حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

با توجه به تاثیر معدل در قبولی ضروری است که داوطلبان از حداقل معدل مورد نیاز اطلاع کافی داشته باشند. علاوه بر معدل فاکتورهای دیگری نیز در قبولی داوطلب تاثیر گذار خواهد بود که با توجه به تعدد این موارد تنها با کمک گرفتن از افراد متخصص قابل بررسی می باشد. برای دریافت مشاوره با متخصصان مجموعه دانتل کو می توانید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

منبع: حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

هر ساله دانشگاه آزاد در نیمسال مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور می نماید. ثبت نام بدون کنکور در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و با در نظر گرفتن حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد انجام می گیرد. دانشجویان با مدارکی که در ادامه ذکر می شود، می توانند برای ثبت نام در مقطع کاردانی یا کارشناسی اقدام نمایند.

 

- افراد دارای مدارک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش: کاردانی پیوسته

 

- افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی رشته های نظری یا دیپلم رشته های نظری و فنی نظام ۳-۳-۶: کارشناسی پیوسته

 

- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی نظری یا دیپلم رشته های نظری و فنی نظام ۳-۳-۶: کاردانی ناپیوسته

 

- داوطلبان دارای مدرک کاردانی: کارشناسی ناپیوسته

داوطلبان با تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته به صورت اصولی و صحیح می توانند شانس قبولی خود در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد را افزایش دهند. لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد حداقل معدل برای انتخاب رشته تعیین نکرده است و تمامی داوطلبان امکان پذیرش در این دانشگاه را دارند.

شرط اصلی در قبولی دانشگاه آزاد نحوه صحیح انتخاب رشته است. مشاوران مجموعه دانتل کو با داشتن سابقه چندین ساله و اطلاعات کامل در زمینه انتخاب رشته می توانند شما را راهنمایی کرده و یا فرایند انتخاب رشته را برای تان انجام دهند. با اعتماد کردن به مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو شانس قبولی تان بیش از پیش افزایش پیدا می کند.

 

تاثیر معدل برای پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دبپلم داوطلبان و حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد است و هیچ آزمونی برای گزینش داوطلبان برگزار نخواهد شد. همانطور که گفته شد دانشگاه آزاد  شرط معدل را برای پذیرش لحاظ نکرده است اما به هرحل داوطلبان با معدل بالا شانس قبولی بیش تری خواهند داشت.

داوطلبان با معدل پایین تر نیز با انتخاب رشته اصولی که توسط مشاوران مجموعه دانتل کو انجام شده است، شانس قبولی در دانشگاه های آزاد را خواهند داشت. ملاک سنجش معدل در مقاطع مختلف تحصیلی برای قبولی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است.

حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد | مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته

- ملاک سنجش برای داوطلبان دارای دیپلم نظام ۴ ساله نظری، فنی حرفه ای، کاردانش و هنرستان معدل کل دیپلم می باشد.

- ملاک سنجش برای داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی و نظام آموزشی جدید معدل کل دیپلم می باشد.

مقطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته

- ملاک سنجش حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد برای داوطلبان دارای مدرک کاردانی معدل کل مدرک کاردانی می باشد.

- ملاک سنجش برای داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید و قدیم تمامی رشته ها معدل کل دیپلم می باشد.

توجه داشته باشید که در صورت انتخاب رشته های نامرتبط با رشته تحصیلی خود معدل به صورت متفاوت تاثیر خواهد گذاشت.

 

تاثیر معدل گروه های آزمایشی مختلف در انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد در صورت انتخاب رشته های نامرتبط با رشته تحصیلی مقطع قبلی معدل به نحو متفاوتی محاسبه خواهد شد. در این شرایط ابتدا اولویت با داوطلبان دارای معدل بالاتر از حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد است. در نهایت ظرفیت هر رشته و اولویت های انتخابی متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همانطور که مشاهده می کنید تاثیر انتخاب رشته بر قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد غیر قابل انکار است. انتخاب رشته صحیح مستقیما بر قبولی شما تاثیر خواهد گذاشت. در مجموعه دانتل کو مشاورانی با سابقه در زمینه انتخاب رشته فعالیت می کنند. مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو می توانند با بررسی شرایط شما بهترین انتخاب رشته را برای تان رقم بزنند.

نحوه گزینش دانشجو در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

در پذیرش بدون آزمون رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هیچ آزمونی برگزار نخواهد شد و داوطلبان تنها بر اساس سوابق تحصیلی مورد بررسی و گزینش قرار خواهند گرفت. به طور کلی داوطلبان با معدل بالای ۱۶ شانس قبولی در دانشگاه های برتر آزاد همچون علوم تحقیقات را خواهند داشت.

البته که عوامل دیگری نیز  به جز حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در گزینش دانشجو تاثیر خواهد گذاشت. معدل داوطلب در مقایسه با معدل سایر متقاضیان مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین ظرفیت رشته نیز تاثیر مستقیم بر پذیرش دانشجو خواهد داشت.

در نهایت آنچه اهمیت دارد این است که داوطلبان با هر معدلی بتوانند بهترین انتخاب رشته را داشته باشند و با اولویت بندی نادرست شانس قبولی خود را از بین نبرند. بسیار دیده شده است که داوطلبان با معدل بالا موفق به قبولی در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد نشده اند چراکه عدم آگاهی آن ها باعث انتخاب رشته غلط شده است.

 

مشاوره انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

علاوه بر موارد گفته شده برای افزایش شانس قبولی داوطلبان باید موارد دیگری را نیز در نظر بگیرند. علاقه به رشته تحصیلی، بازار کار، مسافت و... از موارد بسیار حائز اهمیتی هستند. چه بسا ممکن است موفق به قبولی شوید اما در نهایت از ادامه تحصیل منصرف شوید چراکه به رشته تحصیلی خود علاقه ندارید.

داوطلبان به دلیل عدم اطلاع کافی در زمان انتخاب رشته نمی توانند تمامی این موارد را مد نظر قرار دهند. این مساله بسیار طبیعی است چراکه داوطلبان دچار استرس هستند و اطلاع کافی نیز در این زمینه ندارند.

مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو سابقه بسیار زیادی در زمینه انتخاب رشته دارند و تجربه زیاد و دانش کافی به آن ها کمک می کنند تا بتوانند بهترین انتخاب رشته را برای داوطلبان انجام دهند. مشاوره تحصیلی در مجموعه دانتل کو به صورت تلفنی است. صرف زمان و هزینه کمتر تنها دو مورد از مزایای بسیار زیاد مشاوره تلفنی می باشد. متخصصان مجموعه دانتل کو در خدمت شما هستند تا در هر کجا که هستید به صورت تلفنی یاری تان کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: