مجاز ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری

سازمان سنجش برای تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته دکتری 1403 یک سقف تعیین کرده است. چنانچه داوطلبی بیش از حد مجاز فرم انتخاب‌رشته را ویرایش نمایند، سیستم قفل خواهد شد و دیگر امکان ویرایش را نخواهد داشت. بسیاری از داوطلبان بدون توجه به این مساله و با نا آگاهی به محدود بودن تعداد دفعات مجاز برای ویرایش فرم خود، مکررا به تغییر این فرم اقدام می کنند. 

تعداد دفعات مجاز ویرایش فرم انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ حداکثر 5 مرتبه می باشد.

لذا توصیه اکید می کنیم فقط در صورت نیاز و مطمئن بودن از تغییرات اعمالی، فرم انتخاب‌رشته را ویرایش کنید. در سال گذشته تعداد دفعات مجاز ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۵ مرتبه بود و داوطلبان پس از این تعداد ویرایش اجازه تغییر را نداشته و تغییراتی اعمال نمی شد.

 

بخوانید: فرم انتخاب رشته آزمون دکتری

 

 

ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانطور که می دانید انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد مجزا از یکدیگر است و داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرس azmoon.org مراجعه نمایند. داوطللبان در زمان تعیین شده برای انتخاب رشته و همچین تمدید مهلت می توانند نسبت به ویرایش انتخاب های خود اقدام نمایند. 

پس از ورود به سایت باید کد دسترسی هفت رقمی خود را همراه با کد ملی درج کرده و وارد صفحه انتخاب رشته شوید. در این مرحله می توانید ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد را انجام دهید. در صورت ابهام و یا بروز مشکل در روند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

مراحل پس از انتخاب رشته

همان گونه که می دانید پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز می باشد. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، نتایج در بازه زمانی یک ماهه منتشر می شود. نتایج انتخاب رشته در قالب کارنامه ای منتشر خواهد شد و داوطلبانی که دارای رتبه مناسب بوده اند، به مرحله مصاحبه دکتری دعوت خواهند شد.

داوطلبان در زمان مقرری که از سوی دانشگاه دعوت شده اعلام می شود، باید به صورت حضوری مراجعه کرده و در جلسه مصاحبه حضور یابند. توجه داشته باشید در صورتی در رشته و دانشگاه مورد نظر قبول خواهید شد که در مصاحبه آزمون دکتری نیز امتیاز لازم را کسب کنید. پس دعوت به مصاحبه به منزله قبولی در مقطع دکتری نمی باشد.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

بسیاری از داوطلبان دوره دکتری به دلیل داشتن تجربی قبلی از مرحله انتخاب رشته در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد توجه کافی به آن ندارند. به این دلیل بسیاری از داوطلبان دچار اشتباه در انتخاب رشته خود می شوند. لذا توصیه می کنیم حتما از مشاورین و متخصصین در این حوزه مشاوره بگیرید. 

چنانچه پیرامون ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ابهاماتی برایتان وجود داشت، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را از مشاوران تحصیلی این مجموعه دریافت کنید تا بتوانید انتخاب‌‌رشته صحیحی داشته باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی می باشد؟

    داوطلبان در مهلت انتخاب رشته که معمولا در فروردین ماه می باشد می توانند فرم خود را ویرایش نمایند.

  2. ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری از چه سایتی امکان پذیر می باشد؟

    داوطلبان از طریق سایت سنجش می توانند فرم خود را ویرایش کنند. در متن مقاله نحوه ویرایش انتخاب رشته دکتری را شرح داده ایم.

  3. آیا تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب رشته دکترا محدود می باشد؟

    بله، داوطلبان مجاز می باشند حداکثر پنج بار فرم انتخاب رشته ویرایش نمایند.

منبع: ویرایش انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

 


:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

 برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟ این یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزانی است که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند. اطلاع از جزییات مربوط به آزمون تیزهوشان به دانش آموزان کمک می کند تا آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشند. درصد دروس و نحوه محاسبه درصد نیز از مواردی است که می تواند برای دانش آموزان مفید باشد. در ادامه این مقاله به بررسی سوال برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 



درصد در آزمون تیزهوشان به چه معناست؟

درصد در آزمون تیزهوشان به معنای میزان پاسخ های درست و غلط می باشد. داوطلبی که به همه سوالات صحیح بدهد، موفق به کسب درصد 100 در آن درس خواهد شد. آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد یعنی اگر داوطلب سه سوال را به اشتباه پاسخ دهد، یک سوال درست او از بین خواهد رفت. کمترین درصدی که یه داوطلب در آزمون تیزهوشان می تواند به دست آورد، درصد 33- می باشد. 

مسلم است که هرچه درصد دانش آموز در دروس مختلف بالاتر و نزدیک به صد باشد، رتبه و تراز بهتری نیز خواهد داشت. دانش آموزان برای کسب درصد بالا، باید مطالعه زیادی داشته بر دروس مسلط باشند. در ادامه مطلب به بررسی کامل سوال برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم خواهیم پرداخت. 

 

بخوانید: نحوه تخمین رتبه آزمون تیزهوشان

 

 

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم |‌ محاسبه درصد

پس از شرکت در آزمون تیزهوشان، اکثر دانش آموزان سعی می کنند که درصد دروس خود را محسابه کرده و آگاهی کلی در مورد وضعیت عملکرد خود در آزمون به دست آورند. برای محسابه درصد در آزمون تیزهوشان باید ابتدا بدانید که هر پاسخ درست سه نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی دارد. سوالات پاسخ داده نشده هیچ تاثیری نخواهند داشت. 

نحوه محاسبه درصد به این صورت است که باید سوالات درست را در عدد 3 ضرب کرده و سپس کل سوالات را در 3 ضرب نمایید. هر عدد را یادداشت کرده و با توجه به فرمول زیر درصد خود را محاسبه نمایید. 

(3* تعداد کل سوالات) * { تعداد سوالات غلط – (3* تعداد سوالات درست)} = درصد قبولی تیزهوشان

 

برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟

به طور کلی در پاسخ به این سوال که برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم باید گفت که درصد مشخصی نمی توان برای قبولی تعیین کرد. هر ساله وضعیت قبولی داوطلبان با توجه به ظرفیت مدارس و همچنین وضعیت عملکرد سایر داوطلبان مشخص می شود. 

به طور کلی هرچه درصد شما بالاتر باشد، شانس قبولی تان در آزمون تیزهوشان نیز افزایش می یابد. درصد های پایین و مخصوصا درصد های منفی، رتبه و تراز را کاهش داده و شانس قبولی در آزمون نیز کمتر خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

راه های قبولی در آزمون تیزهوشان

همانطور که گفته شد برای سوال برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم، نمی توان پاسخ مشخصی داد. اما دانش اموزان می توانند با رعایت برخی نکات و راهکارها شانس کسب درصدهای بالا و قبولی در آزمون تیزهوشان را برای خود افزایش دهند. راهکارهای قبولی در آزمون تیزهوشان به شرح زیر هستند. 

✅برنامه ریزی درسی مشخصی داشته باشید و بر این اساس به مطالعه بپردازید. 

✅در مورد بودجه بندی دروس و ضریب هر درس در آزمون اطلاعات کافی کسب کنید. 

✅با تلاش زیاد به درس خواندن بپردازید و تا حد امکان بر محتوای دروس مسلط شوید. 

✅سوالات سال های قبل را پاسخ داده و پاسخنامه تشریحی را نیز به طور دقیق مطالعه کنید. 

✅در آزمون های شبیه ساز شرکت کرده و آمادگی خود برای جلسه آزمون را افزایش دهید. 

✅در صورت امکان در کلاس های تقویتی شرکت کرده و سطح درسی خود را بالا ببرید. 

 

بخوانید: تراز قبولی تیزهوشان ششم به هفتم

 

 

مشاوره قبولی در تیزهوشان

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند، باید از روش های موفقیت در آزمون آگاه بوده و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان تیز هوشان این است که برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم که پاسخ این سوال با توجه به وضعیت هر سال متفاوت می باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه آزمون تیزهوشان برای تان وجود دارد و یا در روند آمادگی برای آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: تراز قبولی تیزهوشان نهم به دهم 

 

 

برای دریافت مشاوره در مورد آزمون تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید چند درصد بزنیم؟

    پاسخ این سوالات در متن مقاله به طور دقیق بررسی شده است.

  2. برای قبولی در آزمون تیزهوشان چه می توان کرد؟

    راهکارهای افزایش شانس قبولی در آزمون تیزهوشان در متن مقاله آورده شده است. 

  3. آیا آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد؟ 

    بله. در صورت پاسخ دهی اشتباه به سه سوال یک پاسخ درست از بین خواهد رفت. 

 

 

منبع: برای قبولی در تیزهوشان باید چند درصد بزنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

 

  

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی بسیار حائز اهمیت است به طوری که بیشتر دانش آموزانی که موفق به قبولی در این آزمون نمی شوند، معد‌ل پایینی داشته اند. معد‌ل در آزمون نمونه‌دولتی تاثیر پنجاه درصدی دارد. دانش آموزان پس از ثبت نام در آزمون می‌توانند با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی نسبت به بهبود معدل خود در امتحانات پایانی اقدام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. ‌

 

 

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی

داوطلبان مقطع نهم برای ورود به پایه دهم تحصیلی در مدارس نمونه دولتی، باید در آزمون ورودی شرکت کنند. معدل در آزمون نمونه دولتی اهمیت بسیار زیادی دارد به طوری که یکی از شروط اصلی برای ورود به آزمون است و دانش آموزان باید حداقل معدل ۱۷ را برای ثبت نام در آزمون داشته باشند. 

معدل در نمره قبولی آزمون نیز تا‌ثیر بسیار زیادی می گذارد به طوری که هرچه قدر معدل دانش آموز بالاتر باشد، تراز علمی او نیز افزایش می یابد و در نتیجه شانس قبولی در مدارس نمونه دولتی نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به اهمیت معدل، در این مطلب از سایت دانتل کو تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی را مورد بررسی قرار داده ایم. 

 

بخوانید: ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۳

 

آزمون نمونه دولتی نیز مانند سایر آزمون های ورودی شرایطی دارد و تنها دانش آموزان واجد شرایط امکان ثبت نام در آزمون را خواهند داشت. یکی از مهم ترین شروط مدارس نمونه دولتی معدل دانش آموز می باشد که نباید از ۱۷ کمتر باشد. علاوه بر اینکه معدل شرطی برای ثبت نام آزمون است، در آزمون نیز تاثیر می گذارد و تراز علمی دانش آموز را تغییر می دهد. 

تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی به این صورت است که معدل تاثیر ۵۰ درصدی در آزمون خواهد گذاشت. این تاثیر ۵۰ درصدی تنها به معدل ۱۷ تا ۲۰ اختصاص دارد و در غیر این صورت دانش آموز واجد شرایط ثبت نام نمی باشد. 

 

 

شرط معدل آزمون نمونه دولتی چقدر است؟ 

با توجه به اینکه مدارس نمونه دولتی جز مدارس سطح بالا در کشور هستند که سطح علمی بسیار بالایی دارند، دانش آموزان این مدارس در مراحل مختلف ارزیابی می شوند تا در نهایت دانش آموزانی پذیرفته شوند که از وضعیت علمی و هوشی کافی برای تحصیل در این مدارس برخوردار باشند. 

یکی از شروط برای ثبت نام در مدارس شرط معدل و تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی است؛ به این معنا که تنها دانش آموزانی که معدل آن ها حداقل ۱۷ می باشد مجاز به نام نویسی در آزمون می باشند. در صورت کسب معدل پایین تر، داوطلبان مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمونه دولتی نمی‌باشند. 

 

بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی

 

 

افزایش معدل برای قبولی در آزمون نمونه دولتی

همانطور که گفته شد معدل دانش آموزان ۵۰ درصد از نمره کل دانش آموز در آزمون را شامل می شود و در واقع تا‌ثیر بسیار زیادی بر قبولی داوطلبان در مدارس نمونه دولتی خواهد داشت. 

دانش آموزانی که از معدل بالایی برخوردارند، شانس بیشتری برای قبولی خواهند داشت. از سوی دیگر هرچه معدل به ۱۷ نزدیک تر باشد، شانس قبولی داوطلب نیز کمتر خواهد شد. به همین دلیل دانش آموزان باید به دنبال راهی باشند که بتوانند معدل خود را بهبود بخشند. 

نکته بسیار مهمی که در مورد تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی وجود دارد، این است که زمان ثبت نام آزمون قبل از امتحانات نهایی می باشد. در نتیجه دانش آموزان با علم به شرکت در آزمون نمونه دولتی و اهمیت معدل در آن می توانند به نحوی برنامه ریزی کنند که بتوانند ساعات زیادی را به مطالعه پرداخته و معدل بالایی کسب نمایند. 

یکی از مهم ترین عوامل در افزایش معدل اطلاع از روش های صحیح مطالعه می باشد. دانش آموزان می توانند با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو صحبت کرده و با اطلاع از روش های مطالعه، بازدهی خود را افزایش دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره قبولی نمونه دولتی

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون نمونه دولتی را دارند، باید معدل بالایی داشته باشند تا اجازه شرکت در آزمون به آن ها داده شود. از سوی دیگر معدل بر تراز آزمون نمونه دولتی تا‌ثیر می گذارد و پنجاه درصد نمره آزمون را در بر می گیرد. به همین دلیل لازم است که دانش آموزان برای بهبود معدل خود تلاش کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: مدارک ثبت نام نمونه دولتی  

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی چقدر است؟

    میزان تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی ۵۰ درصد می باشد. 

  2. شرط معدل آزمون نمونه دولتی چقدر است؟

    دانش آموزان برای شرکت در آزمون نمونه دولتی باید حداقل معدل ۱۷ را داشته باشند. 

  3. برای بهبود معدل چه می توان کرد؟

    دانش آموزانی که در آزمون نمونه دولتی ثبت نام می کنند، می توانند با برنامه ریزی صحیح و مطالعه کافی معدل خود را ارتقا دهند. 

 

 

منبع: تاثیر معدل در آزمون نمونه دولتی

 
 


:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم. 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

اعتراض به نتایج تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی و بیرجند وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان جنوبی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد  ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 منبع: نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

 

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد. 

اعتراض به نتایج تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم. 

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

 

 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری



:: برچسب‌ها: نتایج آزمون تیزهوشان چهارمحال و بختیاری ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان بوشهر 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر  

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان بوشهر پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان بوشهر نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

 

اعتراض به نتایج تیزهوشان بوشهر 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان بوشهر مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان بوشهر وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان بوشهر معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر 



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بوشهر ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان اصفهان 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان اصفهان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

 

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان اصفهان نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد. 

اعتراض به نتایج تیزهوشان اصفهان 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان اصفهان مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان اصفهان وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان اصفهان معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اصفهان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان هرمزگان نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

اعتراض به نتایج تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم. 

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان هرمزگان معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هرمزگان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

  

روش درس خواندن برای تیزهوشان یکی از چالش های دانش آموزانی است که قصد شرکت در این آزمون را دارند. مدارس تیزهوشان جز مدارس سطح بالا هستند که برای قبولی در آن ها دانش آموزان باید از مراحل سنجش گذر کنند. بدون برنامه ریزی و مطالعه صحیح امکان قبولی در آزمون تیزهوشان وجود ندارد. با توجه به تجربه کم دانش آموزان تیزهوشان بهتر است که ابتدا از روش های صحیح اطلاع کامل داشته باشند تا دچار خطا در این مسیر نشوند. در این مطلب به بررسی کامل روش درس خواندن برای تیزهوشان خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان

مدارس تیزهوشان جز مدارس برتر در سطح کشور هستند که سطح علمی آن ها نسبت به دیگر مدارس بسیار بالاتر می باشد. این مدارس شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش دانش آموز دارند و تنها از طریق آزمون تیزهوشان دانش آموزان باهوش را جذب می کنند. 

افرادی که قصد قبولی در آزمون تیزهوشان را دارند، باید از هوش بالایی برخوردار باشند. البته که هوش بالا به تنهایی برای موفقیت در آزمون تیزهوشان کافی نیست و دانش آموزان باید از روش درس خواندن برای تیزهوشان نیز اطلاع داشته باشند و بر این اساس خود را برای قبولی در این آزمون آماده کنند. 

پذیرش در مدارس تیزهوشان بسیار رقابتی است پس دانش آموزان باید برای درس خواندن برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و با استفاده از تکنیک های صحیح مطالعاتی، برای ساعات زیادی به درس خواندن بپردازند. روش درس خواندن برای تیزهوشان به صورت زیر می باشد. 

 

بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان  

 

 

برنامه ریزی

برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید حتما یک برنامه ریزی جامع و اصولی برای خود داشته باشید و بر اساس این برنامه ریزی برای مطالعه دروس اقدام نمایید. برنامه ریزی در واقع نقشه راه شما است و بدون آن موفقیت در این مسیر ممکن نیست. 

 

شناخت منابع

یکی از مهم ترین روش ها از روش درس خواندن برای تیزهوشان این است که منابع آزمون را بشناسید و به مطالعه منابع صحیح بپردازید. عدم اطلاع از منابع امتحانی شما را در مسیر اشتباهی قرار می دهد و منجر به از دست رفتن زمان و انرژی زیادی می شود.

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان | اولویت بندی مطالب درسی

با اطلاع از ضرایب هر دس در آزمون تیزهوشان، می توانید مطالب درسی را اولویت‌بندی کرده و با توجه به اهمیت بیشتر هر یک از دروس به مطالعه آن ها بپردازید. پس از اولویت بندی مطالب متوجه خواهید شد که برای هر درس به چقدر زمان احتیاج دارید و می توانید بر این اساس برنامه ریزی خود را انجام دهید. 

 

استفاده از روش های صحیح مطالعه ای

یکی دیگر از روش درس خواندن برای تیزهوشان استفاده از تکنیک های مطالعاتی است. برای درس خواندن روش های متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کرده و بازدهی خود را افزایش دهید. برای این منظور می توانید از حل تست های تمرینی، کمک گرفتن از فلش کارت، کدگذاری، تکنیک های حفط کردن و غیره کمک بگیرید. 

 

استفاده از کتاب های کمک آموزشی

برای قبولی در آزمون تیزهوشان بهتر است که تنها کتاب های درسی را منبع مطالعات خود قرار ندهید. توصیه می شود ک در این مسیر از کتاب های کمک آموزشی نیز استفاده کنید. با کمک گرفتن از این کتاب ها می توانید برای حل تست های تحصیلی تیزهوشان آماده شوید. 

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان | باور به خود

فراموش نکنید که هرچه قدر هم که مطالعه کنید و برای آزمون اماده باشید، بدون اعتماد به نفس کافی در این مسیر موفق نخواهید شد. نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسیدذ و با کار کردن بر روی آن ها اعتماد به نفس تان را نیز افزایش دهید. 

 

بخوانید: ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 

 

 

حفظ انگیزه

بسیار مهم است که در مسیر آمادگی و روش درس خواندن برای تیزهوشان، انگیزه خود را حفظ کنید. اگر انگیزه شما کاهش بیابد، دیگر توان ادامه دادن و مطالعه کردن برای ساعت های طولانی را از دست می دهید. برنامه استراحت نیز برای خود در نظر بگیرید تا دچار خستگی مفرط نشوید و بتوانید با حفظ انگیزه کافی به مطالعه بپردازید. 

 

یادگیری مهارت تست زدن و مدیریت زمان

آزمون تیزهوشان یک آزمون تستی است و داوطلبان برای موفقیت در آزمون باید مهارت تست زدن را در خود تقویت کنند. از سوی دیگر آزمون تیزهوشان زمان محدودی دارند و در صورتی که داوطلبان نتوانند زمان خود را مدیریت کنند، با مشکل در پاسخگویی به سوالات مواجه خواهند شد. برای یادگیری مهارت تست زدن و مدیریت زمان می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی

آزمون تیزهوشان برای بسیاری از دانش آموزان اولین آزمون مهم شان در طول تحصیل می باشد. این دانش آموزان تجربه کافی برای شرکت در آزمون را ندارند و از جزییات مهم و نحوه امادگی آزمون و روش درس خواندن برای تیزهوشان بی اطلاع هستند. با توجه به اینکه در آزمونی با اهمیت تیزهوشان امکان کوشش و خطا وجود ندارد، بهتر است که دانش آموزان با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشند و از راهنمایی های آنان استفاده کنند. 

 

 

تکنیک های مطالعه ای برای آمادگی آزمون تیزهوشان

از روش درس خواندن برای تیزهوشان می توان به استفاده از تکنیک های صحیح مطالعه ای برای افزایش بازدهی اشاره کرد. داوطلبان آزمون تیزهوشان می توانند با استفاده از این تکنیک ها آمادگی خود را افزایش داده و شانس بیشتری برای قبولی در آزمون داشته باشند. این تکنیک ها به شرح موارد زیر هستند. 

 

بخوانید: ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

 

 

تندخوانی

یکی از انواع روش درس خواندن برای تیزهوشان تند خوانی است. تحقیقات نشان داده که هرچه سرعت مطالعه بیشتر باشد، ذهن زمان کمتری برای حواسپرتی پیدا می کند و در نتیجه تمرکز فرد در هنگام مطالعه افزایش می یابد. پس می توانید در هنگام درس خواندن از تکنیک تنخوانی استفاده کنید تا تمرکزتان افزایش یابد. 

 

اجمالی خواندن 

در این روش درس خواندن برای تیزهوشان باید نکات اصلی در مطلب را برداشت کرده و از جزییات مطلب رد شوید. اینگونه مطالب در ذهنتان به سرعت سازماندهی می شود و یادگیری بهتر انجام می گردد. 

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان | تجسسی خواندن

در این روش درس خواندن برای تیزهوشان باید به دنبال جزییات و نکات بسیار ریز هر مطلب باشید. زمانی که بر یک مطلب تسلط کافی پیدا کرده اید، می توانید با مطالعه تجسسی، تسلط خود را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و یادگیری خود را بهبود ببخشید. 

مرور مطالب

به هیچ عنوان از مرور کردن دروس غافل نشوید چراکه بدون مرور کافی، تمامی مطالب از ذهنتان پاک خواهد شد و یادگیری به خوبی انجام نمی گیرد. حتی درس هایی که آن ها را به خوبی یاد گرفته اید را نیز مرتبا مرور کنید تا مطالب در ذهنتان به خوبی جا بیفتد. 

 

تفاوت روش درس خواندن برای تیزهوشان با مدارس دیگر

همانطور که گفته شد مدارس تیزهوشان شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش دانشجو دارند و این مساله نشان دهنده سطح علمی بالای آن ها می باشد. داوطلبان برای قبولی در این مدارس باید معدل بالای ۱۹ داشته باشند و در عین حال موفق به کسب رتبه حد نصاب نیز بشوند. 

تفاوت روش درس خواندن برای تیزهوشان با مدارس عادی در میزان ساعات مطالعه و سختی مطالب درسی می باشد. هرچه مطالعه بیشتری داشته باشید، تسلط تان بر دروس افزایش یافته و با سهولت بیشتری می توانید سوالات علمی و تحلیلی را پاسخ دهید. 

توجه داشته باشید که تنها مطالع کتاب های درسی برای قبولی در آزمون تیزهوشان کافی نیست و داوطلبان باید مهارت پاسخ دادن به سوالات تحلیلی را نیز داشته باشند. برای افزایش این مهارت باید از کتاب های کمک آموزشی و کمک متخصصان و مشاوران تحصیلی استفاده نمایید. 

 

بخوانید: منابع تیزهوشان نهم به دهم

 

 

فواید درس خواندن برای تیزهوشان

حال شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که به طور کلی درس خواندن برای آزمون تیزهوشان چه فایده ای دارد. در پاسخ باید گفت که مدارس تیزهوشان از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و روش های تدریس نیز در این مدارس با مدارس عادی متفاوت می‌باشد. 

دانش آموزان با درس خواندن برای تیزهوشان علاوه بر اینکه در این مدارس پذیرفته شده و آموزشی بسیار سطح بالا را دریافت می کنند، پایه تحصیلی خود را نیز تقویت می کنند و این گونه حتی در صورت عدم قبولی در آزمون نیز فایده ای کسب خواهند کرد. 

 

بخوانید: منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 

 

 

مشاوره روش درس خواندن برای تیزهوشان 

دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید ساعات زیادی به مطالعه بپردازند و با استفاده از تکنیک های صحیح مطالعه، بازدهی خود را افزایش دهند. قبولی در آزمون تیزهوشان فواید بسیاری برای داوطلبان دارد و آن ها را از نظر علمی در سطح بسیار عالی قرار می دهد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه روش درس خواندن برای تیزهوشان برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش درس خواندن برای تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سوالات تحلیلی آزمون تیزهوشان به چه صورت است؟

    این سوالات به صورت چهارگزینه ای مطرح می شوند و هدف از طرح آن ها سنجش هوش و مهارت دانش آموزان برای تحلیل و ریشه یابی موضوع می باشد. منبع طرح این سوالات کتاب های درسی نیست و صرفا به هوش و مهارت خود داوطلب برای پاسخگویی نیاز دارد. 

  2. روش درس خواندن برای تیزهوشان به چه صورت است؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد روش درس خواندن برای تیزهوشان توضیح داده شده است. 

  3. مطالعه تیزهوشان با مطالعه برای مدارس عادی چه فرقی دارد؟

    آزمون تیزهوشان یک آزمون نسبتا سخت است و در صورتی که داوطلبان مطالعه طولانی و دقیق نداشته باشند، موفق به پاسخگویی به سوالات نخواهند شد. 

 

 

منبع: بهترین روش درس خواندن برای تیزهوشان

 


:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

 شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دانشگاه مجازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند و دانشجویان می‌توانند به صورت غیر حضوری ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه جز دوره های شهریه پرداز می‌باشد. در این مطلب به بررسی کامل شهریه دانشگاه مجازی پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

 

شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه مجازی یک دوره دانشگاهی است که کلاس های درس آن به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و مناسب دانشجویانی است که به دلایل مختلف همچون شاغل بودن یا دور بودن دانشگاه، امکان حضور فیزیکی در کلاس های درس را ندارند. دانشگاه های مجازی با این هدف برگزار شده است تا تمامی متقاضیان بتوانند بدون حضور در کلاس، ادامه تحصیل داده و مدرک خود را دریافت کنند. دوره های الکترونیکی زیر نظر وزارت علوم هستند و مدرک آن ها دارای اعتبار می‌باشد.

دوره های مجازی در بسیاری از دانشگاه ها برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در هنگام انتخاب رشته، کد رشته محل محل های مربوط به آن را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند. امکان تحصیل در دوره های مجازی بدون شرکت در کنکور سراسری نیز وجود دارد.

دانشگاه مجازی شهریه پرداز است و شهریه آن با بر اساس نظر هیت امنای هر دانشگاه تعیین می‌شود. داوطلبانی که قصد انتخاب دانشگاه های مجازی و تحصیل در آن ها را دارند، باید ابتدا از شهریه دانشگاه مجازی 1402-1403 مطلع شوند و سپس بر این اساس اقدام به تصمیم گیری نمایند.

 

بخوانید: شهریه دانشگاه شبانه

 

 

 

لیست دانشگاه های دارای دوره مجازی

داوطلبان باید بدانند که تمامی دانشگاه های کشور دوره مجازی ندارند و تعداد محدودی از دانشگاه ها این دوره را برگزار می‌کنند. دوره های مجازی در برخی از دانشگاه های سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی برگزار می‌گردد. لیست دانشگاه های دارای دوره مجازی بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال گذشته به شرح زیر می‌باشد.

مقطع ارشد دانشگاه سراسری

دانشگاه تهران دانشگاه شهید بهشتی تهران دانشگاه اصفهان دانشگاه کاشان
دانشگاه صنعتی شاهرود دانشگاه قم دانشگاه شیراز دانشگاه علم وصنعت ایران-تهران
دانشگاه گیلان-رشت دانشگاه قزوین

شهریه دانشگاه مجازی مقطع ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور استان اصفهان مرکز آران و بیدگل دانشگاه پیام نور یزد دانشگاه پیام نور البرز مرکز کرج دانشگاه پیام نور تهران-تهران جنوب
دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی مرکز ارومیه دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، مرکز نقده

مقطع ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

 دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب-قم دانشگاه غیر انتفاعی مجازی ایرانیان-تهران دانشگاه غیر انتفاعی امام رضا مشهد دانشگاه غیر انتفاعی مجازی فاران مهر دانش تهران

مقطع کارشناسی دانشگاه سراسری

دانشگاه صنعتی سهند تبریز دانشگاه شیراز  موسسه آموزش و پژوهش امام خمینی (ره) قم

 

 

شهریه دانشگاه مجازی مقطع کارشناسی

دانشجویان مقطع کارشناسی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی را دارند، می‌توانند با توجه به دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه هایی که در بالا گفته شد را در فرم انتخاب رشته شان وارد کنند. در صورت قبولی در دانشگاه باید شهریه‌دانشگاه مجازی را پرداخت کرده و در دانشگاه ثبت نام نمایند. شهریه دانشگاه مجازی در مقطع کارشناسی سال گذشته به شرح زیر است. در سال جدید شهریه در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت. 

شهریه مبلغ
شهریه ثابت 5.750.000 تا 36.300.000
شهریه متغیر 8.450.000 تا 16.000.000
شهریه عملی 2.450.000 تا 7.950.000

میزان شهریه مجازی مقطع کارشناسی فرمول مشخصی دارد که به شرح زیر می‌باشد و داوطلبان می‌توانند با استفاده از آن شهریه خود را به صورت دقیق محاسبه نمایند. 

شهریه ثابت + (7 * شهریه متغیر واحد نظری پایه) + (7 * شهریه متغیر واحد نظری اختصاصی) + (4 * شهریه متغیر واحد عملی)

 

شهریه دانشگاه مجازی مقطع ارشد

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی را دارند، می‌توانند با توجه به دفترچه انتخاب رشته، دانشگاه هایی که در بالا گفته شد را در فرم انتخاب رشته شان وارد کنند. در صورت قبولی در دانشگاه باید شهریه دانشگاه مجازی را پرداخت کرده و در دانشگاه ثبت نام نمایند. شهریه‌دانشگاه مجازی در مقطع کارشناسی ارشد سال گذشته به شرح زیر است. در سال جدید شهریه در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت. 

شهریه مبلغ
شهریه ثابت 12.880.000 تا 27.300.000 
شهریه متغیر 3.810.000 تا 5.900.000
شهریه عملی 4.700.000 تا 5.500.000

دانشجویان برای محاسبه دقیق شهریه خود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مجازی می‌توانند از فرمول زیر استفاده نمایند. 

شهریه ثابت + (8 * شهریه متغیر واحد نظری پایه، اختصاصی، عملی)

 

شهریه دانشگاه مجازی مقطع دکتری

مقطع دکتری جز مقاطع تحصیلات تکمیلی است که بسیاری از داوطلبان تصمیم به ادامه تحصیل در این مقطع می‌گیرند. اما داوطلبان باید بدانند که در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه مجازی وجود ندارد و شهریه دانشگاه مجازی نیز در این مقطع قابل محاسبه نیست. این دانشگاه تنها مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. 

داوطلبان مقطع دکتری می‌توانند در آزمون جامع دکتری شرکت کرده و یا از طریق استعداد درخشان اقدام به انتخاب رشته نمایند. این داوطلبان می‌توانند در سایر دوره های دانشگاهی مثل دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید که مقطع دکتری مصاحبه دارد و در صورت قبولی در آزمون کتبی باید در جلسه مصاحبه نیز شرکت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره دانشگاه مجازی

داوطلبانی که قصد تحصیل به صورت غیر حضوری را دارند، می‌توانند در دانشگاه های مجازی ثبت نام نمایند. دانشگاه مجازی شهریه پرداز می‌باشد. علاوه بر دانشگاه مجازی، دانشگاه پیام نور نیز به صورت نیمه حضوری است و انتخاب مناسبی برای این دانشجویان می‌باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه دانشگاه مجازی برای تان وجود دارد و یا در زمینه انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

بخوانید: شهریه دانشگاه پردیس خودگردان 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه دانشگاه مجازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه دانشگاه مجازی چقدر است؟

    شهریه دانشگاه مجازی در مقاطع مختلف در متن مقاله آورده شده است.

  2. آیا شهریه دوره های مجازی تمامی رشته های یکسان است؟

    خیر هر یک از رشته های تحصیلی دارای شهریه متفاوتی می‌باشند. 

  3. آیا امکان تحصیل در دوره دکتری دانشگاه مجازی وجود دارد؟

    خیر این مقطع در دانشگاه مجازی ارائه نمی‌شود. 

منبع: شهریه دانشگاه مجازی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

 


:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

  

ضرایب دروس آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان آزمون تیزهوشان باید از آن اطلاع داشته باشند. ضریب هر درس مشخص کننده اهمیت آن درس در آزمون می باشد و داوطلبان برای کسب نتایج بهتر باید دروس با ضریب بالا را در اولویت خود برای مطالعه قرار دهند. در غیر این صورت ممکن است داوطلب با توجه به میزان انرژی که صرف کرده است، نتایج مناسبی کسب نکند. در این مطلب به بررسی کامل ضرایب دروس آزمون تیزهوشان خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

 

ضرایب دروس آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آزمون تیزهوشان از دو بخش سوالات تحصیلی و غیر تحصیلی تشکیل شده است و دانش آموزان برای قبولی در این آزمون باید به سوالات هر بخش پاسخ بدهند. هر یک از مباحث در آزمون تیزهوشان از ضریب مشخصی برخوردار است و با توجه به اهمیت بسیار زیاد ضریب هر درس، دانش آموزان باید از آن ها اطلاع کامل داشته باشند. 

برخی از دروس از ضریب بیشتری برخوردارند و این بدان معناست که دانش آموز باید زمان بیشتری را به مطالعه و آمادگی آن درس اختصاص دهد. عدم اطلاع از ضریب دروس آزمون تیزهوشان، شانس قبولی داوطلب در این مدارس را کاهش می دهد چراکه مدارس تیزهوشان از ظرفیت کمی برخوردارند و تنها تعداد محدودی از داوطلبان با عملکرد مناسب مجاز به ثبت نام در این مدارس می شوند. ضرایب دروس آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 به شرح زیر می باشد. 

بخوانید: منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 

 

ضریب دروس تیزهوشان در رشته ریاضی فیزیک

ضرایب دروس آزمون تیزهوشان در این رشته به شرح زیر می باشد.

درس ضریب  ضریب سمپاد مهارتی
ریاضی 4 3
زبان و ادبیات فارسی 2 2
علوم تجربی 2 3
مطالعات اجتماعی 1 1
قرآن و پیام های آسمانی 1 1

 

ضرایب دروس آزمون تیزهوشان در رشته تجربی

ضرایب دروس آزمون تیزهوشان در این رشته به شرح زیر می باشد.

درس ضریب  ضریب سمپاد مهارتی
ریاضی 2 3
زبان و ادبیات فارسی 2 2
علوم تجربی 4 3
مطالعات اجتماعی 1 1
قرآن و پیام های آسمانی 1 1

 

ضریب دروس تیزهوشان در رشته انسانی

ضرایب دروس آزمون تیزهوشان در این رشته به شرح زیر می باشد.

درس ضریب  ضریب سمپاد مهارتی
ریاضی 2 3
زبان و ادبیات فارسی 4 2
علوم تجربی 2 3
مطالعات اجتماعی 1 1
قرآن و پیام های آسمانی 1 1

نکته: تعداد سوالات هر درس برای تمامی رشته ها 10 سوال می باشد. 

 

ضریب مبحث استعداد تحلیلی تیزهوشان

علاوه بر بخش مربوط به استعداد تحصیلی که سوالات آن از کتاب های درسی طرح می شود، بخش دیگری به اسم استعداد تحلیلی نیز در آزمون تیزهوشان وجود دارد که به بررسی هوش و خلاقیت دانش آموزان می پردازد. دانش آموزان باید از ضرایب دروس آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در این بخش نیز اطلاع کامل داشته باشند. 

استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان ضریب 3 دارد.

استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان ضریب 3 دارد و هیچ یک از سوالات از کتاب های درسی طرح نخواهد شد. در واقع می توان گفت که این آزمون منبع دقیق و مشخصی ندارد و دانش آموزان باید با استفاده از هوش و مهارت تحلیلی خود به سوالات پاسخ دهند. برای تقویت این مهارت می توانید از کتاب های کمک درسی مربوط به استعداد تحلیلی کمک بگیرید. 

از کل سوالات آزمون تیزهوشان 15 سوال به مبحث استعداد تحلیلی اختصاص دارد که در واقع 20 درصد سوالات آزمون می باشد. در صورت ابهام در چگونگی توقیت مهارت پاسخگویی به سوالات استعداد تحلیلی می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

ضرایب دروس آزمون تیزهوشان |‌ منابع امتحانی

دانش آموزان داوطلب آزمون تیزهوشان باید از مواد و منابع امتحانی این آزمون نیز اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس برای آزمون آماده شوند. سوالات مباحث مربوط به استعداد تحصیلی از کتاب های درسی پایه های هشتم، نهم و دهم مطرح می شود. منابع امتحانی آزمون تیزهوشان به شرح موارد زیر می باشد. 

ریاضی تیزهوشان
کتاب های مباحث هوش و استعداد
علوم تیزهوشان
زبان و ادبیات فارسی تیزهوشان
مطالعات اجتماعی
پیام های آسمانی
کتاب های مربوط به حل سوالات سال های گذشته
کتاب های کمک درسی

 

بخوانید: منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

 

نکات مهم در مورد آزمون تیزهوشان

???? هر پاسخ صحیح در آزمون با توجه به ضرایب دروس آزمون تیزهوشان امتیاز به دست خواهد آورد. 

???? آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد و هر پاسخ غلط یک امتیاز منفی خواهد داشت. (هر پاسخ صحیح سه امتیاز مثبت دارد)

???? برای هر سوال باید تنها یک سوال را در پاسخنامه علامت بزنید و در غیر این صورت هر دو پاسخ غلط در نظر گرفته شده و یک امتیاز منفی دریافت می کنید. 

???? سوالات بدون پاسخ هیچ امتیازی نخواهند داشت. 

???? برای عملکرد بهتر در آزمون تیزهوشان بهتر است که با تکنیک های تست زنی و مدیریت زمان آشنا شوید. 

???? داوطلبانی که جز اقلیت های دینی هستند، باید به سوالات مربوط به دین خود پاسخ دهند.

 

مشاوره تیزهوشان

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان و ورود به این مدارس را دارند، باید از ضریب دروس آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس برای آزمون آماده شوند. عدم اطلاع از ضرایب دروس منجر به مطالعه اشتباه خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ضرایب دروس آزمون تیزهوشان برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

بخوانید: ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضرایب دروس آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ضرایب دروس آزمون تیزهوشان به چه صورت است؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد ضرایب دروس صحبت شده است. 

  2. بخش استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان چه ضریبی دارد؟

    ضریب این درس در آزمون تیزهوشان 3 می باشد. 

  3. آیا آزمون تیزهوشان نمره منفی دارد؟

    بله هر پاسخ درست سه نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی خواهد داشت.

 

 

منبع : ضرایب دروس آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 


:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

 نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان ایلام 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان ایلام پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

 

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان ایلام به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

 

بخوانید: نتایج تیزهوشان 

 

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان ایلام نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

 

 

 

 

اعتراض به نتایج تیزهوشان ایلام 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان ایلام مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان ایلام وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان

 

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ایلام خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان ایلام معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ایلام وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ایلام ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 


:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

 

  

نتایج آزمون تیزهوشان البرز ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان کرج 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان البرز و کرج پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج تیزهوشان

 

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

 

بخوانید: نتایج تیزهوشان 

 

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان البرز و کرج نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید: کارنامه آزمون تیزهوشان 

 

 

اعتراض به نتایج تیزهوشان البرز و کرج 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان البرز و کرج مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان البرز و کرج وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان

 

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز و کرج دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان البرز و کرج ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان البرز کرج معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان البرز کرج وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان البرز ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 


:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان اردبیل 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان اردبیل پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

 

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان اردبیل نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

 

 

اعتراض به نتایج تیزهوشان اردبیل 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان اردبیل مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان اردبیل وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

 

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

 

 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان اردبیل معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اردبیل ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان غربی 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان غربی پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان آذربایجان غربی نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

اعتراض به نتایج تیزهوشان آذربایجان غربی 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان غربی مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان غربی وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد. 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان غربی معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان غربی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان شرقی 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان شرقی پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان آذربایجان شرقی نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد. 

اعتراض به نتایج تیزهوشان آذربایجان شرقی 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان شرقی مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان شرقی وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد. 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان آذربایجان شرقی معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان آذربایجان شرقی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان همدان 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

 منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان همدان ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان همدان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان همدان به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان همدان ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

برای ورود مستقیم به سایت بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان همدان نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

اعتراض به نتایج تیزهوشان همدان 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان همدان مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان همدان وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم. 

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان همدان خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان همدان معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان همدان وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان 



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان همدان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پس از یک چند هفته از طریق سایت مای مدیو اعلام می شود. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزانی که در آزمون شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج تیزهوشان تهران 1403 – 1404 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان تهران ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از سایت دانش آموزی مای مدیو منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج تیزهوشان تهران پایه ششم به هفتم و نهم به دهم در مرداد ماه می باشد. برای اطلاع از زمان دقیق مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

نحوه و سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران 1403 – 1404

نتایج آزمون تیزهوشان تهران به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتیجه آزمون در مقطع های مربوطه به سایت مای مدیو مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

راهنما تصویری

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان تهران ششم به هفتم و نهم به دهم در سایت مای مدیو ” my.medu.ir ” کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه تیزهوشان باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج آزمون تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله می توانید نتیجه خود را مشاهده کنید و در صورت قبولی نام شما در لیست پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان می باشد. 

کارنامه قبولی

پس از مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت ” پذیرفته شده ” در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت “ مردود ” در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید. برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در نتایج تیزهوشان تهران نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

حالت سوم نیز مشاهده عبارت ” ذخیره ” می باشد که این دسته از داوطلبان در صورت تکمیل نشدن ظرفیت مدارس تیزهوشان از بین این دانش آموزان پذیرفته خواهند شد.

اعتراض به نتایج تیزهوشان تهران 1403 – 1404

پس از اعلام نتایج تیزهوشان تهران مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است. برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج تیزهوشان تهران وجود وارد کنند.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران 1403 – 1404 منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه: داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان تهران خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

????وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز

????تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.

????برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.

????اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند. اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. 

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج آزمون تیز هوشان چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج تیزهوشان تهران معمولا در مرداد ماه می باشد.

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان تهران وجود دارد؟

بله، چنانچه داوطلبان به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، اعتراض داشته باشند، طبق متن مقاله می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

آیا پس از قبولی در آزمون تیزهوشان امکان جابه‌جایی مدارس وجود دارد؟

بله، دانش آموزان چنانچه واجد شرایط ضوابط نقل و انتقال مدارس تیزهوشان باشند، می توانند در جهت تغییر مدرسه قبولی خود اقدامات لازم را انجام دهند

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران



:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان تهران ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()