سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 برای تمامی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد در زیرگروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. پس از اعلام نتایج اولیه و مشخص شدن وضعیت علمی شرکت کنندگان، امکان انتخاب‌رشته برای دسته ای از داوطلبان که مجاز به انتخاب‌رشته شده اند، وجود دارد. تمامی داوطلبان باید در تاریخ های اعلام شده به سایت سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” مراجعه کنند و مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. چینش کد رشته محل ها در فرم تقاضانامه اینترنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه به معرفی سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 پرداخته ایم.

منبع: سایت انتخاب رشته کنکور ارشد

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ |‌ sanjesh.org

پس از یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1401 نتایج اولیه منتشر می شود و متقاضیان می توانند نتیجه عملکرد خود را در قالب یک کارنامه دریافت و رویت نمایند. دسته ای از داوطلبان در این مرحله بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد خود مجاز به انتخاب‌رشته هستند؛ می توانند با دریافت دفترچه راهنما انتخاب رشته در زیرگروه آزمایشی مرتبط، فرم انتخاب‌رشته خود را تکمیل کنند. 

برخی از داوطلبان در این مرحله اطلاعی از سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 ندارند و نمی دانند که با مراجعه به کدام سایت باید پروسه انتخاب‌رشته را طی کنند. 

از آنجایی که مجری کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش است؛ متقاضیان باید برای تکمیل فرم انتخاب رشته به پایگاه اینترنتی این سازمان با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایند. در ادامه لینک ورود به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 را قرار داده ایم.

معرفی سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401

شرکت کنندگان در صورتی که پس از دریافت نتایج اولیه، مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، می توانند وارد پروسه انتخاب رشته شوند و فرم اینترنتی را در سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401 سنجش را تکمیل کنند.

لازم است اشاره کنیم که دیگر مراحل کنکور کارشناسی ارشد شامل ویرایش فرم انتخاب رشته، اعلام نتایج و … نیز از طریق سایت سنجش انجام می شود. در ادامه به معرفی سایت سنجش برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1401 پرداخته ایم:

✅ در قسمت راست سایت سنجش، یک منوی رنگی وجود دارد. داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای اینکه بتوانند اخبار و اطلاعیه های مقطع خود را دنبال کنند و همینطور وارد پروسه های مورد نظر خود شوند، باید گزینه ” کارشناسی ارشد ” را از این منوی رنگی انتخاب نمایند. 

✅ در زمان انتخاب رشته لینکی با عنوان ” انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 ” در این سامانه فعال می گردد که هر داوطلب می تواند از طریق آن، اطلاعات ثبت نامی خود را وارد کند و در نهایت انتخاب های خود را در فرم مربوطه درج نماید. هر داوطلب در این مرحله مجاز به درج 100 کد رشته از میان رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود. (به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401 در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.)

✅ در صفحه اول از سایت سنجش و در قسمت چپ سایت سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ، منوی سیستم پاسخگویی تعبیه شده است که متقاضیان از طریق آن و انتخاب گزینه “ارسال درخواست” می توانند با کارشناسان سایت سنجش در ارتباط باشند. ثبت درخواست اعتراض نیز از این قسمت امکان پذیر است. در صورتی که شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اید و برای انتخاب‌رشته به آن ها نیاز دارید؛ می توانید از این بخش اقدام به بازیابی اطلاعات ثبت نامی خود نمایید.

لینک ورود به سایت انتخاب رشته کنکو ارشد 1401

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، لینک ورود به سایت انتخاب رشته کنکو ارشد sanjesh.org فعال می شود و داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته هستند با مراجعه به آن در زمان تعیین شده باید نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند.

داوطلبان پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته باید دفترچه راهنما را دانلود کرده و کاملا آن را مطالعه کنند و کدرشته محل های انتخابی را استخراج و در فرم انتخاب‌رشته وارد کنند. تا کنون لینک ‌انتخاب‌رشته فعال نشده است. به محض فعال شدن کافیست بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

برای ورود به سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کلیک کنید.
(به محض شروع لینک فعال خواهد شد)

نحوه انتخاب رشته 

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید. 

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، بر روی گزینه “ کارشناسی ارشد ” کلیک کنید. 

3️⃣ چنانچه در تاریخ انتخاب رشته به سایت سنجش مراجعه کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال “ سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 ” کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید.

5️⃣ سامانه برای ورود به سیستم، دو روش پیش روی شما قرار می دهد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید؛ یکی از روش های زیر را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. 

        ✅ روش اول: شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی

        ✅ روش دوم: شماره پرونده + کد ملی + سال تولد + عبارت امنیتی

6️⃣ در این مرحله بر روی گزینه انتخاب‌رشته کلیک کنید و فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایید. در این مرحله می توانید 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته درج کنید.

7️⃣ توجه داشته باشید که در ورتی انتخاب‌رشته توسط سیستم تکمیل و ثبت شده که یک کد ۱۵ رقمی در پایان به داوطلب داده باشد، در غیر این صورت فرایند انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد در سایت ثبت نشده است.

به محض فعال شدن لینک سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی

داوطلبانی می توانند در دانشگاه های پیام نور اقدام به انتخاب‌رشته نمایند که هنگام ثبت نام در این آزمون شماره سریالی تحت عنوان شماره سریال علاقه مندی با انتخاب‌رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را خریداری کرده باشند. البته آن دسته از داوطلبانی که در هنگام ثبت نام موفق به خریداری این شماره سریال نشده باشند، هم می توانند پس از این که کارنامه اولیه آزمون این شماره سریال را در سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد خریداری نمایند و مجاز شوند که در لیست انتخاب‌رشته خود کدرشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را هم وارد نمایند.

انتخاب‌رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی همانند مراحلی است که در فوق ذکر شد و داوطلبان کد رشته محل های این دانشگاه ها را باید در همان 100 انتخاب خود قرار دهند.

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۰

متقضیان پذیرش در دانشگاه های آزاد به منظور انتخاب‌رشته به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ بایستی به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. در همان سایت نیز می توانند دفترچه راهنما دانشگاه آزاد را دانلود نمایند.

حال برای اینکه داوطلب بتواند وارد صفحه انتخاب‌رشته در این سایت شود، لازم است تا کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه کنکور کارشناسی ارشد مشخص کرده بود را داخل صفحه سایت وارد کنند. داوطلبان برای انجام فرآیند انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد باید هزینه مصوب را پرداخت کنند و پس از پرداخت این هزینه فرم انتخاب‌رشته برای داوطلب باز می شود. بدین ترتیب داوطلب میتوانند کد رشته محل های خود را در فرم انتخاب‌رشته وارد کند و به ثبت نهایی برساند.

علاقه مندان به انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد، در نظر داشته باشند که سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد سازمان سنجش مختص به انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری است و متقاضیان دانشگاه آزاد، باید به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند. 

مشاوره سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

انتخاب‌رشته از مهم ترین و حساس ترین مراحل این آزمون می باشد؛ چراکه هر کدام از انتخاب های شرکت کنندگان می تواند آینده تحصیلی و شغلی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین داوطلبان باید در چینش الویت های خود نهایت دقت را داشته باشند تا بتوانند آن ها را به درستی در فرم انتخاب‌رشته الویت بندی کننند. به منظور کاهش خطای داوطلبان در تکمیل فرم انتخاب‌رشته، در انتهای دفترچه راهنما، فرم پیش نویس طراحی شده است که متقاضیان می توانند قبل از مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 ، ابتدا این فرم پیش نویس را تکمیل کنند.

البته لازم به ذکر است متقاضیان پس از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب‌رشته در سایت سنجش، می توانند در صورت نیاز به ویرایش مجدد از طریق لینک سایت انتخاب رشته ارشد اقدام کنند و ترتیب کد رشته محل های خود را تغییر دهنده و یا کد رشته محل جدیدی را به فرم انتخاب‌رشته خود اضافه و یا کم کنند. 

 توصیه می شود اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید حتما از مشاوران و کارشناسان تحصیلی کمک بگیرید تا بتوانید در کد رشته محل و دانشگاه مورد علاقه تان پذیرفته شوید. برای ارتباط با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و مراحل انتخاب‌رشته خود را به مشاوران مجرب این مرکز بسپارید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 کدام سایت است ؟

انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” انجام میگیرد.

آیا انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سنجش انجام می شود؟

خیر، انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود. 

در زمان انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد 1401 متقاضیان مجاز به درج چند کد رشته محل هستند؟

داوطلبان می توانند در فرم انتخاب‌رشته ارشد 1401 فعال در وبسایت سنجش، صد کد رشته محل را درج کنند. 

منبع: سایت انتخاب رشته کنکور ارشد





:: برچسب‌ها: سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: