بورسیه تحصیلی آمریکا
نوشته شده توسط : دانتل

بورسیه تحصیلی آمریکا یکی از گزینه هایی است که دانشجویان بین المللی می‌توانند از آن استفاده کرده و هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را کاهش دهند. دریافت بورسیه در بین دانشجویان بسیار پرتقاضاست و به همین دلیل تمامی دانشجویان موفق به دریافت آن نخواهند شد مگر اینکه از تمامی شرایط و مدارک لازم اطلاع کامل داشته و بر اساس راهنمایی افراد متخصص اقدامات لازم برای دریافت آن را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل بورسیه تحصیلی آمریکا خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: بورسیه تحصیلی آمریکا

 

بورسیه تحصیلی آمریکا

آمریکا یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی است که بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل آن را انتخاب می‌کنند. کشور آمریکا سیستم آموزشی بسیار قوی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی است. اما با این حال هزینه تحصیل و زندگی در کشور آمریکا بسیار بالاست و با توجه به اینکه دانشجویان برای اشتغال و کسب درآمد با محدودیت مواجه هستند، با چالش بیشتری در زمینه پرداخت هزینه ها مواجه خواهند شد.

بورسیه تحصیلی آمریکا با این منظور ارائه می‌شود که دانشجویان بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند. امریکا بورسیه هایی بسیار زیادی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است و به طور کلی می‌توان گفت که شانس دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بالاست. اما با این حال دانشجویان باید شرایطی را دارا باشند تا بورسیه تحصیلی آمریکا به آنان تعلق گیرد که در ادامه به توضیح کامل آن خواهیم پرداخت.

 

 

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا

دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی می‌شوند، از مزایایی برخوردار خواهند شد که اطلاع کامل از آن ها خالی از لطف نیست. مزایای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا به شرح موارد زیر می‌باشد.

✅دسترسی شما به آموزش و تحصیل بیشتر خواهد بود.

می‌توانید با سایر افرادی که موفق به دریافت بورسیه شده اند ارتباط برقرار کنید.

هزینه های تحصیل و زندگی تان تا حد زیادی پوشش می‌یابد.

✅امکان پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی افزایش می‌یابد.

✅به دلیل پرداخت هزینه ها، زمان بیشتری برای مطالعه و درس خواندن خواهید داشت و مجبور به انجام کارهای دانشجویی در ساعات بالا نخواهید شد.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در دبیرستان

دانش آموزان در مقطع دبیرستان نیز این امکان را دارند که از بورسیه های تحصیلی استفاده نمایند. این بورسیه ها با توجه به فاکتورهایی همچون وضعیت تحصیلی و شایستگی دانش آموز و همچنین نیاز مالی خانواده اعطا می‌شود.

دانش آموزانی که روزمه آموزشی و یا ورزشی قوی دارند، این امکان را دارند که برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا در دبیرستان اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی در این مقطع بسیار متفاوت هستند و مبالغ متفاوتی نیز دارند (پوشش بخشی یا تمامی هزینه مدرسه و زندگی). ممکن است بورسیه دبیرستان توسط مدرس، ارگان های مختلف و یا حتی افراد خیر به دانشجویان تعلق اعطا شود.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی

دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آمریکا باید یک دوره چهار ساله را بگذرانند. به طور کلی بورسیه های تحصیلی آمریکا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر و متنوع تر است اما در مقطع کارشناسی نیز این امکان وجود دارد.

دانشجویان باید رزومه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند یعنی معدل آن ها بالای ۱۸ بوده و آیلتس حداقل ۶.۵ داشته باشند. علاوه بر این برای دریافت برخی از بورسیه ها باید در آزمون های دانشگاهی همچون SAT پذیرفته شده باشید.

به طور کلی اکثر دانشگاه ها پس از گذشت یک ترم شرایط و وضعیت تحصیلی دانشجویان متقاضی را بررسی کرده و با اعطا بورسیه موافقت خواهند کرد. نداشتن گپ تحصیلی شانس دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا در این مقطع را افزایش خواهد داد.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۱ تا ۲ سال است و معمولا اولویت دریافت بورسیه در این مقطع دانشجویانی هستند که کارشناسی خود را نیز از دانشگاه های آمریکا دریافت کرده باشند.

بورسیه های مقطع ارشد از تنوع بیشتری نسبت به مقطع کارشناسی برخوردارند اما با این حال با توجه به تقاضای بسیار زیاد، فرایند دریافت آن چندان راحت نخواهد بود. برخی از مهم ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا به شرح زیر هستند.

✅معدل بالای ۱۶ در مقطع قبلی

✅آیلتس با نمره حداقل نمره ۶.۵ و یا تافل حداقل ۸۰

✅ارائه مدرک GRE و GMAT با توجه به رشته تحصیلی

✅انگیزه نامه

✅توصیه نامه اساتید

✅مقاله چاپ شده در مجلات بین المللی معتبر

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های آمریکا در حدود ۴ تا ۶ سال می‌باشد. (این مدت با توجه به رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود) بیشترین تعداد تقاضا بروسیه تحصیلی آمریکا مربوط به مقطع دکتری است و بیشترین تنوع بورسیه نیز برای دانشجویان این مقطع در نظر گرفته شده است. رایج ترین بورسیه های تحصیلی دکتری سه کمک هزینه Fellowship، RA Research Assistantship و TA Teaching Assistantship می‌باشد. مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا به شرح زیر هستند.

✅رزومه علمی و پژوهشی بسیار قوی

✅مقاله معتبر چاپ شده در مجلات بین المللی

✅آیلتس حداقل ۷.۵

✅توصیه نامه استاید

✅انگیزه نامه

 

شرایط دریافت بورسیه آمریکا

دریافت بورسیه تحصیلی آن هم در کشوری همچون آمریکا برای دانشجویان مزایای بسیار زیادی خواهد داشت و مسیر آنان برای ادامه تحصیل و کسب درآمد را هموار خواهد کرد. همانطور که گفته شد آمریکا بورسیه های تحصیلی زیادی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

اما با توجه به اینکه تعداد دانشجویان متقاضی بورسیه بسیار زیاد است، شرایطی برای اعطا آن به دانشجویان در نظر گرفته شده است و تنها در صورت واجد شرایط بودن با دریافت بورسیه موافقت خواهد شد. دانشگاه ها و موسسات مختلف شرایط اختصاصی را برای بورسیه تحصیلی در نظر خواهند گرفت اما به طور کلی شرایط عمومی و اصلی دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا به شرح زیر می‌باشد.

✅ارائه مدارک تحصیلی از دانشگاه های معتبر

✅داشتن معدل بالا در مقاطع قبلی

✅شرکت در آزمون های ACT ،SAT ،GRE و یا GMAT و کسب نمره قابل قبول با توجه به رشته تحصیلی

✅رزومه علمی و پژوهشی قوی

✅چاپ مقاله در مجلات معتبر

✅کسب رتبه های برتر در مسابقات و المپیادهای بین المللی

✅مهارت بالا در زبان انگلیسی

 

مدارک لازم برای دریافت بورسیه آمریکا

اگر واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیل در آمریکا هستید، باید مدارک لازم برا آماده کرده و با ارائه آن ها درخواست خود برای دریافت بورسیه را ارسال کنید. نقص در مدارک منجر به ریجکت درخواست شما خواهد شد پس بهتر است که از مدارک لازم برای دریافت بورسیه اطلاع دقیق داشته باشید.

هر دانشگاه یا موسسه ممکن است مدارک اختصاصی را نیز برای دریافت بورسیه لازم داشته باشد اما به طور کلی مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا به شرح موارد زیر است.

✅فرم درخواست بورسیه

✅مدرک تحصیلی مقاطع قبلی به صورت ترجمه شده

✅ریز نمرات

✅مدرک و نمره آزمون های استاندارد

✅رزومه علمی و پژوهشی

✅کپی پاسپورت و ویزای تحصیلی

✅نامه پذیرش دانشگاه

✅مقالات بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی

✅مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده

✅مدارک مالی

 

انوع بورسیه های تحصیلی

همانطور که گفته شد بورسیه تحصیلی انواع مختلفی دارد و دانشجویان با شرایط متفاوت می‌توانند از هر یک از این بورسیه ها استفاده نمایند. برای دریافت بورسیه اولین گام این است که انواع بورسیه تحصیلی آمریکا را بشناسید. برخی از مهم ترین و رایج ترین بورسیه ها به شرح زیر هستند.

 

اسکالرشیپ

یکی از معروف ترین و متداول ترین بورسیه تحصیلی آمریکا اسکالرشیپ است. معیارهای اعطا این بورسیه تحصیلی شایستگی علمی، نیاز مالی، موضوع تحقیقی، مهارت های ورزشی، دانشجوی خاص و مهارت های خلاقانه می‌باشد. این بورسیه انواع مختلف دارد که هر یک با توجه به معیارهای فوق دسته بندی خواهند شد.

بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ دو نوع دولتی و خصوصی دارد و پس از دریافت آن نیازی به بازپرداخت آن نیست. برای برخی از بورسیه ها دانشجو باید ضمانتی بدهد که برای مدت مشخص در محلی تعیین شده به خدمت بپردازد. دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی امکان استفاده از بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ را خواهند داشت.

 

گرنت

یکی دیگر از انواع بورسیه تحصیلی آمریکا، کمک هزینه گرنت است که به طور معمول بر اساس نیاز مالی به دانشجویان تعلف خواهد گرفت. معمولا دانشجویان بین المللی امکان دریافت آن را ندارند.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا | اوارد

برخی مواقع دانشجویانی که در تحصیل موفقیتی به دست آورده اند و یا عملکرد بسیار خوبی داشته اند، جایزه ای دریافت خواهند کرد که به آن کمک هزینه اوارد گفته می‌شود. مبلغ این کمک هزینه در حد پرداخت شهریه نیست اما دانشجو اختیار دارد که به صورت دلخواه از آن استفاده نماید. البته ممکن است جایزه دانشجو به صورت حق عضویت و یا کتاب نیز باشد.

 

فلوشیپ

دانشجویانی که در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، می‌توانند از بورسیه فلوشیپ استفاده نمایند که بر اساس شایستگی به دانشجویان اعطا خواهد شد. دانشجو می‌تواند از این بورسیه تحصیلی آمریکا برای انجام پژوهش، پرداخت شهریه و یا هزینه های زندگی استفاده نماید.

 

دستیار آموزشی

دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری می‌توانند به عنوان دستیار آموزش فعالیت کرده و کمک هزینه ای نیز دریافت نمایند. دستیاری آموزشی در صورتی است که استاد بودجه کافی در اختیار داشته و دانشجو نیز از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردار باشد.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا |‌ دستیار پژوهشی

چنانچه دانشجوی مقطع ارشد و یا دکتری روزمه علمی و پژوهشی خوبی داشته باشد، می‌تواند با اساتید ارتباط برقرار کرده و در جایگاه دستیار پژوهشی در کنار استاد مشغول تحقیق و بررسی شود. این کمک هزینه به صورت پرداخت نقدی و یا تخفیف در شهریه دانشگاه خواهد بود.

 

تخفیف شهریه

دانشجویان با شرایط مختلف مثل وضعیت تحصیلی خوب یا معیارهای اجتماعی می‌توانند از تخفیفات شهریه بهره مند شوند. این تخفیف ممکن است منجر به حذف کامل شهریه و رایگان شدن تحصیل شود. تخفیفات مختلف ممکن است برای یک و یا چند ترم تحصیلی باشند.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا |‌ وام دانشجویی

در نهایت دانشجویان می‌توانند برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود نسبت به دریافت وام اقدام نمایند. دانشجویان بین المللی نیز در صورت دارا بودن شرایط امکان دریافت وام را خواهند داشت. مبلغ وام باید پس از پایان تحصیل با سود آن بازپس داده شود.

 

رشته های دریافت کننده بورسیه آمریکا

تقریبا تمامی رشته های تحصیلی در آمریکا شرایط دریافت بورسیه را خواهند داشت. برخی از دانشگاه ها بعضی از رشته های تحصیلی را به صورت اختصاصی تر بورسیه می‌کنند. در ادامه به توضیح بورسیه تحصیلی آمریکا در  دو رشته پرطرفدار خواهیم پرداخت. 

 

بورسیه تحصیلی آمریکا رشته هنر

رشته های هنر در کشور آمریکا بسیار پرطرفدار هستند و دانشجویان این رشته می‌توانند از بورسیه های اختصاصی بهره مند شوند. برخی از بورسیه های تحصیلی آمریکا تنها به دانشجویان بومی آمریکا تعلق خواهد گرفت اما دانشجویان بین المللی نیز واجد شرایط برخی از انواع آن هستند. 

 

بورسیه تحصیلی آمریکا رشته پزشکی 

رشته پزشکی یکی از محبوب ترین رشته ها در بین تمامی دانشجویان در سرتاسر جهان است. با توجه به اهمیت رشته پزشکی دولت آمریکا نیز اهمیت بسیار زیادی به این رشته می‌دهد و بورسیه های زیادی را برای آن در نظر گرفته است. اما با این حال دانشجویان بومی در اولویت دریافت بورسیه های پزشکی هستند. 

 

بورسیه تحصیلی آمریکا برای دانشجویان ایرانی

سوال بسیار مهمی که برای دانشجویان ایرانی به وجود می‌آید این است که آیا ایرانیان نیز شانی دریافت بورسیه را خواهند داشت؟ در پاسخ باید گفت که بله سالانه دانشجویان ایرانی بسیار زیادی هستند که بورسیه های تحصیلی دریافت کرده و در حدود 5 تا 20 هزار دلار کمک هزینه به آنان تعلق می‌گیرد. 

اما به طور کلی کشور ایران جز کشورهای اولویت برای دریافت بورسیه تحصیل در آمریکا نیست و دانشجویان ایرانی نسبت به دانشجویان کشور های اتحادیه اروپا شانس کمتری برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا خواهند داشت.

 

 

دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی آمریکا

همانطور که در بالا گفته شد کشور آمریکا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی است چراکه سیستم آموزشی آمریکا بسیار با کیفیت و سطح بالاست و برترین دانشگاه های جهان با رنکینگ علمی بسیار بالا در این کشور قرار گرفته اند. این دانشگاه شرایط اعطا بورسیه را نیز دارند و دانشجویان برتر این دانشگاه ها می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا اقدام نمایند. برخی از مهم ترین و بهترین دانشگاه های آمریکا به شرح زیر هستند. 

????دانشگاه تکنولوژی ماسچوست

????هاروارد

????استفورد

????برکلی

????واشینگتن

????کرنل

????میشیگان

????کلمبیا

????کالیفرنیا

????تگزاس

 

هزینه زندگی در آمریکا

آمریکا کشور گران قیمتی است و افراد به طور میانگین باید هزینه ای در حدود 2500 دلار را در ماه پرداخت کنند. البته درآمد در این کشور نیز بالاست و افراد دارنده کار می‌توانند از عهده مخارج در کشور آمریکا بربیایند.

میزان درآمد در کشور آمریکا به طور میانگین 8000 دلار می‌باشد. هزینه اجاره یک واحد آپارتمان در مرکز شهر های آمریکا 1780 دلار است. همچنین افراد پس از مهاجرت به آمریکا بایستی برای خرید مایحتاج اصلی نیز هزینه ای را پرداخت کنند که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد.

  • شیر 1 دلار
  • نان 3.23 دلار
  • 1 کیلو گوشت 15 دلار
  • کرایه تاکسی (1 کیلومتر) 1.68 دلار
  • لباس (یک دست) 36.30 دلار
  • بلیت حمل و نقل عمومی 2.50 دلار

دانشجویان در حال تحصیل در آمریکا برای کار کردن محدودیت دارند و باید در ساعت مجازی به کار پاره وقت بپردازند. این محدودیت درآمد آن ها را نیز کاهش خواهد داد. با دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا می‌توان تا حد زیادی این هزینه ها را پوشش داد. 

 

کار در حین تحصیل در آمریکا

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در آمریکا امکان کار در حین تحصیل است. دانشجویان بین المللی این اجازه را دارند که به صورت پاره وقت و برای ۲۰ ساعت در هفته به انجام کار بپردازند. همچنین در تعطیلات نیز این زمان به ۴۰ ساعت در هفته گسترش می‌یابد.

دانشجویان با انجام کار پاره وقت درآمد دلاری به دست می‌آورند و به این صورت می‌توانند هزینه های خود را تا حدی پوشش دهند. برای کار دانشجویی بایستی ویزای تحصیلی داشته باشید و به صورت تمام وقت در یک دانشگاه مورد تایید آمریکا تحصیل کنید. بورسیه تحصیلی آمریکا در این شرایط بسیار کمک کننده خواهد بود و دانشجو می‌تواند زمان بیشتری را برای مطالعه و یادگیری دروس اختصاص دهد. 

 

دریافت اقامت دائم آمریکا پس از تحصیل

سیاست کشور آمریکا بر این است که دانشجویان بین المللی که از توانایی ها و استعدادهای خوبی برخوردارند، در این کشور بمانند و در جهت رشد و توسعه فرهنگی و اقتصادی آمریکا تلاش کنند. در راستای همین سیاست این امکان فراهم شده است که دانشجویان پس از اتمام تحصیل در آمریکا اقامت دائم خود را دریافت کنند.

برای این منظور دانشجو باید کاری پیدا کرده و از این طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهد. پس از مدتی فعالیت در آمریکا فرد باید مالیات پرداخت کند و در این صورت با گذشت ۵ سال از حضور در آمریکا، اخذ تابعیت و شهروندی امکان پذیر می‌شود. دریافت گرین کارت آمریکا تقریبا ۷ تا ۳۰ ماه زمان می‌برد و ۱۰ سال نیز اعتبار دارد.

توجه داشته باشید که دانشجویانی که بورسیه تحصیلی آمریکا را دریافت می‌کنند، شانس بیشتری برای استخدام در مشاغل تخصصی دارند و در نتیجه اقامت دائم آنان به سهولت بیشتری پیگیری خواهد شد. 

 

 

مشاوره مهاجرت به آمریکا

آمریکا یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب برای ادامه تحصیل است و با توجه به سیستم آموزشی قوی که دارد، دانشجویان می‌توانند ارتقا تحصیلی و شغلی عالی را در این کشور تجربه کنند. با توجه به هزینه های بالای زندگی در آمریکا، دانشجویان می‌توانند با درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی، شانس خود را امتحان کرده و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را کاهش دهند. 

اگر قصد دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا را دارید، توصیه می‌شود که با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید چراکه با توجه به تقاضای بسیار زیاد و محدودیت در دریافت بورسیه، هرگونه اشتباه در این مسیر منجر به از دست دادن شانس خواهد شد. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در آمریکا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل به شرایط دریافت بورسیه اشاره شده است.

  2. آیا دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی نیز امکان پذیر است؟

    بله کشور آمریکا امکان دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی را نیز فراهم کرده است. 

  3. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا برای دانشجویان ایرانی وجود دارد؟

    بله دانشجویان ایرانی بسیار زیادی موفق به دریافت بورسیه شده اند اما با توجه به در اولویت نبودن دانشجویان ایرانی بهتر است که برای افزایش شانس خود با مشاوران دانتل کو مشورت نمایید. 

    منبع: بورسیه تحصیلی آمریکا





:: برچسب‌ها: بورسیه تحصیلی آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: