دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۲ برای آن دسته از داوطلبان نظام جدید که دیپلم خود را از سال ۹۸ اخذ کرده اند از سامانه دیپ کد dipcode.medu.ir برای شرکت در کنکور 1402 الزامی می باشد. سامانه جمع آوری اطلاعات تحصیلی داوطلبان ورودی دانشگاه ها، از طریق سایت دریافت سوابق تحصیلی به نشانی ” dipcode.medu.ir ” یک کد با عنوان سوابق‌تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. در ادامه به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور سراسری 1402 می‌پردازیم.

منبع: دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۲

دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم کنکور ۱۴۰۲

همه دانش آموزان فارغ التحصیل یا در حال تحصیل نظام جدید (3-3-6) که در یکی از رشته های نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، انسانی و علوم معارف اسلامی) دارای یک کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم می باشند. با توجه به قوانین جدید کنکور ۱۴۰۲ داوطلبان شرکت کننده دارای ۴۰ درصد تاثیر قطعی سوابق‌تحصیلی در کنکور می باشد.

داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام کنکور سراسری کدسوابق تحصیلی خود را از سامانه دیپکد اخد نمایند. با وارد کردن این کد تمامی اطلاعات و نمرات دانش آموز درج می شود و دیگر نیازی به دستی وارد کردن این نمرات نمی باشد.

داوطلبان درحال تحصیل در پایه دوازده، بایستی منتظر اعلام مدرسه خود برای دریافت کد سوابق تحصیلی باشند. در بازه ای نزدیک به ثبت نام کنکور در اواخر‌ دی و یا اوایل بهمن ماه داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت کد پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۲ خود اقدام کنند.

پیش از اقدام نیز بهتر است داوطلبان اطلاعاتی همچون کد دانش آموزی و کد منطقه تحصیلی محل تحصیل و اخذ مدرک دیپلم خود را آماده کنند، چراکه برای گرفتن کدسوابق تحصیلی مورد نیاز است.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور

 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 برای ثبت نام در کنکور سراسری باید شماره دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم خود را از سایت دیپ کد دریافت کنند. داوطلبان ابتدا این کد را دریافت و سپس نمرات سوابق‌تحصیلی خود را پس از مشاهده و بررسی کامل تایید می کنند.  متقاضیان با مراجعه به سایت دیپ کد با وارد کردن کد دانش آموزی، کد منطقه تحصیلی و اطلاعات دیگر در صفحه جدید اطلاعت تحصیلی همچون نمرات خود را رویت و کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت می کنند. در ادامه مراحل کلی دریافت این کد را شرح داده ایم:

✅ مراجعه به سامانه دیپ کد آموزش پرورش dipcode.medu.ir

✅ ثبت نام کنید و وارد پنل کاربری خود شوید

✅ تایید اطلاعات و وارد کردن مشخصات لازم

✅ دریافت دریافت کد سوابق تحصیلی

راهنما تصویری

تمامی داوطلبان پایه دوازده کنکور ۱۴۰۲ برای دریافت کد سوابق تحصیلی دوازدهم خود باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ به سایت دیپ کد به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ در صورتی که ثبت نام نکرده اید بر روی گزینه ” ثبت نام دانش آزمون ایرانی ” کلیک کنید.

3️⃣ در صحفه جدید کد ملی و شماره موبایل خود که در وارد کنید.

4️⃣ در صحفه جدید پس از ثبت نام یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور ارسال خواهد شد.

5️⃣ به صحفه اصلی بازگشته و بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک کنید.

6️⃣ نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

7️⃣ پس ورود به سامانه یک پیام ظاهر می شود که کافیست بر روی گزینه بستن کلیک کنید.

8️⃣ برای دریافت کدسوابق تحصیلی و کارنامه دانش آموز ابتدا کادر های مربوط مقطع تحصیلی و کد دانش آموزی و منطقه محل تحصیل را وارد کند و بر روی نمایش کارنامه کلیک کنید.

9️⃣ در این مرحله نمرات شما نمایش داده می شود در صورت تایید نمرات درج شده می توانید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید.

 

 

نحوه تایید کد سوابق تحصیلی دوازدهم 1402

دانش آموزان نظام جدید برای ثبت نام کنکور سراسری ملزم به دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم می باشند. یکی از مراحل دریافت کد تایید نمرات و اطلاعات مندرج در سایت مربوطه می باشد. حال داوطلبان به دو دسته دانش آموزان درحال تحصیل و دانش آموزان قارغ التحصیل شده تقسیم بندی می شود. در ادامه به بررسی و نحوه تایید کد سوابق تحصیلی برای دو دسته داوطلبان می پردازیم. برای مطالعه و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید.

دانش آموزان در حال تحصیل

زمان ثبت نام کنکور در آبان و فروردین می باشد و بسیاری از داوطلبان این آزمون، دانش آموزانی می باشند که هم اکنون در حال تحصیل می باشند و معدل پایه دوزادهم آن ها نا مشخص می باشد. این داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور 1402 فقط کافیست دریافت کد سوابق تحصیلی  دوازدهم دریافت کنند.

سازمان سنجش پس از برگزاری امتحانات نهایی و مشخص شدن معدل و نمرات دانش آموزان در حال تحصیل، زمانی را مشخص می نماید و داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مشاهده نمرات درج شده و اطمینان از صحیح بودن نمرات خود، این نمرات را تایید کنند. در ادامه مراحل تایید کدسوابق تحصیلی دیپلم دانش آمزوان در حال تحصیل را شرح داده ایم:





:: برچسب‌ها: دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 74

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: